... האדם לא היה רוצה דבר כלל, הוא לא היה סובל, כי לא היה שום פער בין רצונו לבין המציאות. הוא מביא את הדוגמה שכשאומרים לאדם
תשמח כמו אלוהים, גם זו אמירה לא מדויקת. למה רק
השמחה נכונה? האם העצב לא טוב? המציאות האמיתית היא מעבר לכל ההגדרות האלה, ולכן אין משמעות אמיתית לומר שאדם צריך להיות
שמח בלבד או להכיל בלבד. מה המשמעות של להיות מחוץ לכל ההגדרות? לפי אליעד, להיות מחוץ לכל ההגדרות פירושו להיות במצב שבו האדם מכיל בו זמנית גם את המצב וגם את ההפך שלו. כלומר, האדם ... לא להכיל זה טוב. כשאני אומר, לך תרצה, זה אומר שזה לא טוב שלא תרצה, וזה לא נכון, כי גם לא לרצות זה טוב. כשאני אומר לך,
תשמח כאלוהים, זה גם לא נכון, ומה אם ההפך, מה ההפך לא טוב? ולכן במילים ובדימוי אנו אומרים, תכיל, אבל תכיל מנקודת מבט חיצונית גם את המכיל וגם את הלא מכיל, זה משהו מעבר, זה משהו בלתי מוגדר. אי אפשר להגיד ובסוף
תשמח, ומה עם העצב? האם הוא לא טוב? אתה צריך להיות מחוץ לכל ההגדרות. וגם זה, מה זה מחוץ לכל ההגדרות, האם זה להכיל או לא להכיל? אתה צריך בו זמנית להכיל וגם לא להכיל. שאלה: אתה ...