15:09אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?... על ידי אליעד כהן? מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים ... רבים יכולים להסביר בתיאוריה שהכל אחד, אבל בפועל, כאשר קורה להם אירוע שלילי כמו פיטורים או מחלה, הם עדיין חווים נפרדות, כאב וסבל. כדי לפתור זאת, האדם צריך לחזק את השכל וההבנה עד לנקודה שבה ההבנה הופכת לחוויה ממשית וקבועה. איך חוויית האחדות משפיעה על שאלות כמו בחירה חופשית ורצון? ברגע שהאדם חווה שהכל אחד, שאלות כמו האם יש לי בחירה ... בין המצבים הללו לבין כל מצב אחר? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן מגיע הצורך לחיזוק ההבנה עד לרמת החוויה. מה ניתן ללמוד מדוגמת שתי ידיים שהן אחת? אליעד כהן מציג דוגמה נוספת - הוא אומר שאם היו שתי ... מעלה בדעתו שאבן אחת היא בעצם שתי אבנים, כך צריך האדם לחוות את כל אירועי חייו. איך אפשר להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית? לפי אליעד כהן, הדרך להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית היא על ידי הגדלת ההבנה השכלית של האחדות. אמונה בלבד אינה מספיקה, כי האדם עדיין יחווה נפרדות רגשית ושכלית. הוא צריך לשאול שאלות רבות ומעמיקות בכל נושא שהוא פוגש, ובכל פעם להטיל ספק בנפרדות שהוא מזהה. ככל שהשכל שלו גדל, כך חוויית האחדות שלו הופכת לעמוקה יותר. מדוע שאלות הן הכלי המרכזי בדרך לחוויית האחדות? אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והוודאית להגיע לאחדות היא על ידי שאילת שאלות רבות ומפורטות. בשונה מגישות דתיות ... נוצרו הסיבות הראשוניות והאקראיות בעולם? על ידי חקירה זו, האדם מגלה את האבסורד והפרדוקס שבכל הנפרדות, מה שמוביל אותו לחוויית אחדות עמוקה. כיצד שאלות פרדוקסליות מובילות להבנת האחדות? אליעד מסביר שבשלב מתקדם, השאלות שהאדם שואל הופכות לפרדוקסליות - כלומר, ... שני, אפשר להוכיח שהוא לא יצר את הרצון שלו. כשהאדם מגיע להבנת הפרדוקסים הללו, השכל שלו מתהפך, והוא מגיע לחוויה שהכל אחד. זאת משום שכשהוא מבין שכל טענה והיפוכה הן זהות לחלוטין, הוא כבר לא חווה נפרדות. מדוע חשוב ... במיוחד את מה שאינו מבין, כי שאלות אלו יובילו אותו להבנה אמיתית שהכל אחד. בסיכום, אליעד כהן מלמד שהדרך לחוויית האחדות האמיתית עוברת דרך שאילת שאלות אינסופית, הטלת ספק בנפרדות, וחקירה עמוקה של כל תחום, עד שהשכל גדל ומבין שהכל אחד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין שאלות ... החידוש של האחדות שעליו מדבר אליעד כהן? החידוש שאליעד כהן מציג הוא שכל בעיות העולם נובעות מכך שאנשים אינם חווים שהכל אחד. ברגע שאדם חווה באופן מלא שהמציאות כולה היא ישות אחת, ממילא כבר לא נותרת בעיה אמיתית. אמנם ... כך שהכל אחד, אבל אין זה מספיק להבין זאת רק ברמה השכלית או להאמין בכך באופן כללי, חשוב להגיע לחוויה מלאה של האחדות. מדוע עצם ההבנה שהכל אחד משנה את חיי האדם? כשאדם מבין וחווה שהכל אחד, כבר אין ... בחירה חופשית?. גם תחושת הרצון וההבדל בין טוב לרע משתנים לגמרי. לדוגמה, אם אדם עובר אירוע של פיטורים, מבחינת חוויית האחדות - זה כלל לא שונה מכל אפשרות אחרת. אולם בפועל, רוב האנשים אינם מצליחים לחוות זאת באופן רציף, והם חווים נפרדות בחייהם. כיצד נוצר פער בין הבנה לחוויה בפועל? אליעד כהן מסביר