... הצידה באופן זמני. אליעד ממשיך ומדגיש שככל שבורחים מהמחשבות ומהפחדים, הם ממשיכים לרדוף אחרי האדם ולהטריד אותו ללא הפסקה. לכן, הפתרון האמיתי הוא לעצור ולפגוש את
המחשבה פנים אל פנים. הוא משתמש בדימוי נוסף של מישהו שרודף אחרי האדם ברחוב, וכאשר האדם ממשיך לברוח, הרודף ימשיך אחריו לנצח. אך אם האדם ייעצר, יסתובב ויתמודד עם התוקף, הפחד יאבד מכוחו. מה לעשות
כשמחשבה על חוסר ערך מציקה ולא מרפה? אליעד כהן מציע גישה ישירה: כשמגיעה
מחשבה כמו אני לא שווה כלום או אני כישלון מוחלט, לא לעשות איתה כלום. במקום לנסות להילחם בה או לברוח ממנה, יש לקבל אותה במלואה. אליעד מסביר שהניסיון להדחיק את
המחשבה יוצר סבל ומתח פנימי מיותר, כי בכל פעם שאדם מנסה להדחיק
מחשבה, הוא רק מחזק אותה. ככל שהאדם מתנגד
למחשבה, היא חוזרת בעוצמה רבה יותר. במקום זאת, הוא מציע לשאול את עצמך: האם אני בטוח במאה אחוז
שהמחשבה הזו נכונה? באמצעות דוגמה זו, אליעד מראה שכל
מחשבה שמטרידה את האדם נשענת על הנחות יסוד בלתי בדוקות. לדוגמה,
המחשבה אני לא שווה מספיק מבוססת על אמונות שונות כמו: יש דבר כזה שווה ... כזאת. אם מגלים שאין וודאות מוחלטת שהיא נכונה, אז אפשר להרפות ממנה. אם אי אפשר להיות בטוח במאה אחוז, למה להמשיך להיאחז בה? כך הוא מעודד לבדוק ברמה הלוגית האם
המחשבה נכונה באופן מוחלט, ולראות שהיא אינה מוחלטת. איך משתחררים מהצורך להרגיש שווה? אליעד מסביר שהרצון להיות שווה נובע מהאמונה שיש הבדל מהותי בין להיות שווה ללא שווה. האדם מרגיש צורך להוכיח שהוא שווה ולכן סובל בכל פעם שמתעוררת בו
המחשבה שהוא לא שווה. אך מה אם האדם ישאל את עצמו בכנות מוחלטת: האם בכלל ... הגישה הזו יוצרת מרחב פנימי של שלווה ואי - הזדהות עם המחשבות השליליות. מה לעשות כשיש ספקות לגבי המחשבות שלי? אליעד כהן מדגיש שוב ושוב את החשיבות של הטלת ספק בכל
מחשבה שעולה. הוא מסביר שבכל פעם שעולה
מחשבה מטרידה או שלילית, האדם צריך לשאול את עצמו באופן מודע וברור: האם אני בטוח לחלוטין
שהמחשבה הזו נכונה? כאשר האדם מבין שכל
מחשבה מגיעה ממקום של ספק וחוסר ודאות, הוא מצליח להתנתק ממנה. כלומר, כאשר מתרגלים להטיל ספק באופן שיטתי, המחשבות מאבדות מהכוח שלהן ונחלשות. לדוגמה, כשמגיעה
מחשבה של פחד כמו אולי אני עומדת להשתגע, או אולי אני לא שווה כלום, האדם שואל את עצמו אם הוא בטוח במאה אחוז
שהמחשבה הזו נכונה. מאחר שאי אפשר להגיע לוודאות מוחלטת,
המחשבה מאבדת מכוחה המטריד. ככל שחוזרים על התהליך הזה, המחשבות פחות מטרידות את האדם, כי הוא מבין שאף
מחשבה אינה מוחלטת ואינה ודאית לגמרי. איך להגיע לשקט נפשי ולהפסיק ... ועם רצונות. כדי להגיע למצב של שלווה מוחלטת, צריך להשתחרר לחלוטין מכל המנגנון הזה של רצונות ומחשבות. הוא מסביר כיצד כאשר מפסיקים להאמין ולרדוף אחרי כל רצון או
מחשבה, נשארים במצב שבו אין יותר חיסרון ואין יותר סבל. הוא מוסיף שכל
מחשבה או רצון אינם מוחלטים. הם תמיד נתונים בספק. הדרך לשחרור מלא היא לחקור כל
מחשבה, לגלות שהיא לא מוחלטת, ולסרב להמשיך להזדהות איתה. ככל שהאדם מוכן לוותר על מחשבות ורצונות שאין בהם וודאות מוחלטת, כך הוא מתקרב לתחושת שחרור ושלווה מוחלטת שבה לא נותרת אף
מחשבה מציקה או מטרידה. אליעד מסכם את התהליך ואומר שכל המחשבות הן תמיד ...