... לפתוח את הראש ולהגדיל את הקופסה. מדוע כל השאלות קיימות בגלל הנפרדות? אליעד מסביר שכל השאלות קיימות רק בגלל שיש נפרדות במציאות. כלומר, העובדה שיש
הבדל בין דבר אחד לאחר יוצרת את השאלה. לדוגמה, אם לא היה
הבדל בין קיים ללא קיים, או בין יש סיבה לאין סיבה, לא היה ניתן לשאול בכלל שאלות כמו למה המציאות קיימת? או מה הסיבה לדבר מסוים?. ברגע שהכל אחד ואין שום
הבדל בין דברים, כל השאלות מתבטלות מאליהן. לכן, האדם צריך להמשיך לשאול ולחקור, ולשאול למה קיימת הנפרדות הזאת. מה גורם לכך שיהיו
הבדלים בין דברים? למה בכלל קיימת השאלה למה? כאשר האדם יגיע להבנה אמיתית שכל השאלות מקורן בנפרדות, הוא יוכל לראות שכל השאלות הן ביטויים שונים לאותו הדבר, ואין באמת
הבדל בין סיבה לאין סיבה. מה קורה כשהאדם מגיע לנקודת העצירה בשאלת הלמה? אליעד מדגיש שבנקודה שבה האדם אינו מוצא ... השאלה? לפי אליעד, על האדם להמשיך לחקור את המציאות עד שהוא מגיע למצב של אחדות מלאה. הוא מדגיש שוב ושוב שהאדם לא יכול פשוט לשקר לעצמו ולהגיד שאין
הבדל בין דברים, אלא הוא חייב לחוות את זה באמת. האדם חייב להבין בצורה כנה ועמוקה שאין באמת
הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, בין קיים ללא קיים. רק לאחר שהוא יבין זאת באמת, החוויה שלו תשתנה, והשאלה למה פשוט תיעלם מעצמה. החוויה האמיתית של האחדות מגיעה כאשר האדם כבר אינו יכול לשאול למה, כי הוא באמת מבין שהכל זה אחד, ואין שום
הבדל בין דברים. האדם כבר לא ישקר לעצמו בכך שהוא אומר שהכל אחד, אלא יחווה זאת בפועל, בצורה פנימית ואמיתית. ... הזו קיימת בכלל? מה גורם לכך שבכלל יש שאלה, והאדם צריך להגיע למקום שאין לו יותר שאלה, כי כל השאלות קיימות בכלל בגלל הנפרדות. זאת אומרת, שבעולם יש
הבדלים בין דבר לדבר, וכל דבר מוגדר כנפרד. והסיבה של כל דבר ודבר, היא הנפרדות. ואם הגעת למקום שאין נפרדות, אין ... כי השאלה של למה אתה רוצה כך ולא אחרת, היא ביטוי של השאלה תת שאלה, למה המציאות היא כך ולא אחרת? ואדם צריך באופן אמיתי לשאול את עצמו, האם באמת אין
הבדל בין יש סיבה לבין אין סיבה? ולא לצאת מידי חובה ולשקר את עצמך ולהגיד אז אין או יש סיבה זה לא משנה ואין
הבדל על האדם להתעקש ולהמשיך לשאול עד שיקבל את המקום הכי פנימי, ולא לוותר ולהמשיך לסבול, להמשיך לחקור עד ...