... והעניין הוא, כי יש סוגים שונים של שאלות. ויש שאלות שמהותן היא חוסר ידיעה. דהיינו, שיש לאדם שאלה, שאם היה לו עוד מידע כלשהו, אז המידע הזה היה נותן לו
תשובה לשאלה שלו. וכל השאלות שיש בעולם, הן מהסוג הזה של שאלות של חוסר ידיעה. דהיינו, שחסר לאדם מידע כלשהו, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם שאלה. ובכל השאלות שיש בעולם,
התשובה של השאלה היא נפרדת מהשאלה. דהיינו, יש שאלה, ויש גם עוד מידע נפרד מהשאלה, שהוא בעצם
התשובה על השאלה. אבל יש גם את שאלת כל השאלות, שהיא השורש של כל השאלות שיש בעולם. ששם השאלה נובעת, לא משום שחסר לאדם מידע, אלא משום שהאדם לא מסוגל מבחינה ... שיש לאדם בעולם, את כולן האדם מסוגל מבחינה שכלית להכיל. כי כל השאלות, הן רק חיסרון של מידע כלשהו. וכאשר מתגלה לאדם עוד מידע, אז על ידי זה הוא מקבל
תשובה לשאלה שלו. אבל כאשר האדם מגיע לשאלת כל השאלות, הוא בעצם מגיע לסוג הבנה כלשהי, שבעצם הוא המהות האמיתית של המציאות. והמהות האמיתית של המציאות היא מאוד עמוקה. ומצד האמת אין כאן שום שאלה כלל. כי השאלה, היא בכלל
התשובה , של כל השאלות שיש בעולם. אבל כאשר האדם נחשף לדבר הזה בפעם הראשונה, האדם לא מסוגל להכיל מבחינה שכלית את מה שהוא יודע. ולא שמדובר כאן על זה שחסר ... כי כנל, כל השאלות שהאדם מכיר, הן שאלות שיש עליהן תשובות. אבל כאן מדובר לא על סתם שאלה, אלא על המהות של כל השאלות שיש בעולם. ומדובר כאן על שאלה שאין לה
תשובה . ומי יכול לדמיין שאלה שאין לה שום
תשובה כלל? וכאשר האדם מגיע לשאלה של כל השאלות, השאלה של כל השאלות יוצרת אצלו חוסר הבנה ככ גדול, שהדבר הזה גורם לו לפרק את כל החוכמות שהוא מכיר ושהוא ... כל השאלות. ואחכ אחרי שהאדם מעמיק עוד יותר בתוך השאלה הזאת, אז על ידי זה האדם יוצר אצלו כלי קיבול שכלי להכיל את המידע הזה. כי כנל, זאת לא שאלה שיש עליה
תשובה, וזאת לא שאלה שנובעת מחוסר ידיעה, אלא זאת שאלה שנובעת מחוסר יכולת נפשית להכיל את המידע. ואחרי שהאדם מעמיק את מחשבתו בעניין, אז האדם הופך להיות מסוגל להכיל את המידע הזה. ואחרי שהאדם מבין שהשאלה היא בכלל
תשובה, אז כל צורת החשיבה של האדם על כל הנושאים שיש בעולם, הכל משתנה לגמרי. ואז האדם ברגע אחד מבין את המהות ואת הסיבה של כל הדברים שיש בעולם מכל סוג ...