... כלומר, לפעולה יש תכלית - ישנו מצב שאליו שואפים להגיע באמצעות הפעולה הזו. אם ננסה להחיל את ההיגיון הזה על
קיומו של העולם, אנו נתקלים בבעיה לוגית יסודית. כאשר אנחנו שואלים למה העולם קיים? אנו למעשה מניחים שקדם לעולם מצב שבו לא היה כלום, כולל לא ... מתוך רצון או סיבה, כי אין לה תודעה או רצון לפגוע או לא לפגוע. באותו אופן, בעולם לפני שהוא נברא, או לפני
קיומו, לא היה קיים כלום, ולכן לא הייתה שום תודעה, לא היה שום רצון ולא הייתה שום תכלית. לכן, כל ניסיון להבין את הסיבה לבריאת העולם מתנגש עם ההנחה הלוגית הבסיסית שלא היה שום דבר לפני העולם. מדוע אין משמעות לסיבת
קיום העולם במצב שבו לא היה כלום? אליעד מדגיש את הסתירה הלוגית: אם היה מצב שבו לא היה קיים דבר, כולל לא טוב ולא רע, לא רגשות, לא רצונות, לא ... טוב ורע לפני העולם, איך אלוהים היה טוב? כל אלו הן שאלות שמעידות על הסתירה הפנימית בכל ניסיון למצוא סיבה
לקיום העולם. הנקודה המרכזית שאליעד כהן מנסה להעביר היא שכל ניסיון להבין את תכלית העולם באמצעות ההיגיון מוביל בהכרח לסתירות פנימיות שאין להן ... אלא משום שהמושגים עצמם מאבדים את משמעותם. כל זה מלמד אותנו כי השאלות הגדולות ביותר על משמעות החיים ועל
קיום העולם, הן שאלות שלוגית אינן יכולות לקבל תשובה סופית, אך הן יכולות להוביל אותנו להבנה עמוקה יותר של עצם המושגים הללו, ושל עצמנו. למה ...