שהמרחק בין ההבנה התיאורטית שהכל אחד לבין החוויה המעשית הוא רב. אדם יכול לומר הכל אחד אך ברגע שהוא נפגע או מאבד דבר מה, הוא לא יחוש שהכל באמת אחד. הסיבה לכך היא שהחוויות הרגשיות והמחשבות היומיומיות נוטות להיאחז בנפרדות. איך חיזוק השכל וההבנה מקרב לחוויית האחדות? בשביל לחוות את האחדות באמת, צריך לחזק את ההבנה השכלית ולהגדיל אותה עד שתהפוך לתפיסת מציאות. אמונה בלבד לא תספיק, כי אמונה נתונה לערעור מול החוויה המציאותית. האדם זקוק להבנה שכלית עמוקה, וככל שהוא שואל יותר שאלות ומעמיק בבירור המציאות, כך הוא מקרב את עצמו לחוויית האחדות. כיצד דוגמת המטבעות ממחישה את רעיון האחדות? אליעד מביא דוגמה: אם יש לאדם שתי מטבעות של שקל, זה ... כשם שהבין שאין הבדל בין שני השקלים? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן בא לידי ביטוי הצורך להעמיק ולהגיע לחוויית אחדות בכל התחומים. מדוע אליעד כהן מדגים שתי ידיים שהן אחת? בדוגמה אחרת, אליעד מציין שיש יד ימין אחת, ... מקום וזמן, אם הן חופפות לגמרי - אין באמת שתיים, אלא רק אחת. זו המחשה לכך שכשאדם באמת קולט שחוויה מסוימת ומציאות אחרת אינן שונות במהותן, הוא מפסיק לתפוס אותן כשתי ישויות נפרדות. כיצד יש ליישם את תפיסת האחדות ... או לא נכון במובן המוחלט. אז מתגלה שהכל בעצם אחד ושכל ההבחנות הן רק צורות התבוננות שונות. בנקודה הזו החוויה הפנימית משתנה לגמרי, כי האדם כבר לא נצמד לצד מסוים, אלא מבין שהמציאות היא אחדות מלאה. מה הקשר בין ... הן המפתח. שאלת השאלות עד הסוף מביאה את האדם לראות את האבסורד שבנפרדות, להפוך את הפרדוקס להבנה חדשה ולהגיע לחוויה של אחדות. כיצד מסכם אליעד כהן את הדרך לחוות אחדות אמיתית? המסר הסופי הוא להטיל ספק תמיד, לא לפחד ... כללית של הכל אחד בלי להבין זאת לעומק. ככל שאדם חוקר בלי גבולות, כך השכל שלו מתרחב, והוא עובר מחוויית נפרדות לחוויית אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין טוב לרע, אין פחד מאירועים שליליים, ואין צורך להיאחז באמונה בלבד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין שאלות ... אדם יבין שהכל אחד, אז בעצם הוא סיים את העניין, אלא מה? שבפועל המרחק בין ההבנה שהכל אחד לבין החוויה שהכל אחד, הוא מרחק מאד גדול, יש הרבה שיסבירו שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה כמו ... יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל. כי אם רק מאמינים, זה בסדר, אבל זה לא חזק מספיק. זה כמו אדם שמשלם מטבע של שקל ... הוא חווה כך אז למה בכלל הוא עושה פעולות, וכן הלאה אבל זה כבר נושא אחר ואני מתמקד כרגע בחוויית האחדות ומה היא החוויה הזו. בדיוק כך באחדות צריך להסתכל שאין הבדל בין המת לחי. ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד אדם יכול להגיע לכזאת עוצמת חוויה, והתשובה היא שלכזו עוצמת חוויה מגיעים על ידי עוצמת ההבנה. זא שאם אתה מאמין שזה אחד, תכלס, אתה לא יודע שזה אחד, השכל שלך אומר לך זה לא אחד, זה שניים! הרגש שלך אומר שזה לא אחד, זה שניים, אתה מבין חלקית שזה אחד. השאלה עד כמה אתה מבין שזה אחד? עד כמה ההבנה של האחדות היא אמיתית. ואני אסביר פרקטית, הדרך של האדם לחוויית האחדות, זה על ידי שהוא מגדיל את הבנת האחדות שלו בשכל ואיך מגדילים את הבנה, בכל תחום ובהבנת האחדות? ...