... אליעד מציין שלפני שמישהו יכול לאהוב משהו, עליו לשאול את עצמו למה זה טוב. לדוגמה, אם אדם רוצה לשנות את יחסו
למחשבה או לסיטואציה שמציקה לו, עליו לשאול את עצמו: מה טוב בזה?. אם ימצא את הדברים הטובים במצב, הוא יוכל לאהוב אותו. במקביל, אם אדם לא ... רעים, עליו למצוא את הדברים הטובים כדי לשנות את מצבו ולבצע את המעבר לאהבה. בהמשך, אליעד מסביר את תהליך
המחשבה הנדרש במקרה של
מחשבה טורדנית. לאדם יש שני אפשרויות: לגרום לעצמו לאהוב את
המחשבה על ידי מציאת מה טוב בה, או להפסיק לשנוא אותה על ידי הבנת הדברים הרעים שמציקים לו. השלב הבא בשיחה מתמקד בשאלות קיומיות של טוב ורע. ... קרובות השאלות הללו אינן מחזיקות מים, ויש להגיע למסקנה שמה שמחשבים כטוב או רע הוא בסך הכל מונח שולי במערכת
המחשבה שלנו. זהו נושא של חקירה פנימית, שמוביל למסקנה שאין בהכרח טוב ורע במובנים מוחלטים. לבסוף, אליעד מציין כי כל הצעותיו על איך לאהוב את ... שהוא 98 אחוזים טוב - ואז למצוא עוד סיבות למה הוא טוב. כלומר, לפתוח פער לטובת הטוב. נגיד לדוגמה שיש לך
מחשבה טורדנית שמציקה לך, וזה מכניס אותך לדיכאון, יש 2 אפשרויות - לגרום לעצמך לאהוב אותה, או לגרום לעצמך לא לשנוא אותה (=לא לשנוא ולא לאהוב). איך תאהב אותה? עי שתשאל את עצמך: מה טוב בזה שיש לי את
המחשבה הזאת?, מה הדברים הטובים שיוצאים לי בחיים מכך שיש לי את
המחשבה הזאת?. ככל שתמצא יותר דברים טובים, ככה תאהב יותר את
המחשבה הטורדנית. אפשרות שניה היא להגיד לעצמך: אנלא מוצא מה טוב
במחשבה הזו, ועל כן אתה תסתפק בלא לסבול ממנה, כלומר, להיות אדיש כלפיה. לשם כך עליך לשאול את עצמך: מהם הדברים הרעים שנגרמים לי
מהמחשבה הזאת? ועל כל דבר רע שתמצא תטיל ספק ותשאל - אז מה?, מה זה משנה?, זה משנה?, מי קבע שזה משנה?, אולי זה לא משנה?, למה זה משנה? וכו... ... והשכל שלך יוכיח לך למה זה לא טוב ולא רע וכו). כי כמה שאתה תאמץ את עצמך לחשוב מה טוב בדבר, תמיד תקפוץ לך
המחשבה מה הדברים הרעים שבו?. לא משנה כמה תנסה למצוא דברים טובים, זה אף פעם לא יהיה בלב שלם, אתה תמיד תגיד: כן, אבל... יש גם דברים ...