... שנמצאים בליבו. כי הלב של האדם מזהה את השקר, שהוא האמת השקרית, שכל
קיומה תלוי בחוקי הלוגיקה ובשכל של האדם. והאדם לא מוצא ולא ימצא מנוח לנפשו, כל זמן שהוא נאחז באמת, שהיא נכונה רק בגלל ההיגיון ... אבל האדם כן ימצא מרגוע אמיתי לנפשו, כאשר הוא יגלה את המחויב,
שקיומו לא תלוי בשום דבר בעולם. ולכן, כל זמן שהאדם מנסה להבין את המציאות רק עם השכל שלו, הרי שכל המסקנות של האדם, הן לא מוחלטות. מאחר שכל
קיומן תלוי באמונה של האדם, שהשכל שלו הוא אכן אמת. ואין לאדם ברירה, אלא לנסות ולחפש משהו מוחלט,
שקיומו לא יהיה רעוע כמו עלה נידף. וזה אפשרי רק אם האדם מחפש את האמת באשר היא, בלי להיות תלוי בחישובים לוגיים ושכליים כלשהם. כי ... אין שום אמונה כלל. וכל בני האדם נמצאים בתחושת חיסרון תמידי, של
הקיום העצמי הנפרד של עצמם, שהוא שורש הרע. כי האדם חסר את השלמות שנפרדת ממנו, רק משום שיש לאדם אמונה כלשהי, שהשלמות נפרדת ... ורוצה למצוא מרגוע לנפשו, עליו לנסות לחפש את האמת באשר היא, בלי
שקיומה יהיה תלוי בשכל ובהיגיון ובסיבה כלשהי. ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את כל הידיעות שלו, ולנסות להוציא אותן להורג אחת אחת. ... הוא ישתגע, אז הוא ירגיש רע. כאילו שעכשיו הוא לא מרגיש רע לנצח. כי
קיומו של הרצון
והקיום העצמי, שנפרד משלמות המציאות, הוא נצחי. והאדם משקר את עצמו, שאם הוא ישתגע, אז אולי הוא ירגיש רע. ולמה לא רוצה האדם להשתגע? ... מושג למה באמת הוא עושה את זה. (והחכם האמיתי, הוא יודע את האמת,
שקיומו ורצונו, הם ממהותו והם כרצונו תמיד). והאדם, נדמה לו שהוא שולט בגורלו, ולכן הוא סובל. משום, שהוא דואג לגורלו. והאדם לא ... ועל ידי זה האדם גם סובל באמת. ועל האדם לחפש בתוכו את אותה ידיעה,
שקיומה לא תלוי בשום דבר. כי האדם יודע הרבה דברים. וכל הידיעות שאותן יודע האדם, הן רק לבושים שונים, של ידיעה אחת ראשונה ובסיסית, ...