אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רוחניות / חומרנות - מהן 2 הבעיות של אנשים שמנסים להיות רוחניים / חומריים?
... לתובנות כלשהן. שהן מאפשרות לו לחוות את המציאות בכל פעם בצורה חדשה. והאדם מגלה ומבין תובנות חדשות, באמצעות הכלים השכליים והרגשיים שלו. והכלים השכליים והרגשיים של האדם, הם מוגבלים. ולכן גם היכולת שלהם לייצר התחדשות רוחנית, גם היא מוגבלת. וכאשר האדם מתקרב למימוש ... הוא מגיע למבוי סתום, שבו הוא לא מצליח להתחדש מבחינה רוחנית. כי היכולת של האדם להתקדם רוחנית, מוגבלת ליכולות השכליות והרגשיות שלו כנל. כך שהבעיה הראשונה של מי שרודף אחרי רוחניות, היא בכך שהוא כל הזמן צריך להתחדש, וזה ... ידי זה שהאדם מקשר את עצמו לרוחניות שיש בכל דבר. וניתן דוגמה: כי בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שגורם לדבר להיות כפי מה שהוא. והארה רוחנית, היא כאשר האדם מבין את השכל ואת הסיבה, שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא. והאדם יכול ליהנות בצורה גשמית, ולהתבונן על השכל של ההנאה. כי לכל הנאה גשמית, יש שורש רוחני. וכל הנאה רוחנית, באה לידי ביטוי בצורה גשמית. כי הרוחניות ... בתוכו, כאשר הוא נהנה מכל דבר שיש. וההבנה של האדם את עצמו בכל תחום, היא מובילה את האדם, אל השכל של המציאות, שהוא נמצא בכל דבר. שזאת ההארה הרוחנית.
הנאות החיים שיטות לפיתוח החשיבה לשפר את היכולת מטרות איך להתחדש לשפר יכולות קוגניטיביות נשמה יכולת חשיבה
רע - למה קיים רע בעולם? מה טוב ברע? ומה המשמעות של הכל לטובה?
... שיש בעולם. כי אילו הדבר היה באחדות שלמה עם כל שאר הדברים, הרי שלא הייתה לו ישות עצמית. כך שכל דבר שיש בעולם, בהכרח שיהיה בו חיסרון כלשהו. כי עצם ההגדרה של הדבר, ועם הישות של הדבר, היא החיסרון ... שיש בעולם, הוא תכליתו להוביל את האדם להרגיש טוב בשלמות. ולמרות שהאדם לא מבין איך הרע יתהפך לטובה, הרי שכל הרע שבעולם, הוא בסופו של דבר, כולו מתהפך לטובה. כי לרע יש סוף. וכאשר הרע מתגבר על האדם, הרי ... הרע, הוא כולו לטובה. וכאשר האדם מתבונן בעניין הזה, אז הוא יכול לשמוח למרות שרע לו. מאחר שהוא מבין, שכל הרע כולו לטובה. וכל הרע יתהפך לטובה בוודאות. כי הרע הוא סופי. ויש לרע סוף. ובסוף הכל טוב. והכל ... כל הרע שיש בעולם, הכל מצטייר אצלו כצורת ביטוי של הטוב. כי כל דבר שיש בעולם, הוא ביטוי של השכל שעל פיו מנוהלת המציאות. והרע הוא צורת ביטוי של השכל של המציאות. וכאשר האדם רואה דבר רע, אם הוא מצליח להבין את השכל שיש בו, עד שהוא מקשר אותו לשורשו, שהוא שורש השכל של המציאות, אז כאשר האדם מחובר לשורש השכל של המציאות, על ידי זה הרע מתהפך לטובה. כי כאשר האדם מבין את שורש השכל של המציאות, ומזדהה איתו, על ידי זה האדם מרגיש טוב בשלמות. וכאשר האדם רואה בכל רע, את שורש השכל שממנו הוא נובע, על ידי זה הוא מרגיש טוב בשלמות תמיד. ואצל מי שהגיע אל השלמות, הוא בכל דבר רואה את שורש השכל שיש בו, וכך הוא חווה כל דבר כטוב, על ידי זה שהוא מקושר לשורשו, שהוא השכל שמנהל את הכל, שכאשר האדם מתחבר אליו, אז הוא מרגיש טוב. והנה, גם מי שאצלו הכל טוב בשלמות, גם ...
צורה אין סופית לגרום לאדם להרגיש איך לאהוב את עצמי אולי הכל טוב חוויות פנימיות רגש פנימי מה זה גן עדן תחושה פנימית
אושר / להיות מאושר - מה *רע* בלהיות מאושר? למה קשה להיות במצב של אושר?
