אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:54:40האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
איך המוח האנושי פועל ואיך הוא קשור לבינה מלאכותית?

אליעד כהן מדבר על הדרך בה המוח האנושי מעבד מידע, תודעה ואסוציאציות, ומראה את הקשרים בין פעולתו לבין אלגוריתמים של בינה מלאכותית. הוא מסביר כי כל מילה שמישהו אומר או חושב יכולה להיבנות ממספר פירושים שונים, וזאת כי כל מילה או רעיון במוח האנושי מקשרים לכמות אינסופית של רעיונות אסוציאטיביים. המילה "לאכול", למשל, לא רק מציינת את הצורך באוכל, אלא גם מתפרשת באופן אסוציאטיבי כמשהו שקשור לרעב, לשובע או לפעולות נוספות.

המוח האנושי לא עוסק רק בעיבוד מודע של מידע, אלא גם בעיבוד תת - מודע. כלומר, כאשר אדם אומר "אני רוצה לאכול", המוח לא רק מפרש את המשפט באופן שטחי, אלא מפענח אותו בהקשרים שונים, כמו רצון לשתות, לעבור דירה, או אולי משהו אחר, בהתאם לנסיבות האישיות והמצב הפיזיולוגי. כהן מתאר את המוח כמעבד אסוציאטיבי, שבו כל מחשבה או מילה יוצרת חיבור לרעיונות נוספים, לפעמים במקביל, ולפעמים בהפכים מוחלטים.

איך המוח מפרש מידע בצורה אסוציאטיבית?

המוח האנושי מבצע פירושים של מילים ורעיונות דרך חיבורים מהירים ואסוציאטיביים. לדוגמה, כשמישהו אומר את המילה "שולחן", המוח לא רק חושב על השולחן עצמו, אלא מיד מתחבר לרעיונות נוספים כמו כיסא, חדר, אוכל, או אפילו האפשרות של "אין שולחן". כהן מדגיש שהפירוש הזה לא בהכרח ליניארי - המוח עשוי לחשוב על הפך של רעיון מבלי להיות מודע לכך.

כהן מתאר תהליך מהיר שבו המוח מבצע חיבורים כמעט מיידיים בין רעיונות, לפעמים עד כדי כך שאנחנו לא מודעים לכל השכבות של המשמעות שמופיעות בראשנו. כששומעים את המילה "שולחן", המוח לא רק חושב על השולחן, אלא גם על רעיונות כמו "שולחן גדול", "שולחן שבור", או אפילו "שולחן לא קיים".

הקשר בין המוח לבינה מלאכותית

אליעד כהן מציין שפעולת המוח האנושי דומה מאוד לאלגוריתם של מנוע חיפוש, כמו גוגל. במנוע חיפוש, התשובות נבחרות על בסיס ההתאמה הקרובה ביותר למילים שהוזנו. אותו דבר קורה במוח - המידע מאוחסן בזיכרון והאסוציאציות שנוצרים תלויות בקשרים שנעשו על ידי חוויות קודמות. כל רעיון במוח לא עומד בפני עצמו, אלא תמיד מקושר לרעיונות אחרים. המוח, בדומה למנוע חיפוש, מאחסן מידע בצורה אסוציאטיבית ומבצע עיבוד מהיר של הנתונים.

כמו במנוע חיפוש, המוח מנסה למצוא את המילה או הרעיון הקרוב ביותר למה שמוזן לו. אולם, בניגוד למנוע חיפוש פשוט, המוח האנושי מעבד את המידע בצורה מורכבת יותר, תוך שילוב של תחושות ותגובות תודעתיות. לדוגמה, אם אדם שומע את המילה "שולחן", המוח לא רק מזהה אותה כמילת אובייקט, אלא גם משלב עמה את כל ההקשרים שהיו לו בעבר עם שולחנות, וכולל את הרגשות והחוויות האישיות שקשורות לכך.

מה זה מודעות עצמית ומה הקשר שלה למוח האנושי?

