... אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של עובד שמאחר לעבודה. אם אתה רוצה לגרום לו להגיע בזמן, אינך חייב להגיד לו זאת בצורה ישירה. במקום זאת, אתה יכול לשתול במוחו
מחשבה עקיפה, למשל לומר לו שאדם מצליח כי הוא מגיע בזמן, וכך ליצור בתוכו קישור בין הצלחה ... כי ההבנה של המבנה הפנימי של המחשבות מאפשרת ליצור מפת סיבתיות. מפה זו מראה אילו מחשבות מובילות לפעולות מסוימות, וכיצד ניתן להוביל את האדם, שלב אחר שלב,
למחשבה או פעולה רצויה. אליעד משווה את זה לתרשים של בניין שבו יודעים לאן מוביל כל שביל וכל ... על העלאת משכורת, מאחר שיש קשר עקיף בין הדברים, וכך מגיעים לנושא הרצוי ללא התנגדות ישירה. כאשר אתה יודע את כל הסיבות והקשרים בין המחשבות, אתה יכול לעבור
ממחשבה למחשבה עד שתגיע לנושא שאתה רוצה שהאדם יחשוב עליו או יעשה אותו. ההבנה ... מבין את המבנה הזה, אתה יכול בקלות להבין או לקרוא את מחשבותיו. אותו מנגנון בדיוק מאפשר לך גם לשנות או למחוק מחשבות, מכיוון שאתה יודע איזה רעיונות יוצרים את
המחשבה המקורית. איך להעלות נושא מסוים בשיחה בלי להזכיר אותו ישירות? אליעד נותן כלי נוסף ... להבין איך אתה עצמך משתכנע, למה אתה חושב מה שאתה חושב, ולמה אתה פועל כפי שאתה פועל. עליך לשאול את עצמך כל הזמן שאלות עמוקות כמו אולי ההפך הוא הנכון? על כל
מחשבה, הנחת יסוד או אמונה שיש לך, וכך להכיר לעומק את הסיבתיות של עצמך. הוא מציין שכל רעיון הוא ביטוי של אמונה או
מחשבה עמוקה יותר, ולכן כשאתה רוצה לשתול
מחשבה חדשה, עליך למצוא ולשתול רעיון יסודי ועמוק יותר שיצמיח את
המחשבה הרצויה. לדוגמה, אם אתה רוצה שמישהו ילך לעבודה בזמן, עליך לשתול בו קודם את
המחשבה שלהגיע בזמן קשור להצלחה, או שלהצלחה יש ערך מיוחד עבורו. למה חשוב לשאול אולי ההפך ... למעשה מפרק את המבנה הקיים של אמונותיו, מה שמאפשר בנייה מחדש של תפיסות חדשות שמשרתות את המטרה של המשכנע. הוא מדגיש ששיטה זו היא הכלי המרכזי להבנת חוקיות
המחשבה, וככל שתבין אותה טוב יותר, תוכל להשתמש בה כדי להשפיע, לשכנע, לשנות מחשבות או אפילו ...