... והמהות של כל הדברים, היא ההעדר המוחלט של כל הגדרה. כי הדבר המוגדר,
קיומו אינו מחוייב, משום שיש אפשרות שתהיה קיימת ישות אחרת, ששונה בהגדרה שלה ממנו. ומה
שקיומו אינו מחוייב, הוא לא הנמצא הראשון. כי הנמצא הראשון, לא יכול להיות צורה של משהו. כי אם יש צורה, יש העדר הצורה. ואם יש ... הם לאו דווקא זמן ומקום ממשיים, אלא זמן ומקום כשני מימדים שמאפשרים את
קיומם של הדברים. כי כדי שתהיה משמעות למשהו, לשם כך צריך שתהיה במציאות יותר מאשר ישות אחת. כי אם יש רק ישות אחת, אין לה שום ... אך לא את המהות שהיא חסרת הגדרה וחסרת גבול. ואפשר לדוגמא להגדיר כי
קיומו של העולם שלנו לדוגמא, תלוי
בקיומו של ציר זמן כלשהו. וניתן גם לומר כי ציר הזמן הזה
קיומו הוא לא אין סופי. אך
קיומו של הזמן, הוא תמיד יהיה אין סופי. כי תמיד יהיה, לפני ואחרי הזמן וכיו"ב לגבי המקום. וזה בעצם אומר שיש שני מצויים ראשונים, שבתוכם מתרחשים כל האירועים השונים. והמצויים הראשונים
שקיומם הוא מחוייב, הם הזמן והמקום. שאי אפשר בלי זמן ובלי מקום כלל. וזאת בעצם ההוכחה לכך ש אין מצוי ראשון ויחיד, אלא יש שני ... זמן ומקום כלל ומעולם לא היו זמן ומקום כלל, עדיין גם זה עצמו מצריך את
קיומם של הזמן והמקום. כי הנפרדות, תמיד קיימת כפוטנציאל. כי תמיד תהיה קיימת האפשרות
לקיומו של דבר כלשהו. ואת האפשרות
לקיומו של דבר כלשהו, את האפשרות עצמה, אי אפשר להעלים. וגם הנפרדות שבתוך האפשרות והפוטנציאל, גם היא תופסת זמן ומקום. כי יש ... שונות של שני האלוהים הראשונים שהם הזמן והמקום, שהם אין סופיים כנ"ל.
וקיומם הוא הכרחי כנ"ל. כי גם ההעדר שלהם, מצריך את
קיומם. כי ההעדר שלהם נפרד
מהקיום שלהם, במקום ובזמן כנ"ל, ולכן
קיומם הכרחי כנ"ל. והנה, המקום והזמן הם אין סופיים. וכמות האפשרויות שיש בתוך אין סוף מקום ואין סוף זמן, גם היא אין סופית. ...