מודעות עצמית, כפי שכהן מסביר, היא היכולת להבין בזמן אמת את השפעת הסביבה על תחושותיך. כלומר, היכולת לזהות את הגורמים שהביאו אותך להרגיש בדרך מסוימת. מודעות עצמית מאפשרת לאדם לזהות את הקשרים בין מה שהוא חווה לבין מה שהוא חושב ומרגיש ברגע נתון.

כהן מראה כיצד המודעות העצמית משחקת תפקיד בעיבוד המידע במוח, וכיצד אנו לפעמים לא מודעים לגורמים החיצוניים שמשפיעים על תחושותינו. דוגמה לכך היא כשאדם רואה תמונה ויודע מדוע הוא מרגיש משהו לגביה - הוא מבין את הקשר בין התחושות שהוא חווה לבין התמונות שהוא ראה, או מה שמתרחש סביבו.

סיכום

ההסברים של אליעד כהן מראים איך המוח האנושי פועל בצורה אסוציאטיבית ומחבר בין רעיונות ומשמעויות שונות, ולעיתים אף מנוגדות. כל מילה או רעיון בתודעה שלנו לא נתפסת באופן מבודד, אלא תמיד בהקשרים המובילים לרעיונות אחרים, חוויות אישיות או תפיסות תרבותיות. זהו מנגנון שמזכיר את פעולתו של מנוע חיפוש, אך עם יכולת עיבוד הרבה יותר מורכבת הכוללת את התודעה האנושית.
איך המוח האנושי פועל ואיך זה קשור לבינה מלאכותית?

הרצאה זו עוסקת במנגנוני החשיבה של המוח האנושי ובקשר בין החשיבה האנושית לבינה מלאכותית. אליעד כהן מציין כי כל מילה שאדם אומר יכולה להיבנות ממספר פירושים שונים, כיוון שלכל מילה יש מספר אסוציאציות שונות בתודעה. כל מחשבה, לפי אליעד, היא למעשה רעיון, והוא משווה את זה לעולם המילים. לדוגמה, המילה "לאכול" לא רק מביעה את הצורך באוכל, אלא היא קשורה גם למילים או רעיונות אחרים כמו רעב או שובע. כל מילה היא חלק ממערכת רחבה של רעיונות שמתחברים בתודעה שלנו.

הדבר החשוב כאן הוא שהמוח לא עוסק רק בשלב העיבוד המודע של המידע, אלא גם במידע תת - מודע שמפרש את המילים. לדוגמה, כשאדם אומר "אני רוצה לאכול", המוח מפרש את המילים הללו גם בהקשרים נוספים - אם הוא אומר זאת בצום, אולי הוא מתכוון לומר שהוא רעב, אבל יש גם אפשרות שהוא מתכוון למשהו אחר כמו לשתות או לעבור דירה.

המוח שלנו לא רק שומע את מה שנאמר, אלא גם בונה תודעה שלמה סביב זה, שמבוססת על האסוציאציות שלנו למילים. כך, כשהמוח שומע את המילה "שולחן", הוא לא רק חושב על השולחן, אלא גם על כל מה שקשור אליו או כל דבר שיכול להתפרש כהפך ממנו. כל זאת, במקביל לפרשנויות תודעתיות נוספות שיכולות להתקיים בו זמנית.

איך המוח מפרש מידע בצורה אסוציאטיבית?

אליעד מסביר כי כל רעיון במוח הוא בעצם מערכת של רעיונות הקשורים אחד לשני. כשהמוח שומע מילה כמו "שולחן", הוא לא רק חושב על השולחן, אלא גם על כל רעיון אסוציאטיבי שקשור לו, כמו כיסא, אוכל או חדר. כל דבר, גם ההפך של המילה, כמו "אין שולחן", עובר במוח בתהליך של פירוש.

נוסף לכך, אליעד מציין כי המוח שלנו מבצע את תהליך העיבוד הזה בצורה מאוד מהירה, כמעט מיידית, כך שלמעשה אנחנו לא תמיד מודעים לכל השכבות של המשמעות שמופיעות בראשנו כשאנחנו שומעים מילה. כאשר אדם שומע את המילה "שולחן", הוא עשוי לחשוב לא רק על השולחן עצמו, אלא גם על רעיונות נוספים כמו "אין שולחן", "שולחן גדול" או "שולחן שבור".

