... מזויפים ופגומים כמוצרים סוג א היא דרך שמובילה לכישלון בטווח הארוך, למרות שאולי בטווח הקצר ניתן להרוויח מכך כסף רב. בשלב מסוים
הלקוחות יבינו שהם מרומים, המוניטין של העסק ייפגע אנושות וההצלחה תיעצר. מה יקרה לעסק שימכור מוצרים סוג ב ולא ירמה את
לקוחותיו? אליעד מציג מצב נוסף, שבו העסק לא מרמה את
לקוחותיו כלל: בעל העסק מוכר מוצרים סוג ב, פגומים או פחות איכותיים, אך הוא מודיע מראש
ללקוח שמדובר במוצר נחות, ולכן המחיר נמוך יותר בהתאם. לכאורה, זה נראה הגיוני ותקין, כי
הלקוח יודע בדיוק מה הוא מקבל. אך אליעד ... עלולות להיות השלכות שליליות על העסק. לדוגמה, כשעסק מוכר מוצרים פחות איכותיים, אלו מוצרים שנוטים להתקלקל מהר יותר. במקרה כזה,
הלקוחות יחזרו עם תלונות, יבקשו תיקונים, ... לעסק כאבי ראש מתמשכים, ועלולים להביא להוצאות רבות שיגדילו את ההפסדים ויפגעו ברווחיות הכללית. למרות שהעסק הצליח להגדיל את קהל
הלקוחות שלו בזכות מוצרים זולים יותר, בסופו ... שצפויות להיווצר. כך הרווח מהמכירה יישאר חיובי גם אחרי ההתמודדות עם התיקונים, התלונות והשירות. כאשר המוצר סוג ב הוא כזה
שהלקוח מבין מראש מה טיבו ואינו מצפה למוצר מושלם. ישנם מוצרים
שהלקוחות מבינים שלא יהיו איכותיים מאוד, אך הם עדיין רוכשים אותם בגלל המחיר האטרקטיבי. במצב כזה,
הלקוחות לא יבואו בטענות לעסק, ולכן העסק מרוויח מכך ללא נזקים נוספים. כאשר המוצר הנחות אינו גורם נזק ישיר לעסק. ישנם מוצרים פחות איכותיים שבהם
הלקוח אמנם מקבל מוצר פחות טוב, אך לא ... קו מוצרים משני, או סדרה נוספת תחת אותו מותג, אך תוך בידול ברור ואמיתי בין המוצר האיכותי למוצר הפחות איכותי. האפשרות להציע
ללקוחות לקנות מוצר ללא אחריות במחיר זול במיוחד או להוסיף אחריות בתוספת תשלום, וכך העסק מגן על עצמו מהוצאות תיקונים
והלקוח מודע לסיכון שהוא לוקח ברכישה. מדוע כדאי להציע מוצרים לכל תקציב ולכל סוג
לקוח? נקודה מרכזית שאליעד מדגיש היא החשיבות של היכולת לתת מענה לכל סוגי
הלקוחות בשוק. ישנם
לקוחות שרוצים את המוצר הטוב ביותר ואינם רגישים למחיר. אך יש גם
לקוחות שהתקציב שלהם נמוך ואין באפשרותם לקנות את מוצר הפרימיום. אם העסק לא מציע מוצרים זולים או סוג ב, אותם
לקוחות פשוט ילכו למתחרים. אליעד מסביר בצורה ברורה שאם העסק יודע לנהל נכון את הסיכון (לתמחר נכון, להגדיר אחריות נכון, לשווק בצורה שקופה
ללקוחות) , העסק יוכל להרוויח גם
מהלקוחות האלו ולא להפסיד אותם למתחרים. אליעד מציין כי עסק שמוכר רק מוצרים יוקרתיים או רק מוצרים סוג א בעצם מגביל את עצמו ומפסיד קהל
לקוחות רחב שלמעשה יכול היה להכניס לו ... נוספות. סיכום והמלצות פרקטיות בסופו של דבר, אליעד מחדד כי מכירת מוצרים סוג ב יכולה להיות כדאית, אך בתנאי אחד מרכזי: לא לשקר
ללקוח, ולא למכור מוצר שיגרום לך יותר נזק ... ב? האם זה צעד חכם או לא? אז קודם כל, אם הכוונה היא לרמות אנשים ולגנוב מהם, אז ברור שכן - אתה יכול לקחת מוצר פגום, מזויף, לספר
ללקוחות שזה מוצר מקורי ולמכור להם אותו ... אותם והצלחת בטווח הקצר, אך כמובן שזה לא הנושא שעליו אנחנו מדברים. למה לא כדאי למכור מוצרים סוג ב? בהנחה שאתה לא רוצה לרמות את
הלקוחות שלך אלא מחפש הצלחה לטווח הארוך, האם נכון למכור מוצרים פגומים או סוג ב? התשובה היא שאם אתה משקר
ללקוחות שלך ומציג מוצר סוג ב כמוצר סוג א, ... מרמים, אלא מציינים שהמוצר סוג ב? נניח שאתה כן מציין שהמוצר הוא סוג ב, ועדיין מוכר אותו - האם זה כדאי? לכאורה, הבעיה נפתרת כי
הלקוחות יודעים בדיוק מה הם רוכשים. אז מה הסיכון? כאשר אתה מוכר מוצרים זולים ופחות איכותיים, יש לכך מחיר - אותם מוצרים נוטים להתקלקל מהר יותר, מה שגורר פניות רבות
מלקוחות, תיקונים, החזרות, תלונות וכאב ראש בלתי נגמר. לכן, על אף שמכירת מוצרים סוג ב מאפשרת לך להגדיל את היקף המכירות ולהגיע ליותר
לקוחות, בטווח הארוך זה יכול להזיק לעסק ... אתה עלול להפסיד יותר ממה שהרווחת ולהגיע למצב שהעסק שלך סופג נזקים משמעותיים. מתי כן כדאי למכור מוצרים סוג ב? אם אתה לא משקר
ללקוח, ואם המכירה לא תגרום לך לנזק גדול ... למכור מוצרים סוג ב. למשל: אם תמחור המוצר לוקח בחשבון את עלויות ההחזרות, התקלות והשירות שאולי יידרש בהמשך. אם מדובר במוצר שבו
הלקוח מודע לכך שמדובר במוצר נחות, אך זה ...