... והדרך להגיע לזה, היא על ידי התבוננות. כי מי שיתבונן מספיק עמוק על המציאות, בסופו של דבר הוא יראה שכל ההפכים מתחברים בפנימיות שלהם. ואז גם הוא יהיה מסוגל רגשית להכיל בתוכו את ההפכים, ועל ידי זה הוא יהיה ... החכם האמיתי שיודע את הקושי הנל להיות במצב של אושר, הוא נותן לאדם עצה כזו, שבתוך העצה הזו יש שכל כזה, שיאפשר לאדם בסופו של דבר להיות מסוגל לחוות אושר. וכאשר האדם מקבל את השכל של זה שהוא חכם באמת, על ידי זה בסופו של דבר האדם מגיע למצב רגשי ושכלי, שבו הוא מסוגל להכיל בתוכו את האושר. ואז כאשר האדם מגיע למצב הזה, אז הוא הופך להיות מאושר באמת ...
משמעות החיים חרטה התאמצות החכם האמיתי לשנוא את עצמך סבל הכל טוב הרגשה של הארה
שחיקה בעבודה / התחדשות / אושר במקום העבודה / הדרך אל האושר - איך לא להישחק בעבודה?
... אליה, הרי שתת המודע של האדם, הגיע לאיזו תובנה, ולכן האדם מאושר יותר. ובכל התהליכים שיש בעולם, יש בהם שכל כלשהו. וכדי להצליח בכל תחום בחיים, לשם כך צריך להבין את השכל, שלפיו פועל אותו הדבר. וכאשר האדם מתחיל לעבוד באיזו עבודה חדשה, אז הוא צריך ללמוד את העבודה החדשה. ובכל לימוד של האדם, בכל נושא שיש בעולם, האדם בעצם לומד איך להיות מאושר. כי האושר, הוא תוצאה של השכל, שמורכב מכל השכל שיש בעולם. וכאשר האדם לומד איך להצליח במקום העבודה שלו, הדבר הזה הוא תוצאה של תהליכים שכליים ורגשיים שמתרחשים בתוך האדם. והדברים האלו משפיעים על צורת ההסתכלות של האדם על המציאות. ועל ידי זה האדם מרגיש ... מורגל לעשות, במקום לחשוב בכל פעם מחדש מה לעשות ואיך לעשות. וככל שהזמן עובר, כך האדם פחות ופחות משתמש בשכל שלו, כדי לדעת איך לעשות את העבודה, אלא האדם פשוט פועל מתוך הרגל. וכאשר האדם מתחיל לפעול מתוך הרגל, ... להשתפר במקום העבודה שלו, הוא לא יכול להיות מסוגל להבין את המציאות כולה. ועל האדם להבין דבר פשוט, והוא, שכל הדברים שיש במציאות, הם לא נפרדים ממנה, אלא הם חלקים שלה. זא, אי אפשר להבין את כל המציאות, אם מתעלמים ממה שיש בה. ואי אפשר להבין את השכל שלפיו פועלת המציאות, בלי להבין קודם לכן, את השכל שלפיו פועלים החלקים של המציאות. וכל דבר שיש בעולם, וכל תהליך שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הכל, זה ... להתפתחות הרוחנית שלו, הרי שהכל כולל הכל קשור להכל. והדרך אל האושר, נמצאת בתוך הבנת הדברים, שיש בתוך המציאות. והשכל של המציאות הוא מאוד גדול. והוא מפוזר בתוך כל הדברים שיש בה. וכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. ועל ידי זה שהאדם לומד את המוצר, על ידי זה הוא מבין את השכל שלפיו מנוהל המוצר. ועל ידי זה שהאדם לומד את העולם, ומנסה להבין את כל התחומים, על ידי זה הוא ... ומי שרוצה להיות מאושר, עליו להתמקצע במקום העבודה שלו ובעיסוקי היום יום שלו. כי בכל דבר, יש אין סוף שכל. והשכל השלם של המציאות, הוא נמצא בתוך כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לנסות להשתפר כל הזמן, במקום העבודה ... כך צריך האדם לגלות את היכולות האישיות שלו. וכדי להצליח בעבודה, לשם כך צריך האדם לשפר את היכולות הרגשיות והשכליות שלו וכולי. וכל הדברים האלו מקרבים את האדם אל האושר. והדרך להשתפר במקום העבודה, היא על ידי זה שהאדם ... יותר ברצינות לעבודה שלו, והאדם מתחדש בכל פעם מחדש. וכך השחיקה נעלמת, והאדם בכל פעם לומד משהו חדש. עד שכל המידע כולו שהאדם צובר, הכל מצטרף להבנת המציאות, שהיא האושר.