מה הקשר בין המוח לבינה מלאכותית?

אליעד מציין כי מנגנון העיבוד המחשבתי של המוח האנושי דומה מאוד לאלגוריתם של מנוע חיפוש כמו Google. כשאתה מחפש משהו בגוגל, המנוע מחפש את המילים הקרובות ביותר לשאלה שלך מתוך מסד נתונים ענק, ובוחר את התשובה שנראית הכי מתאימה למילים שהזנת. כך גם במוח, הוא פועל על פי מה שהוא זוכר ומחבר בין רעיונות ותחושות בצורה אסוציאטיבית. כלומר, המוח מאחסן אינפורמציה באופן דומה לזה של מנוע חיפוש, אך עם יכולת ניתוח מעמיקה יותר, שיכולה לכלול אלמנטים תודעתיים רחבים ומורכבים.

איך המוח שומע ומבצע פרשנויות?

האסוציאציות שהתודעה האנושית יוצרת מתפרשות באופן שמכיל גם את האופציות השונות ביותר. אם לדוגמה אדם אומר "אני רוצה לסבוע", המוח יכול לפרש את המשפט הזה בכמה אופנים: הוא יכול לחשוב שמדובר ברצון לאכול, או שהאדם מדבר על שולחן, או אף על רצון לעבור דירה. כל מחשבה יכולה להתפצל לכמה כיוונים, והמוח בודק כל פרשנות אפשרית במקביל.

אליעד מסביר כי המוח לא חושב על "שולחן" במנותק מההקשרים שמחוברים אליו, הוא לא רואה את השולחן כמשהו עצמאי, אלא תמיד מחפש את המשמעות של המילה בהקשר רחב יותר. גם אם הוא שומע את המילה "שולחן", יש את המחשבה שמורידה אותה ל"ריק", כאילו יש חדר שאין בו שולחן. זה מה שנקרא "הפך של רעיון". ברגע שהמוח נתקל במילה מסוימת, הוא לא רק מבצע פעולה של זיהוי, אלא הוא אוסף את כל האסוציאציות הרלוונטיות שמגיעות איתה.

מה זה מודעות עצמית ומה הקשר שלה למוח האנושי?

מודעות עצמית, לפי אליעד, היא היכולת להבין בזמן אמת מה השפיע עליך. זה כמו כשאתה רואה תמונה ומרגיש משהו - היכולת להבין למה אתה מרגיש את מה שאתה מרגיש, למה התמונה הזו משפיעה עליך, היא מודעות עצמית. המודעות היא היכולת להבין את הגורמים שמביאים אותך לתחושות מסוימות בזמן שאתה חווה את החוויה.

