8:32תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?... ולהוביל אותו למקום חיובי יותר. אליעד כהן מסביר שכדי לדעת איזו דרך מתאימה יותר, כדאי קודם כל לבחון את תגובת האדם באופן הדרגתי. מומלץ לא להתחייב מיד לתגובה נחרצת, אלא להגיב בצורה עדינה ולראות כיצד האדם מגיב לכך. לדוגמה, אם האדם אומר המוצר הזה מאוד יקר, אפשר לענות כן, המוצר הזה קצת יקר או המוצר הזה באמת יקר מאוד. לפי התגובה שתקבלו ממנו, תבינו האם הוא מעוניין שתסכימו איתו לחלוטין, או שהוא פתוח גם לדעה קצת שונה. אם הוא מגיב ... אי - נוחות, כדאי לנסות לכוון את השיחה לצד השני, בהתאם למה שהוא מעוניין לשמוע. איך להשתמש בטכניקה של תגובה הדרגתית בשיחה? השיטה שאליעד כהן מציע כדי ליישם את הטכניקה של תגובה הדרגתית היא פשוטה וברורה: תחילה, יש לחזור בצורה מדויקת על מה שהאדם אומר. לדוגמה, כן, באמת המוצר יקר. אחר כך, יש לנסות תגובה דומה אבל עם שינוי קל לטובה או לרעה. לדוגמה, המוצר הזה באמת יקר, אבל אולי שווה את המחיר, או הוא יקר, אבל יחסית לאיכות זה סביר. לפי התגובה של האדם, אפשר להבין את הכיוון שהוא מעוניין ללכת אליו בשיחה ולהמשיך להגיב בהתאם. באמצעות תגובות כאלה, ניתן לכוון את השיחה לאיזור שבו האדם מרגיש נוח יותר, ובכך לגרום לו להרגיש טוב יותר וקרוב יותר ... בכך, או לעבור לנושא אחר כשהוא מעוניין להפסיק. כך השיחה תהיה נעימה יותר לשני הצדדים. איך להרגיע מישהו באמצעות תגובות מתאימות? אליעד כהן נותן דוגמה ברורה לאיך להרגיע מישהו על ידי תגובה נכונה. למשל, כאשר אדם אומר שהוא קיבל ציון גרוע בבחינה, אפשר להציג לו את המצב בצורה חיובית ועדינה. לדוגמה, ... שאליעד מדגיש בשיחה שתגרום לאדם להרגיש בנוח הוא להקשיב היטב למה שהוא אומר, להגיב בצורה הדרגתית ולשים לב היטב לתגובותיו: הקשיבו היטב, חזרו על מה שהוא אמר, ובדקו האם הוא רוצה להמשיך באותו קו או לשנות כיוון. תגיבו תגובות עדינות ולא קיצוניות כדי לבחון מה הוא באמת רוצה לשמוע. היו גמישים בשיחה, התאימו את עצמכם למצב הרוח ולתגובות של האדם. באמצעות עקרונות אלה, האדם שמולכם ירגיש נינוח וקרוב אליכם, מה שיסייע גם להמשך תקשורת חיובית וטובה ביניכם ...