... של אותו אדם. אנשים בדרך כלל מתפרצים כי הם
מרגישים מאוימים, לא מובנים, כועסים או מתוסכלים. לפעמים ההתפרצות נובעת מכך שאותו אדם חש שאין לו דרך אחרת לבטא את
רגשותיו או את אי - ההסכמה שלו. למה אנשים מתפרצים בשיחות וויכוחים? לפי אליעד, ההתפרצויות קורות בעיקר כאשר האדם
מרגיש שהדעות או הרעיונות בשיחה מנוגדים לעמדתו, במיוחד אם הדעה שלו חשובה לו במיוחד והוא חש שהשני אינו מקשיב או אינו מכבד אותה. כאשר מישהו אומר רע לי ומקבל תשובה המנוגדת
לתחושתו (כגון לא רע לך), הוא עלול להתפרץ מתוך תסכול, מכיוון שהתגובה שהוא מקבל אינה מתאימה לתפיסה שלו את המציאות. איך ... להציג את העמדה בהדרגה - במקום לתת לאדם
תחושה שאתם מתנגדים לדעותיו בצורה חזקה וחדה, עדיף להציג את הרעיונות שלכם לאט ובהדרגתיות, כך שהוא יוכל להתרגל אליהם ולחשוב עליהם. להבין את
הרגש שעומד מאחורי ההתפרצות - אם נצליח להבין מה
הרגש או הפחד שגורם להתפרצות, נוכל לטפל בכך ישירות ולהרגיע את השיחה. להביע אמפתיה והבנה - כאשר אתם מביעים אמפתיה כלפי האדם המתפרץ, ומראים לו שאתם מבינים את
התחושות והדעות שלו, הוא
ירגיש פחות מותקף ויהיה פחות צורך בהתפרצות. להימנע מתגובה ישירה של התנגדות - במקום להגיד אתה טועה, עדיף להגיד הבנתי את דעתך, ... באופן ברור כיצד מנהלים שיחה נעימה. כאשר האדם
מרגיש שמקשיבים לו ומכבדים אותו, הוא באופן טבעי יפסיק
להרגיש צורך בהתפרצות. חשוב מאוד להימנע
מהתחושה שאתם מנסים לשנות או לחנך את האדם, כי זה יגרום לו
להרגיש מותקף ולהתנגד אפילו יותר. איך להתמודד עם אדם שמסרב להקשיב או מגיב בכוחניות? אם נתקלתם באדם שמסרב להקשיב או מגיב ... השני ומבינים אותו. לא להגיב מתוך כעס - אם אתם
מרגישים שהכעס מתחיל לעלות, עצרו רגע, נשמו, ורק אז הגיבו. לחפש את המשותף ולא את השונה - להדגיש את הדברים שבהם אתם מסכימים. לתת ... לא להגיב בכעס או בהתפרצות חוזרת. להתמקד
ברגשות ולא בהאשמות - לומר אני
מרגיש שזה קשה לנו לדבר עכשיו, במקום להאשים אתה תמיד מתפרץ. לעצור את השיחה ולהמשיך אותה מאוחר יותר כששני הצדדים נרגעו. סיכום ... ולהראות לצד השני שאתם באמת מתחשבים בדעתו
ובתחושותיו. איך לנהל שיחה רגועה? איך למנוע כעס והתפרצות
רגשית? איך להתמודד עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית איך אפשר להתמודד עם התפרצות של ... מתפרצים ללא סיבה - יש משהו בשיחה שגורם להם
להרגיש מאוימים, כועסים, מתוסכלים או שלא מבינים אותם. אם נבין את הסיבה, נוכל למנוע את ההתפרצות מראש או להתמודד איתה בצורה טובה ... שנאמר בשיחה מנוגד לתפיסות שלהם, או כאשר הם
מרגישים שאין להם דרך אחרת להביע את
רגשותיהם. למשל, אם אדם מסוים מחזיק בדעה מסוימת ואחרים מתנגדים לה, הוא עלול להתפרץ מתוך
תחושת חוסר שליטה או מתוך פחד שהדעה שלו לא מתקבלת. איך אפשר להמשיך את השיחה בצורה עניינית ולא להגיע להתפרצות? 1. לדבר ... כך שהצד השני יוכל לעכל אותן. 2. להבין את
הרגש שמאחורי ההתפרצות - אם ניתן לזהות את הסיבה שגורמת להתפרצות ולתת לה מענה, אפשר להפחית את המתח. 3. לגלות אמפתיה - להראות ... בטון הדיבור - דיבור רגוע יגרום לצד השני
להרגיש פחות מותקף ויקטין את הסיכוי להתפרצות. 6. לשאול שאלות פתוחות - במקום לקבוע שהצד השני טועה, עדיף לשאול שאלות שיעודדו אותו ... את היתרונות שבשיחה רגועה ולתת מקום להביע
רגשות מבלי להגיע להתפרצות. כאשר אדם
מרגיש שמקשיבים לו ומכבדים אותו, הוא יהיה פחות נוטה להתפרץ. איך להתמודד עם מישהו שמסרב להקשיב? אם אדם מסרב להקשיב או מגיב ... שמבינים אותו. 2. לא להגיב מתוך כעס - אם
מרגישים שהשיחה מתחילה להתחמם, אפשר לקחת רגע לנשום ולהירגע לפני שממשיכים. 3. להתמקד במשותף ולא במפריד - במקום להדגיש את ... בכעס חוזר - זה רק ילבה את המצב. - להתמקד
ברגשות ולא בהאשמות - למשל, לומר אני
מרגיש שזה קשה לנו לדבר על זה במקום אתה תמיד מתפרץ. - אם צריך, לעצור את השיחה ולחזור אליה מאוחר יותר - כששני הצדדים רגועים ... איך לנהל שיחה רגועה? איך למנוע כעס והתפרצות
רגשית? איך להתמודד עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית ש: בריא או לא בריא, איך להתמודד. ...