... לתת רצון להשפיע - השטן, שמתחזה
לאלוהים - מי רוצה לסבול כמו השטן? כי יש כאלו שטוענים, שהם מבינים את מהות הסבל של ... לאחרים. ונדמה להם בטעות, שמי שיהיה לו רק רצון לתת ולהשפיע לאחרים, הוא יחווה את השלמות
האלוהית ולא יסבול מתחושת חסר כלשהי. והסיבה לכך שגם האנשים האלו סובלים, היא משום שתפישת
האלוהים שלהם היא שגויה, עד כדי כך, שכאשר הם מדברים על
אלוהים, הם בעצם מדברים על
אלוהים שקרי. והעניין הוא, כי יש
אלוהים שקרי ויש
אלוהים אמיתי. ותפישת
אלוהים השקרי, היא
האלוהים שבורא את העולם ושאחראי לכל מה שקורה, ושכלפי חוץ נראה כאילו הוא
אלוהים אמיתי, שדרכו רק לתת ולהשפיע. למרות שבאמת הוא
אלוהים שקרי, שדרכו היחידה, היא לסבול מכך שיש לו תחושת חסר מתמדת, שבאה לידי ביטוי ... גם הוא צורה של רצון, שהוא חיסרון מהשלמות. כי בשלמות, אין שום חיסרון ושום רצון כלל.
והאלוהים השקרי, בגלל שכל כך רע לו, הוא עושה אך ורק רע תמיד. והוא מטעה את האדם לחשוב, שהוא
אלוהים אמיתי ושלמות אמיתית, כדי שהאדם, כמו ירצה להיות כמותו, ויסבול כמותו בשלמות הסבל. והעניין הוא, כי
אלוהים האמיתי, הוא לא זה שאחראי לכל מה שקורה. כי זה שאחראי לכל מה שקורה, כלפי חוץ ... העבד האמיתי, הוא זה שאין לו שום בחירה חופשית כלל, והעבד האמיתי הגדול ביותר מכולם הוא
אלוהים השקרי, שמתחזה
לאלוהים האמיתי, ושכל מי שמאמין בו, סובל כמותו. כי הכוח שאחראי לכל מה שקורה תמיד, ... הרצון האישי שלו, שהוא זה שאחראי לכל מה שהוא עושה, אותו הוא לא בחר כלל מעולם. ולא רק
שאלוהים לא בחר בוחר את רצונו החופשי, אלא שאפילו את קיומו עצמו הוא לא בוחר. ולמען הסר ספק, קיומו של
אלוהים, הוא גם עונש נצחי ואמיתי. כי מי שיתבונן על רצונו של
אלוהים השקרי שעושה את הכל, יראה כי רצונו של
אלוהים, קיים, ללא רצונו של
אלוהים עצמו כלל. וזה משום, שקיום רצונו של
אלוהים, ואפילו קיום ידיעתו של
אלוהים את קיומו העצמי, אלו דברים שהם אינם מחויבי המציאות, אלא רק אפשריים בלבד. כי ... זאת ישות אחת ויחידה, שהיא חסרת כל צורה והגדרה. והישות הראשונה שקיימת, שהיא ורק היא
אלוהים האמיתי, בה אין שום נפרדות של שום צורה כלל. כי היכן שיש שניים, הרי שיש ... אפשרי בלבד, אז תקבל את המהות האחת, שהיא המצוי הראשון והיחיד. וזה בעצם אומר, שישות של
אלוהים, שיש לה רצון ושהיא מודעת לעצמה, הרי שבעצם היא ישות של
אלוהים שקרי. כי באחדות האמיתית של המציאות, אין שום נפרדות כלל, אפילו לא בין ישותו של
אלוהים, לבין רצונו מחשבתו רגשותיו ידיעתו את קיומו העצמי. ואצל
אלוהים האמיתי שהוא אחדות המציאות, שם לא שייך שום הגדרת רצון עצמי כלל. כי באחדות ... ובכל מקום שיש ידיעת קיום עצמי, יש חיסרון, שבא לידי ביטוי, בקיומו של הרצון העצמי. כי יש
אלוהים אמיתי אחד ויחיד, שהוא האחדות המוחלטת של המציאות. וכל דבר שנפרד ממנו, ... אאכ קיימת גם תחושת הדבר שאינו אני. ותכף שישות חווה את קיומה העצמי, היא הופכת להיות
אלוהים שקרי. כי בעצם, היא העדר ה