... מאין או אין מיש - מהות ההגדרות -
הקיום האמיתי מי שיתבונן על כל הדברים שישנם, יראה ששום דבר ... שולחן בלבד, והשולחן היה ממלא את כל המקום והזמן, הרי שלא הייתה שום משמעות לשולחן ולא היה שום שולחן ושום ישות שולחן כלל.
וקיומו של השולחן, תלוי
בקיומן של עוד ישויות אחרות. כי השולחן לא יכול להתקיים, ... אינן השולחן, ושהצירוף שלהן בצורה כלשהי, היא בעצם יוצרת את הישות של השולחן. אבל בלי שיהיו ישויות ממשיות אחרות, אין שום
קיום לישות של שולחן כלל. והצירוף של הישות עגכעג עם הישות ... של השולחן. אך אם האדם יתבונן היטב, הוא יגלה שגם הישויות שההרכבה שלהן נותנת לשולחן את המשמעות שלו, גם הן אין להן משמעות
וקיום בפני עצמן, אלא גם הן רק ביטוי של צירוף והרכבה של ישויות אחרות, ושבלי אותן ישויות אחרות, אין
קיום לישויות, שההרכבה שלהן מהווה את השולחן. והרעיון הוא,
שהקיום של ישות השולחן, תלוי
בקיומן של ישויות אחרות. וכל ישות בעולם, גם היא,
קיומה תלוי
בקיומן של ישויות אחרות. ואין שום ישות בעולם, שהיא עצמה באמת קיימת
בקיום עצמי, אלא כל הישויות בעולם, הן רק צירופים של ישויות ... הם כאילו יוצרים משמעות חדשה, לאותן ישויות בסיסיות שהן עצמן חסרות משמעות, והכל עשוי משום דבר ממש. כי כל הישויות כולן,
קיומן תלוי
בקיומן של ישויות אחרות. ושום דבר אמיתי, לא עומד מאחורי כל ... לכאורה שתי הישויות הבסיסיות ביותר בעולם, הן המקום והזמן. כי שום ישות לא יכולה להתקיים בלי מקום וזמן שבו היא נמצאת. אך
קיומם של המקום והזמן, הוא לכאורה לא תלוי בשום דבר. ומי ... כלל, אפילו לא ברמת הפוטנציאל. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי בעצם הדבר היחיד
שקיומו הוא מחויב, הוא מהותה של המציאות, שהיא חסרת כל צורה. ואפילו צורת מקום וזמן אין שם כלל, דהיינו, השום דבר הכלום, הוא
קיומו מחויב. ואפשר להסתכל על הדברים מנקודת מבט שאומרת, שהדבר היחיד שבאמת קיים, זאת רק המהות של המציאות, וכל הישויות בעולם, הן רק ביטוי שלה, ואין להן
קיום עצמי כלל. אבל אפשר להסתכל על הדברים בדיוק הפוך. כי ... מאין, הרי שזה אומר, שאותו תהליך בצורה הפוכה, מבטא את יצירת האין מהיש. ואפשר לומר שהטיפות בים, הן לא באמת קיימות בלי
קיומו של הים. אבל אפשר גם לומר, שהים, לא באמת קיים, בלי
קיומן של הטיפות שלו. ובאמת, היש והאין אלו רק צורות ...