ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 2... ההסבר שאליעד כהן נותן מתייחס לתורה לג בליקוטי מוהרן חלק א, ומתחיל בהבחנה שבכל דבר בעולם קיימת התורה, שהיא השכל המחיה את הדברים ומנהיג אותם. לפי דבריו של אליעד כהן, התורה אינה רק ספר שאנו לומדים ממנו מצוות וחוקים, אלא יש לה משמעות הרבה יותר עמוקה ורחבה. למעשה, התורה היא אותו שכל פנימי ויסודי שבאמצעותו נברא העולם, והיא גם הכוח המחיה את כל התהליכים והפעולות במציאות שלנו. מה הקשר בין ימים, ... דבר, כך יש ימים רעים, שבהם קשה לו לראות את הטוב שבמציאות. ההבדל בין יום טוב ליום רע תלוי בשכל של התורה, באותה הבנה פנימית שמאפשרת לראות מדוע ואיך בדיוק המציאות מתנהלת בצורה מסוימת. מה המשמעות של אותיות התורה לפי ליקוטי מוהרן? אליעד מפרט שכשמדברים על אותיות התורה, לא מדובר רק באותיות הפיזיות שבתורה הכתובה, אלא בשכלים וברעיונות הפנימיים והעמוקים שנמצאים מאחורי כל דבר בעולם. לפי ההסבר הזה, העולם כולו פועל על פי מערכת של שכלים, שהם אותיות התורה הפנימיות, והם אלו שמחיים כל דבר שקיים במציאות. אליעד מדגים ואומר שאפילו פעולה פשוטה כמו להזיז את הרגל היא ביטוי לשכלים האלו, שהם למעשה אותם שכלים שמהם העולם כולו נברא. אלא שאותם שכלים, או אותיות, נמצאים במצב של צמצום, הסתרה והעלמה, כדי לאפשר לעולם הגשמי להתקיים בצורה מוגדרת. כיצד אפשר לראות את ... לשני סוגים של ימים: ימים טובים וימים רעים. הימים הרעים הם בעצם מצבים שבהם האדם לא רואה את ההיגיון, השכל או התורה שמאחורי האירועים, ולכן הוא חווה סבל או אי - הבנה. לעומת זאת, הימים הטובים הם זמנים שבהם האדם מצליח לראות את המהות העמוקה, את השכל האמיתי שעומד מאחורי כל אירוע. אליעד מציין, שכאשר אדם מצליח להבין מדוע דברים קורים לו, הוא יכול להפוך אפילו את המצבים השליליים לטובים, כי הוא מבין שכל האירועים האלה מחוברים לאותה מערכת שכלית ואחידה של המציאות. כיצד אפשר להפוך רע לטוב לפי רבי נחמן? אליעד כהן ממשיך ומסביר שאחד הרעיונות המרכזיים של ליקוטי מוהרן הוא כיצד להפוך את הרע לטוב. זה מתרחש כאשר האדם כופה את יצרו, כלומר, מצליח לראות את השכל העמוק והפנימי שמסתתר מאחורי הרע לכאורה. הוא נותן דוגמה של אדם שכועס כאשר מישהו עקף אותו בתור. ברמה החיצונית, ... ברמה עמוקה יותר, האדם בעצם חווה צמצום כלשהו, כלומר, תחושה של הגבלה או אובדן חופש. אם האדם מבין את השכל הפנימי הזה, הוא יכול לזהות כיצד אותה חוויה היא ביטוי של אותה תורה שבאמצעותה נברא העולם. כאשר הוא מצליח ... מלמעלה לפי ליקוטי מוהרן? לפי דברי אליעד, כשכתוב לשמוע קולות מלמעלה, אין הכוונה לקולות ממשיים בהכרח, אלא להכרה עמוקה בשכל או בחכמה הפנימית שמאחורי הדברים. קולות מלמעלה הן למעשה ההבנות הגבוהות, התובנות שהאדם מקבל כאשר הוא מצליח להבחין במערכת ... זה להבין את ההיגיון הפנימי של המציאות, של התורה עצמה, שהיא הכוח המחיה את הכל. ככל שהאדם מצליח להעמיק בשכל הזה, הוא זוכה לחוויה של בהירות גדולה יותר, והקליפות (הסתרות והבלבולים של העולם הגשמי) מתקלפות מעל האותיות, והוא רואה ... עדיין לא מבין את המשמעות או ההיגיון שלהם. נשמע הוא השלב שבו האדם כבר מגיע להבנה עמוקה יותר של השכל שעומד מאחורי הפעולות. בשלב הנשמע, הוא מתחיל להבין למה הוא פעל כמו שפעל, ומזהה את ההיגיון הפנימי של האירועים. ... של ההסתרה והצמצום לשלב של התגלות ובהירות. בסיכום, ליקוטי מוהרן מדגיש את החשיבות של לימוד התורה במובן של חקירת השכל הפנימי של המציאות, כדי להגיע להבנת המהות העמוקה של כל אירוע, להפוך רע לטוב, ולגלות את החיבור של כל ...