... מכירות, איך לחשוב כמו
הלקוח? עולם המושגים של
הלקוח, עולם הדימויים של
הלקוח, איך לחשוב כמו
שהלקוח חושב? איך למכור
ללקוחות? שיפור תהליכי מכירה, לדבר עם
הלקוח בשפה של
הלקוח, מהי השפה של
הלקוח? איך
הלקוח חושב? צורת החשיבה של
הלקוח איך לחשוב כמו
שהלקוח חושב כדי להגדיל את המכירות? כדי לשפר את המכירות ולהצליח למכור בצורה יעילה יותר
ללקוחות, חשוב להבין ולחשוב דרך נקודת המבט של
הלקוח. לעיתים קרובות עסקים ומוכרים מדברים בשפה מקצועית פנימית, שמשקפת את עולם המושגים שלהם כארגון או כעסק. אך חשוב לזכור
שהלקוח אינו חושב באותה צורה, אלא משתמש בשפה שונה לחלוטין - שפה שמבוססת על התפיסה האישית שלו לגבי המוצר או השירות שהוא רוכש. לדוגמה, נניח שאתם כבעלי עסק מוכרים מוצר ... פנימי שאתם רגילים להשתמש בו, לדוגמה יחידת תאורה. אך
הלקוח הפוטנציאלי לא יגיע לחנות או ישאל אתכם: שלום, אני מעוניין לרכוש יחידת תאורה. במקום זאת, הוא ישתמש בשפה טבעית ופשוטה יותר עבורו ויגיד משהו כמו: שלום, אני רוצה לקנות מנורה או אני מחפש גוף תאורה. מבחינת
הלקוח אין משמעות לשפה המקצועית שלכם, הוא מתייחס למוצר מנקודת המבט שלו, דרך ההבנה והדימוי שהוא מחזיק בראשו. מדוע חשוב לדבר עם
הלקוח בשפה שלו ולא בשפה המקצועית? הסיבה המרכזית לכך שחשוב לדבר עם
הלקוח בשפה שלו ולא בשפה המקצועית הפנימית של העסק היא
שהלקוח קונה את מה שהוא חושב שהוא קונה, ולא את מה שאתם כבעלי העסק חושבים שאתם מוכרים לו. כאשר אתם משתמשים בשפה מקצועית שזרה
ללקוח או במושגים טכניים פנימיים, אתם יוצרים פער תקשורתי, שמפחית את הסיכוי
שהלקוח יבין את הערך של המוצר שאתם מציעים לו. לדוגמה, כאשר
לקוח אומר לכם אני רוצה גוף תאורה ואתם ממשיכים לדבר איתו במונחים של יחידות תאורה, נוצר מצב של חוסר תיאום בין העולם שלכם לעולם שלו.
הלקוח עלול להרגיש לא מובן או אפילו מתוסכל, מה שיכול להוביל לכך שהוא יוותר על הרכישה או שיסגור עסקה במקום אחר, אצל מתחרה המדבר בשפה טבעית יותר עבורו. לכן, במקום ... קטן זה של המושגים משפיע ישירות על הדרך שבה אתם מתקשרים עם
הלקוח, ויוצר חיבור טוב יותר אתו, דבר המעלה את הסיכוי לסגור את העסקה. איך התאמת השפה של המוכר
ללקוח משפיעה על המכירה? כאשר אתם מתאימים את עולם המושגים שלכם לעולם המושגים של
הלקוח, אתם יוצרים תקשורת יותר טבעית ואינטואיטיבית.
הלקוח חש שמבינים אותו, דבר שגורם לו להרגיש בנוח. ככל
שהלקוח ירגיש מובן יותר, כך הוא ייטה לסמוך יותר עליכם וירגיש שאתם באמת מנסים לעזור לו, ולא רק לדחוף מוצר או שירות באופן חד - צדדי. למשל, אם אתם מספקים שירות של הגדלת מכירות לעסקים, אך
הלקוח הפוטנציאלי בכלל מחפש פתרון של שיפור ביצועים עסקיים או הגדלת רווחיות, מומלץ לדבר איתו במונחים שלו ולא במונחים הפנימיים שלכם. כך
הלקוח מרגיש שאתם מדברים בשפה שלו, בשפת הצורך שלו, ובכך הוא יותר פתוח לשמוע ולהבין את התועלת של השירות שאתם מציעים לו. האם תמיד צריך לדבר בשפה של ה