לסיכום, אליעד מתאר את המוח כאלגוריתם רב - ממדי ומורכב שכולל אסוציאציות, עיבודים של רעיונות ותפיסות תודעתיות מגוונות. כל מחשבה או מילה לא נתפסת באופן מבודד, אלא תמיד בהקשרים שמקשרים אותה לרעיונות אחרים.
המודע איך המוח האנושי שובע יכולת מחשבה אליעד אפשרי מנוגדות המוח האנושי להיות מודע להיות מודעים google איך המוח איך המוח חושב איך המוח עובד אלגוריתם אלגוריתמים אנושיות אנושית אסוציאציות בינה מלאכותית האלגוריתם של המוח האלגוריתם של המוח האנושי החשיבה האנושית המוח המוח האנושי המוח חושב המוח עובד התודעה התודעה האנושית חיפוש חשיבה חשיבה אנושית כיצד המוח חושב מוח מחקרים מחקרים על המוח מנועי חיפוש נוקם נוקם ונוטר נוקמת ניצול המוח האנושי נקמה נקמנות עובד עובדים תודעה תודעה אנושית
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, ... החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס ... הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ... - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה ... היא רק לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. בסופו של דבר, כל אלה הם ביטויים שונים לאותו תהליך פנימי של הבחנה בין יש לאין. האם באמת מפסיקים לנתח את הדברים? אם הכל ... כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו שולחן? מדוע אנחנו רואים אותו בצורה מסוימת? הרעיון הוא להעמיק לתוך הרצף שדרכו ... קולטים מידע על פוטונים, המוח מפרש את המידע לכדי תמונה, התודעה מאמינה באותה תמונה, וכך נוצרות ההבחנות שלנו על מה שקיים ומה שאיננו. אם ממשיכים לחקור פנימה לעומק, אפשר להגיע לשלב ... מקור האני, רואים שזה נובע מהעובדה שקיימת הפרדה כללית בין קיים ללא קיים. שאלה: איך זה קשור לתחושה? תשובה: זו שאלה על מודעות. כמו שאדם מדמיין פילים ויודע ... מדמיין, כך גם אפשר להגיע למצב תודעתי שבו רואים כיצד נוצרת כל מחשבה או רצון. ברגע שרואים שהכל מבוסס על הפרדה בין יש לאין, אפשר לשחרר את ההפרדה הזאת. זה לא ... דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה בהפרדה המחייבת לומר זה שולחן, וזה ודאי. אפשר לראות שיש צורות, אבל גם לחוות ... האפשרות של קיום מציאות מחוץ לתודעה תלויה בהבחנה בין יש לאין. אם מפסיקים להפריד, גם ההנחה שהעולם ממשיך להתקיים מתערערת. מכאן הופכת החוויה למשהו עמוק מאוד, ... הן לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. להבדיל, זו רק שפה שבה מבחינים בין זיכרון לרצון ובין ידיעה ותחושה. אך ברובד העמוק, הכל זה אובייקט של חוויה בתוך אותה תודעה כוללת, ואין באמת הבדל מהותי ביניהם. שאלה: אז למה בכל זאת מרגישים הבדל? תשובה: תלוי ברמת התפיסה. בעולם היום - יומי ... כפי שרגילים, ועדיין להיות בתודעה שאין בה הפרדה. אין כפייה פנימית לראות שולחן כשולחן, אבל מצד שני אין מניעה לחוות אותו כשולחן. כך פועלים בשני המצבים ... שכולם ביטויים שונים של אותה תודעה שמפרידה ומתאחדת בו - זמנית. שאלה: אז בסוף אין הבדל בין הכרה בחושים, חשיבה, זיכרון ורצון? תשובה: לגמרי כך. בשפה רגילה אנו מחלקים אותם, אבל ברמה העמוקה הם כולם אותה מהות של תודעה המתנסה בעצמה בצורות שונות, ושורשם הוא הבחנה בין יש לאין. ובסופו של דבר יש אפשרות להכיר בהם או לחוות אותם כמקשה אחת, ... האינפורמציה הזאת עוברת למוח, המוח שלי רואה צורה, והתודעה שלי רואה את מה שהמוח רואה, והיא