... סוגים עסקים, לבחור את
הלקוחות שלך, לגרום
ללקוחות לרדוף אחריך, לגרום
ללקוחות לרצות אותך, לגרום
ללקוח למכור לך את עצמו, לגרום
ללקוחות לחזר אחריך, לגרום
ללקוחות לקנות ממך, הצלחה עסקית, הצלחה כלכלית, לעבוד במה שאתה אוהב איך לגרום
ללקוחות לרדוף אחריך בעסק? כאשר מדובר בניהול עסק, ישנה דינמיקה מובהקת בין בעלי העסק לבין
הלקוחות. לעיתים בעלי עסקים סבורים שעליהם לרדוף אחרי
הלקוחות שלהם, אך האמת היא שזו גישה שמאפיינת עסקים פחות מצליחים. עסקים אלו נאלצים לפתח גישות שיווקיות כדי לשכנע את
הלקוחות לעבוד איתם, ובשלב מסוים הם מתחילים להוריד מחירים, להציע מבצעים או לעבוד עם
לקוחות לא אידיאליים - כל זאת כדי לשמור על העסק רווחי. מה קורה כאשר העסק מצליח? במצב בו העסק מצליח, דינמיקת היחסים משתנה באופן דרמטי. אז, לא רק שהבעלים לא צריכים לרדוף אחרי
הלקוחות, אלא להיפך -
הלקוחות מתחילים לנסות להרשים את בעלי העסק כדי שיסכימו לעבוד איתם. במקום שהבעלים יפנו
ללקוחות, הלקוחות הם אלו שפונים ומציעים את עצמם, וזהו סמן להצלחה עסקית. למעשה, בעלי העסק יכולים לבחור את
לקוחותיהם, ובכך לבחור לעבוד רק עם מי שמתאים להם או עם מי ששואף לעבוד איתם. כיצד מגיעים למצב זה? כדי להגיע למצב שבו העסק בוחר את
לקוחותיו ולא להיפך, יש צורך בהשקעה מתמשכת באיכות המוצר או השירות. ככל שהמוצר או השירות יהיו יותר איכותיים ומושכים, כך תגדל הביקוש והעסק יוכל להרשות לעצמו לסנן את
הלקוחות שאינם מתאימים לו. בעסק מצליח,
לקוחות צריכים להבין שהמוצר או השירות לא מיועדים לכל אדם - אלא אך ורק לאלו שמתאימים לפילטרים ולקריטריונים שנקבעים על ידי בעל העסק. מהם הקריטריונים לסינון
לקוחות? על מנת שהעסק יוכל לבחור את
הלקוחות שלו, יש להפעיל קריטריונים ברורים. אלו יכולים לכלול את הדברים הבאים: האם
הלקוח משלם את המחיר הנדרש ללא התמקחויות מיותרות? האם מדובר באדם שנעים לעבוד איתו? האם
הלקוח מכבד את תהליכי העבודה של העסק? האם העבודה עם
הלקוח מתאימה לחזון ולערכים של העסק? ככל שהעסק מצליח יותר, כך הקריטריונים ... להיות יותר חשובים. בעלי עסקים מצליחים לא עובדים רק בשביל כסף, אלא גם בשביל להרגיש סיפוק והנאה. לכן, הם בוחרים לעבוד עם
לקוחות שנעים להם לעבוד איתם ושיש להם ערכים דומים. איך מגיעים למצב שבו
הלקוחות רודפים אחרי העסק? השלב בו העסק מגיע למצב שבו
הלקוחות מתחילים למכור את עצמם לו הוא תוצאה ישירה של הצלחה מתמשכת. כאשר העסק הופך למבוקש, כל פעולה שיווקית אגרסיבית אינה נדרשת, שכן
הלקוחות עצמם פונים בשמחה ומוכנים להוציא כסף נוסף כדי לקבל את השירותים שהעסק מציע. זו היא למעשה הדרך שבה העסק מבדל את עצמו ממתחרים, ומציב את עצמו כמותג מבוקש. לסיכום כדי להפוך לעסק
שהלקוחות רודפים אחריו, יש להשקיע באיכות המוצר או השירות ולהיות מוכנים לסנן את
הלקוחות שלא מתאימים לערכים ולחוזה העסקי של העסק. ככל שתשפר את העסק שלך ...