25:52גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?... האחדות. במצב הנפרדות, האדם רואה טוב ורע, ומכאן נובע הסבל. לעומת זאת, מי שחווה באמת את תפיסת האחדות רואה שכל הדברים מחוברים במהותם, ולכן אינו סובל באמת, אפילו כשקשה לו. הוא מדגים זאת במשחק: אדם שמבין שהוא נמצא בתוך ... לחלוד במהלך החיים. כשאדם נולד הוא קרוב יותר לתודעת האחדות, משום שהוא טרם יצר הפרדות של טוב ורע באמצעות שכלו. ככל שהאדם גדל, השכל שלו יוצר הפרדות והוא שוכח את המפתח לאושר הפנימי. כדי לחזור ולמצוא את המטמון, האדם צריך להתאמץ ולהתגבר על התפיסה הנפרדת של המציאות. מהי התאבדות שכלית וכיצד היא פותחת את גן עדן? התאבדות שכלית, לפי אליעד, אינה התאבדות פיזית אלא ביטול התפיסה של נפרדות. מדובר בלחסל את האמונה שהטוב והרוע הם דברים מנוגדים ומוחלטים. בכך, האדם מבצע מעין תחיית מתים של שכלו, כשהוא מתחבר לשכל עמוק יותר שמכיל בתוכו את ההבנה שגם הטוב וגם הרע הם אחד. השכל הגדול הזה, שאותו האדם מגלה מחדש, הוא כרטיס הכניסה לגן עדן. איך שאלת למה מובילה לאחדות ושלמות? אליעד מדגיש ... איך לחוות אחדות במציאות היום - יומית דרכים להתמודדות עם סבל וקושי הקשר בין חקירת האמת לבין תחושת אושר שכל עליון ושכל תחתון - מה ההבדל? מסע פנימי אל חוויית השלמות מהו גן עדן וכיצד הוא קשור לחוויית השלמות? גן עדן ... שהכל אחד, הוא אינו יכול לסבול עוד, משום שההבדל בין טוב לרע מתבטל בעומק החוויה. זה דומה למי שמבין שכל המשחק של טוב ורע הוא רק משחק - גם אם הוא ממשיך להשתתף בו בחיי היומיום, הוא כבר אינו ... ולפתוח את התיבה. כשהאדם נולד הוא קרוב יותר לחוויה של אחדות (כי הוא עדיין לא משתמש כל כך בהבחנות שכליות של טוב ורע), אך ככל שהוא גדל ומשתמש בשכל להבחין בין טוב לרע, המפתח הולך לאיבוד. לכן, להגיע חזרה לגן עדן דורש מאמץ מסוים שחוזר אל אותה נקודה פנימית של אחדות. מהי התאבדות שכלית וכיצד היא קשורה לכניסה לגן עדן? התאבדות שכלית אין פירושה מוות פיזי, אלא ויתור על קיבעון התודעה הרגילה שמפרידה בחדות בין טוב לרע. ברגע שהאדם הורג את ההיצמדות לנפרדות, הוא מאפשר לשכל להיוולד מחדש ברמה גבוהה יותר, שבה הוא מבין שהטוב והרע הם אחד. זו מעין תחיית המתים של השכל - במקום להיות כבול לניגודים, הוא קולט שההפכים מתאחדים. מדובר בתהליך עמוק שבו ממשיכים לחיות בעולם, אך חווים אותו ... כי בשורש הדברים אין הבדל בין טוב לרע. אז נופלת ההפרדה, והאדם נחשף לאחדות. ברמה היומיומית הוא עדיין משתמש בשכל ומבדיל בין מצבים רצויים ופחות רצויים, אבל בעומק הלב יודע שאין באמת הבדל, ולכן אינו סובל. מהי הדרך המעשית ... דבר כמובן מאליו, ולהמשיך לחקור עד שתגיע הבנה פנימית שהכל אחד. ברגע שזה הופך לחוויה פנימית