מאמינה למה שהחושים רואים, ולהמשיך להכנס פנימה ופנימה ופנימה ובסוף אתה מגיע ל.. אני מבדיל בין מה שיש לבין מה ... שאלה: אמרת התחושה מתבוננת, יש תודעה שמתבוננת. אליעד: מה זה תודעה? תחושה. תחושה = מחשבה = רצון זה הכל אותו דבר. רואה = אובייקטים, לראות זה אוביקט. תחושה זה אובייקט, הכל זה אובייקט. קשה ... תקיף אותו בעיגול, תתחבר לתודעה של העיגול, ועכשיו זה שווה. שאלה: למה אתה אומר שזה שווה, בעיני זה לא שווה? אליעד: התשובה, תלוי באיזה עומק של מציאות ... יום חושב שיש הבדל בין גוף לתודעה וכו, אבל אני יודע שההבדל הזה הוא בעומק מסויים, אני יכול ללכת אחד אחורה ולראות שאין הבדל. שאלה: עדיין אני לא מבין איך ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת ... זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית ... על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות במקביל, אבל התודעה האנושית חווה מוגבלות כלשהי בכך שהיא מתמקדת ... ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי ... לכן, למרות שהאדם כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי ... לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא ... להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית , לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים ... באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים? ...
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
... רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי האם כל אחד ... משה רבנו? בתחילת ההרצאה אליעד כהן מתייחס לשאלה האם כל אדם יכול להגיע לדרגה רוחנית כמו זו של משה רבנו, צדיק הנחשב לפסגת האנושיות בתפיסה הדתית. הדוגמה המרכזית שמובאת היא זו של משה, ... היא שאנשים בכלל לא נותנים אפילו את המקסימום של עצמם, ולכן הם רחוקים מאוד מהשגת הדרגה של משה רבנו. מה המשמעות של גבולות השכל האנושי לפי אליעד? אליעד מסביר שכדי לפרוץ את גבולות השכל, ... כמו משה רבנו? מה היה החטא של משה רבנו? איך להגיע למימוש עצמי מלא? האם אפשר לדבר את האמת המוחלטת? איך לפרוץ את גבולות השכל האנושי? ...
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית
... אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית ובו יתבאר, כי על האדם לקחת אחריות אלוהית, ולהבין כי הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם. או לכל הפחות על האדם לנסות לבדוק ולראות, האם הוא אכן בעל יכולות ... כי יש כאלו שמתרצים את זה שהם לא מחוברים לשלמות של המציאות, בכך שהמציאות החיצונית להם, משפיעה על התודעה שלהם, והם אינם יכולים להתמודד איתה ולהתגבר עליה. והאדם בעצם מנסה להסיר מעצמו את האחריות, ומנסה לומר שאין לו בחירה חופשית, ושהוא לא מסוגל להתחבר לאמת המוחלטת. משום, שטבעו האנושי, שונה ממנה. אך אי קבלת אחריות, אינה פוטרת מעונש. כי בכך שהאדם מסיר מעצמו את האחריות לצרותיו, צרותיו לא באמת נעלמות ממנו, אלא הן רק מתגברות עליו. (אאכ הוא ... כמה שבא לו להסיר מעצמו את האחריות לגורלו, ולהאמין שאולי אלוהים היקום המציאות ירחמו עליו, ויעשו את העבודה השחורה או הלבנה במקומו, אבל למזלו הרע של האדם, חוקי המשחק מנוגדים למשאלת הלב של האדם. ועל האדם להבין, שאם הוא לא ידאג לעצמו, אף אחד אחר לא ידאג לו. כי ... על ידי זה שהיא מחייה ומהווה ומקיימת את הישות העצמית