... אין לו שום רצון עצמי. ולכן אין שום אפשרות שהאדם יבחר את הרצון העצמי של עצמו. (וגם
אלוהים לא בוחר את רצונו, מתוך רצונו. אלא ששם זה מתוך ... משהו אחר, אז על ידי זה האני של האדם נעלם לו, והוא מקבל אני חדש, שהוא בעצם האני של
אלוהים המציאות, עצמם. כי ברגע שהאדם מבין שהאני שלו הוא ... לו בחירה חופשית מלאה על הכל. כי כאשר האדם חווה שהאני שלו הוא המסובב הראשון דהיינו,
אלוהים, אז בעצם הוא מבין את האמת, שכל מה שהיה הווה ... חופשית אמיתית על הכל בשלמות. ואחכ אחרי שהאדם נמצא בתודעה הזאת, שהוא חושב שהוא
אלוהים, אז הוא מתבונן אל תוכו
כאלוהים, כישות שחושבת את החלום, והוא מנסה לגלות מהיכן הרצון שלו
כאלוהים מגיע? ומהיכן מגיעה התודעה העצמית שלו
כאלוהים? ואז האדם שואל, בדיוק את אותן השאלות, שהוא שאל ... ישות נפרדת, מהיכן הרצון מגיע? ומה אחראי לקיום שלי? וכולי, עכשיו האדם שואל את זה
כאלוהים וכמציאות, בגוף ראשון. דהיינו, האדם שואל מה תכלית המציאות? ומה הסיבה
שאלוהים ברא את העולם? והאם מישהו ברא את
אלוהים? וכולי, אבל הוא שואל את זה מתוך תודעה של
אלוהים עצמו. כי מצד אחד הכל זה כרצונו של
אלוהים. אבל מה אחראי לרצונו של
אלוהים עצמו? וגם רצונו של
אלוהים לא יכול להיות כרצונו, כי ההוויה של
אלוהים, קיומה מחויב. אבל הרצון והתודעה העצמית של
אלוהים, קיומם לא מחויב. כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחויב. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקומות אחרים. ומאחר שקיומו של רצון
האלוהים הוא לא מחויב, אכ למה הוא קיים? ומצד אחד, הוא לא יכול להיות כרצונו של
אלוהים. כי מנקודת המבט שלפני רצונו של
אלוהים, עוד לא היה לו רצון, לרצות את רצונו. אבל גם לא ... עדיין זה ממהותו, ובכל מקרה זה לא נגד רצונו, כי עוד לא היה שום רצון כלל. ואצל
אלוהים הכל קורה בפחות מרגע אחד. והוא לא צריך לרצות כדי ... האם זהו רצון עצמי או לא? וכמובן כנל, מהיכן מגיע הרצון וכל שינויי הרצון שיש אצל
אלוהים? וכאשר האדם מתבונן בכל זה, אז הוא רואה את האמת, שהוא לא באמת
אלוהים אמיתי, אלא
אלוהים שקרי. כי גם הוא
כאלוהים, גם הוא עצמו עדיין ישות נפרדת. כי יש הפרדה בין רצונו של האדם
כאלוהים, לבין ישותו העצמית, לבין התודעה העצמית וכולי. כי כל זמן שיש חוויית אני, הרי שיש תחושה של נפרדות, ואכ האני הוא לא
אלוהים אמיתי. כי
אלוהים האמיתי, הוא ההוויה הראשונה באמת. וכאשר יש רק הוויה אחת שממלאת את הכל, לא שייך שום אני ולא אני. כך שאם יש אני כלשהו, הרי שזהו
אלוהים שקרי, דהיינו, נפרדות. ואז האדם
כאלוהים, מתבונן פנימה על הרצון של עצמו
כאלוהים, ועל ישותו העצמית כ