ולא רק הסבר שכלי, האדם מגיע לגן עדן - הוא כבר לא זקוק לשכנע את עצמו שהכל טוב, הוא פשוט מרגיש זאת מבפנים. ... איך לחוות אחדות במציאות היום - יומית דרכים להתמודדות עם סבל וקושי הקשר בין חקירת האמת לבין תחושת אושר שכל עליון ושכל תחתון - מה ההבדל? מסע פנימי אל חוויית השלמות הסבר על גן עדן ועל מבחן הכניסה לגן עדן. מהו ... שונים, זמנים שונים וכו, בו בזמן שישנה אחדות ובמהות כל הדברים הם אחד. אך אם האדם יראה במו עיניו שכל הדברים מחוברים במהותם, אינו יכול לסבול יותר, כי הכל אחד, ואז אדם כזה מבין שהכל משחק, ואז הוא משתתף ... לעומת מי שבתודעה רגילה שאינה תופשת את האחדות, ואז מי שבתפישה הרגילה סובל באמת מהמשחק, אפילו אם הוא יודע בשכל, בתיאוריה שזה משחק, הוא סובל מאד, לעומת מי שבתפישת האחדות המבין שהרע ביותר והדבר הטוב ביותר הם בעצם אחד ... נמצא כבר בתוך האדם, אבל המפתח הלך לאיבוד. כשאדם נולד הוא קרוב יותר להיות מאושר, כי הוא פחות משתמש בשכל שלו להבחנה בין טוב לרע, ולכן ילדים גם מאושרים יותר, וככל שהזמן עובר ומתבגרים ומשתמשים בשכל ובהפרדה בין טוב לרע, מאבדים את המפתח למטמון גן העדן שכבר נמצא תמיד ממילא בתוך האדם. וכדי לפתוח עם המפתח הישן החלוד, צריך לעבוד קשה. ובכדי לקבל את המטמון מחדש, האדם מתאבד ברמה השכלית, וזה אומר לא ללכת להתאבד במובן הרגיל, אם נלך לבית קברות ונגיד שיש טריק לגרום לאדם לחיות, בעצם גרמנו לו להתאבד, כי החיינו אותו, אם הוא מת והחיינו אותו הוא התאבד מהמוות. והאדם צריך להתאבד מהשכל שלו, לחסל את הנפרדות, לקחת אקדח ולחסל את החוויה של זה טוב וזה רע, אלא להבין שאין הבדל בין טוב לרע בו בזמן שהוא יודע שהוא בנפרדות. וזה דבר קטלני, כי השכל מבין רק נפרדות, מה פתאום שהוא יבין עכשיו שזה בכלל אותו הדבר. ואז זה אומר בכלל להחיות את השכל, להחיות אותו מהמוות של הנפרדות. מצד האמת זה לעשות תחיית המתים של השכל, כי מצד האמת השכל הרגיל של הנפרדות מחובר לשכל אחר גדול שהכל בו אחד, שגם דבר והיפוכו הם אחד ונכונים בין היתר. והשכל של האדם הוא רק ביטוי של השכל הזה, השכל של האדם הוא רק חלק מהשכל הכללי שבו הכל אחד, וגם יש בו נפרדות והפכים ואף על פי כן הם אחד. ואם אדם עם השכל הרגיל ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה אני רוצה את זה ולא את זה, מה הסיבה לכך ולכך, ועוד ועוד לא להפסיק לשאול, הוא יגיע בסופו של דבר לשכל הגדול, שם אין שאלה, ואין סיבה, ושם לא משנה למה זה ולא זה או רצון כזה או אחר, אין ... אמיתי וגם שיש קושי אתה חווה אותו ומתמודד איתו ברמה הפשוטה ובהבנה שהכל טוב, אז זה תחיית המתים של השכל, וכניסה לגן עדן, והכל טוב מתוכך, מתוך האדם, אם מישהו רק מבין ולא מרגיש, זה אומר שעדיין הוא לא ...