של האדם. כי הסיבה שהאדם סובל, היא רק בגלל שהתודעה העצמית הנפרדת שלו קיימת. וכל זמן שהאדם מודע לקיום העצמי שלו, הוא סובל. משום שהוא חסר, את מה שנפרד ממנו. והאדם החזק והגיבור ביותר בעולם, הוא יכול ... על הקיום העצמי של עצמו. כי הקיום העצמי של האדם, לא תלוי בו בשום צורה שהיא. והאדם לא בוחר, האם התודעה שלו תהיה קיימת או לא. ומאחר שכך, האדם לא יכול לבחור להעלים את עצמו ולהפסיק לסבול. והמציאות כולה, רוצה שהאדם ירגיש רע. ולשם כך היא יוצרת ומסובבת את ...
פוליגרף אנושי / מכונת אמת אנושית / גלאי שקר אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו משקר לך? איך לגלות שקרים? איך לזהות מניפולציה? שלא יעבדו עליך / שפת גוף / מומחה לתת מודע
... אנושי מכונת אמת אנושית גלאי שקר אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו ... מדבר עם האדם השני יותר, כך אתה מסוגל לשים לב טוב יותר לפרטי פרטים הקטנים ביותר, לגבי צורת הדיבור של אותו האדם. ואסביר: ראשית כל יש להבין, כי פוליגרף אנושי וגם מכונה של גלאי שקר, היא לא באמת ... לדוגמה, הפוליגרף לא בודק האם הסיפור עצמו הוא אמת או לא, אלא הוא בודק, האם האדם שמספר את הסיפור, האם ועד כמה הוא עצמו חושב שהוא מספר את האמת. ומכונת אמת אנושית, היא בדיוק אותו הדבר ממש + תוספת ... מתי האדם עצמו חושב שהוא משקר אותך, או מתי האדם עצמו חושב שהוא אומר לך את האמת. אבל בנוסף לכל זה, מי שיש לו יכולת אמיתית לזהות שקרים, מי שהוא גלאי שקר אנושי, הוא יודע להרגיש ולדעת עד כמה האדם ... ויש אדם שבטוח במשהו רק בגלל שסיפרו לו כך או אחרת. ובכל פעם שהאדם מספר סיפור כלשהי, אז בצורת הדיבור שלו, ובצורה שבה הוא מספר את הסיפור שלו ומציג את העובדות שלו, הוא תמיד מסגיר ברמה כלשהי ... וראשית כל יש את המשמעות של המילים, האם ועד כמה הן מבטאות תחושה סובייקטיבית והאם ועד כמה הן מבטאות תחושה אובייקטיבית. והאם ועד כמה הן מבטאות אדם שמתאר עובדה ברורה שאינה מוטלת בספק, והאם ועד כמה האדם מתאר עובדה שהוא לא בטוח בה במאה אחוז, ושהוא ... אחרים. וכאן אני הולך לבאר נקודה נוספת, והיא איך ללמוד לשים לב לפרטי פרטים כאשר מישהו מספר לך סיפור כלשהו, ואיך באפשרותך ללמד את עצמך להיות גלאי שקר אנושי ופוליגרף אנושי? אז כפי שאמרתי, שלב ראשון עליך לתת לאדם השני לספר לך כמה שיותר סיפורים שונים ומשונים. ועליך לשים לב לכך, שכל סיפור עובדה רעיון שאותו מספר לך האדם השני, יש כמה אפשרויות מה אתה חושב על עד כמה האדם השני בטוח בסיפור שלו. כי לפעמים האדם השני מתאר לך עובדות ברורות. כגון לדוגמה יש כאן קיר ... לך את הסיפור באותה הצורה ממש. אלא תחפש ותמצא הבדלים כלשהם, וכמה שיותר הבדלים זה יותר טוב, הבדלים בצורה שבה האדם שמולך מספר לך סיפורים שונות ומציג לך עובדות שונות. ועליך למצוא רשימת הבדלים ... אומר דבר שהוא חושב שהוא אמת ושהוא בטוח בו, ואיזה דפוסים חוזרים על עצמם, בכל פעם שהוא אומר דבר שהוא לא בטוח בו. ובסיכומו של דבר, הדרך שלך להיות גלאי שקר אנושי ופוליגרף אנושי, היא על ידי זה שאתה אוסף כמה שיותר ... את הרעיונות שלו. ועל ידי זה שאתה מוצא דפוסים שחוזרים על עצמם, כאשר הוא בטוח או לא בטוח בעצמו. ועל ידי כל הדברים האלו, על ידי זה אתה הופך להיות מכונת אמת אנושית. ועוד אוסיף ואומר, כי מי שהוא חכם אמיתי ומומחה אמיתי לנפש האדם, בנוסף לכל כאשר הוא שומע מישהו שמספר לו סיפור כלשהו, הוא