... למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם
שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן
שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים,
שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה רוחני שיהיה תמיד חיובי או שלילי, מחפש בעצם רק חלק מהמציאות, ובכך מתרחק ... נעימה. המורה הרוחני האידיאלי הוא מי שלא מושפע משינויים זמניים, ולכן יכול להכיל את כל ההפכים. הוא לא חייב להיות תמיד סבלני או תמיד לא סבלני, תמיד
שמח או תמיד עצוב, אלא מסוגל להכיל ולחוות את הכל. בכך הוא מייצג באופן מלא את המציאות עצמה, שמכילה את כל ... אבל מה אחת מהאינדיקציות שעוד פעם זה לא מחויב אבל זה כיוון אם הוא מוגדר אז הוא לא יכול להיות אלוהים, זאת אומרת אם זה מישהו שהוא כל הזמן נגיד
שמח כל הזמן עצוב כל הזמן במשהו מסוים אז הוא לא באחד, כאילו האחד זה מי שגם יכול שתירק עליו ולא יהיה אכפת ... לסגף את עצמו אז הוא גם לא מורה רוחני, יש לנו את שתי הקצוות שהוא גם יכול לגווע ברעב וגם יכול להרגיש מזה טוב וגם יכול להרגיש מזה רע וגם יכול לאכול
ולשמוח וגם יכול לאכול ולהיות עצוב, יש את שני הקצוות הוא יכול לאכול ולהיות עצוב הוא יכול לאכול ולהיות
שמח הוא יכול לגווע ברעב ולהיות
שמח והוא יכול לגווע ברעב ולהיות עצוב יש את כל הווריאציות. הבנו את הסיפור ובנימה אופטימית זו נמשיך בפעם ...