יודע בזמן אמת, לעשות הפרדה ברורה, בין החלקים של הסיפור שהם עובדות אובייקטיביות, לבין החלקים בסיפור ... שהם רק יכולים להיות נכונים אך הם אינם מחויבים וכיוב. וכפי שכבר הסברתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. ואז, כאשר האדם בזמן אמת עושה הפרדה ברורה, בין העובדות לבין הפירושים וכיוב, אז בזמן אמת הוא יודע לשים לב, כיצד האדם מתאר עובדות וכיצד האדם מספר על פירושים. ואז בזמן אמת, כאשר האדם אומר איזה משפט, שלא ברור לך האם הוא עובדה או פירוש, אז בזמן אמת הוא יודע לעשות התאמה, עד כמה צורת הסיפור של האדם, דומה לצורה שבה הוא הציג עובדות, ועד כמה היא דומה לצורה שבה הוא ... ואז הוא מוצא את ההבדלים שבהם האדם סיפר את החלקים השונים של הסיפור שלו. ואז הוא יודע לראות את התמונה המלאה, האם ועד כמה כל שאר החלקים, האם הם תיאור של עובדות או שהם רק פירושים סובייקטיביים בלבד. ועוד אוסיף ואומר, כי מי שרוצה להיות מכונת אמת אנושית וללמוד את סודות התת מודע ואת ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר ... מתייחסים לילדים שלהם באותה חשיבות אמיתית, הם לא היו יכולים לשכוח אותם. האם שכחת ילד ברכב היא באמת טעות תמימה? לפי אליעד, התופעה של שכחת ילדים ברכב אינה רק טעות אנושית כפי שאנשים נוטים להציג אותה. הוא מסביר שהחברה מנסה להקל את חומרת המעשה על ידי הגדרתו כטעות תמימה, כי אנשים מפחדים להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ... או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן ... פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת ... - כאשר מדובר בבני אדם הסובלים ממחלות קשות או חולים סופניים, פתאום יש התנגדות למנוע סבל באמצעות המתה. הדבר ממחיש שוב את הסתירה בין הדיבורים הגבוהים על חמלה ואנושיות לבין ההתנהגות בפועל. מדוע אנשים מסרבים להודות באמת לגבי עצמם? אליעד מדגיש שוב ...
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
... מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש? מהו תחום הידע שהכי כדאי ללמוד כדי להצליח בחיים? יש הרבה תחומי ידע בעולם ... כך היא הופכת להיות חשובה יותר ללמידה. המיומנות הכי חשובה, לפי אליעד, היא הבנה של תחום הנפש האנושית. הוא טוען שהכי חשוב להבין איך המוח שלנו עובד, איך עובדים המוחות של אנשים אחרים, איך נוצרים רגשות, מחשבות, רצונות, ואמונות. הסיבה לכך היא ... אנשים נוספים. לכן, הבנה מעמיקה של המערכת הפסיכולוגית של בני אדם - מה שהוא קורא לה מערכת ההפעלה האנושית - היא המיומנות המשמעותית ביותר שתלווה אותך לאורך כל החיים, ותשפיע הכי הרבה על ההצלחה שלך. איך הבנת הנפש משפיעה על חיי היומיום? אליעד נותן דוגמאות פרקטיות להמחשה. הוא משווה את המוח האנושי למחשב ואת האדם עצמו לרובוט שמופעל על ידי מערכת הפעלה פנימית. כשאתה מדבר עם הילד ... לשנות אמונה, איך לשתול מחשבה וכל שאלה שעולה בראשם לגבי תהליכים נפשיים ופסיכולוגיים. באמצעות מחקר זה, האדם יוכל לשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית. לסיכום, מה אליעד כהן מציע ללמוד כדי להצליח בחיים? בשורה התחתונה, אליעד מציע שכל אדם ילמד ויחקור לעומק את מערכת ההפעלה האנושית - את המנגנונים הנפשיים הפנימיים שמנהלים אותו ואת האנשים סביבו. הבנת מערכת זו תאפשר לכל אדם לשפר את חייו בצורה דרמטית, ותקנה לו כלים פרקטיים להתמודדות עם כל מצב בחיים. איך עובד המוח? איך לשלוט ברגשות? איך נוצרת אמונה? איך נוצר רצון? איזו מיומנות הכי חשובה? איך להבין אנשים? איזה תחום ידע הכי כדאי ללמוד? איך עובד המוח שלך? איך עובד המוח של אנשים? איך אנשים חושבים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד פילוסופיה, בריאות הנפש, למה ללמוד מאליעד כהן? מה ללמוד מאליעד כהן? איך לחקור רגשות? איך להבין אנשים? איך עובדת אמונה? איך נוצרת מחשבה? איך לשלוט ברגשות? ללמוד לקרוא אנשים, ללמוד לשתול מחשבות, ...
לדבר על אנשים מאחורי הגב, למה לא לרכל על אנשים מאחורי הגב? רכלנות, אנשים צבועים, צביעות אנושית, החבר של החבר שלך, אנשים רכלנים, רכילות במקום העבודה, רכילות בין חברים, תקשורת בין אישית, חברך חברא אית ליה
לדבר על אנשים מאחורי הגב, למה לא לרכל על אנשים מאחורי הגב? רכלנות, אנשים צבועים, צביעות אנושית, החבר של החבר שלך, אנשים רכלנים, רכילות במקום העבודה, רכילות בין חברים, תקשורת בין אישית, חברך חברא אית ליה
... על אנשים מאחורי הגב, למה לא לרכל על אנשים מאחורי הגב? רכלנות, אנשים צבועים, צביעות אנושית, החבר של החבר שלך, אנשים רכלנים, רכילות במקום העבודה, רכילות בין חברים, תקשורת בין אישית, חברך חברא אית ליה למה לא כדאי לדבר על אנשים מאחורי ... הקרוב אליו ביותר, ולא מודע לכך שהמידע כבר יצא משליטה והתפשט הרבה מעבר למה שהתכוון. מה אתם באמת יודעים על השיחות שמנהלים עליכם? אליעד מסביר שחשוב להבין: העובדה שאדם חושד שמדברים עליו אינה מהווה הוכחה לכך שזה אכן קורה. מצד שני, גם אם אדם בטוח שלא ... כאשר הדבר הכרחי ונדרש. מתי כן נדרש לדבר על אנשים אחרים? אליעד מסביר שיש מקרים שבהם כן חייבים לדבר על אדם אחר, למשל כאשר מדובר במנהלים שצריכים לדווח על עובדים או כשצריך לפתור בעיה ספציפית בעבודה. אבל גם כאן יש חשיבות עצומה לצורת הדיבור: האם מדברים בצורה עניינית, מקצועית ומכבדת, או שמא מוסיפים פרשנות שלילית, משמיצים או מלכלכים על האדם המדובר? לדוגמה, מנהל צריך לפעמים לדבר על עובד עם המנהל שלו. ברור שהשיחה יכולה לכלול נקודות שליליות, אבל השאלה היא האם הוא מציג את הדברים באופן אובייקטיבי ומכבד, או האם הוא מגזים, מכפיש, או מציג את העובד באור שלילי ללא צורך. הדרך המכובדת היא להציג עובדות בצורה עניינית, תוך מודעות לכך שכל דבר שלילי שנאמר עלול לחזור בעתיד כמו בומרנג ולפגוע ... דברים שלא הייתם אומרים בנוכחותם. רכילות והשפעותיה איך להימנע מוויכוחים מיותרים? שיפור יחסים בין אישיים איך לדבר בצורה חכמה ומכובדת? ניהול שיחות במקום העבודה למה לא לדבר על אנשים מאחורי הגב? אם אתם רוצים להימנע מבעיות שונות בחיים, אחת הדרכים ... חלק משמעותי מהבעיות שלכם בחיים יימנעו אם תימנעו מלדבר על אחרים שלא בפניהם. מתי כן צריך לדבר על אחרים? לפעמים יש צורך לדבר על אדם אחר, למשל במקרה שאתם עובדים בחברה וצריך לדווח על עובד אחר. אבל השאלה היא - איך אתם עושים זאת? האם אתם מדברים עליו בצורה עניינית, מקצועית ... לחפש מידע נוסף באתר EIP.co.il. רכילות והשפעותיה איך להימנע מוויכוחים מיותרים שיפור יחסים בין - אישיים כיצד לדבר בצורה חכמה ומכובדת ניהול שיחות במקום העבודה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, קאוצינג מומלץ, מאמן אישי למתבגרים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0930 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:02:51 - wesi1