מה זה תת מודע רגשות טובים זמן מקום מה זה אין סוף להצליח בכל תחום בחיים ממי ללמוד מה זה מהות לשפר
איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?
... האדם לא יכול ללמוד מכל דבר, הרי שהוא מוגבל ביכולת שלו ליהנות. כי ההנאה הכי גדולה, היא ההתחדשות של השכל. ומי שיודע ללמוד כל הזמן, הוא כל הזמן מגלה דברים חדשים, וכך הוא כל הזמן מתחדש. והשאלה הנשאלת היא, ... אחת, שהיא זו שמניעה את כל הדברים. והבנת המציאות, פירושו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקים כלשהם. ויש תבנית קבועה וכללים קבועים שלפיהם הדברים פועלים. וכל החוקים שיש בעולם, הם ... דבר אחד וחוק אחד וכלל אחד, שהוא כולל את כל החוקים. וההבנה שלו, היא הבנת המציאות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שיש בעולם, כולם פועלים לפי שכל כלשהו. וכל דעה שיש בעולם, היא נובעת משכל כלשהו. וכל שכל שיש בעולם, הוא נובע משכל אחר שגורם לו להיות נכון. כי כל שכל, הוא מבוסס על שכל אחר. וכל הנחת יסוד, היא מבוססת על הנחת יסוד אחרת. עד שהכל מבוסס על דבר כלשהו. והבנת השכל שעליו מבוסס הכל, היא הבנת המציאות. והבנת השכל של המציאות, היא הבנת הסיבה הראשונה, והיא הבנת הכלל שעל פיו פועלת המציאות. והכל אחד. והנה, השכל הזה של המציאות, הוא נמצא בכל דבר ודבר. וכל דבר ודבר שיש בעולם, הוא פועל לפי היגיון כלשהו. והשכל של המציאות, הוא בא לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא באה לידי ... פשוט מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. ודרך זה האדם מגלה אין סוף שכל, עד שבסופו של דבר, האדם מגלה את הסיבה של כל הסיבות. והדבר נכון גם על הצד השני. כי הסיבה ... יוצאת מכח אל הפועל, והאדם מביא אותה לידי ביטוי ברמת המודעות שלו. ומי שהוא כבר מבין את הסיבה הראשונה בשכל שלו, אז הוא בכל פעם מחזק ומעמיק את העוצמה שבה הוא מבין את הסיבה הראשונה. כי היא נמצאת בכל ...
אדם מחפש תוצאות השגת תוצאה תהליך מטרות לשפר יכולות קוגניטיביות לגלות מה הסיבה להבין את המציאות
אחרי רבים להטות - מדוע דעת הרוב חשובה? ומה המשמעות של מה שכולם חושבים?
... שלא להסכים. ואיך אפשר למצוא את האמת הזאת? ומהי האמת הזאת שכולם מסכימים עליה? והתשובה היא, שהאמת הזאת היא השכל שיש בכל דבר. כי כל הדעות שבעולן, כולן שואבות את כוחן משכל כלשהו. ולכל דעה בעולם, יש איזו סיבה מדוע היא כפי מה שהיא. וכל סיבה בעולם, יש סיבה אחרת שבגללה היא מה שהיא. עד שבסופו של דבר, יש סיבה אחת ראשונה, שהיא הסיבה של כל הסיבות. והשכל הראשון שהוא הסיבה של כל הסיבות, הוא נמצא בכל הדעות השונות שיש בעולם, וכולם מסכימים עליו ואומרים אותו. רק בגלל שהשכל הזה הוא מאוד גדול, לכן אי אפשר לומר אותו בפירוש, אלא אפשר רק לרמוז עליו. וכולם רומזים עליו, למרות ...
האם זה פירוש שקרים שקרנים להבין מה הסיבה פנימיות אושר הוא תוצאה לגלות את הסיבה מה מדברים עלי
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
... ולמרות שכאן נסביר איך אפשר להגיע אל האמת, למרות כל הבלבול שיש בעניין, הרי שמצד האמת על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עדיין לא יודע להבדיל בין מנהיג אמיתי למנהיג שקרי. ... האם המנהיג שלהם או הם שהולכים אחריו. אך מי שמחפש את האמת, עליו להבין את הדבר הפשוט ביותר, והוא, שכל זמן שהאדם לא רואה את כל התמונה המלאה, הרי שהוא יכול להמשיך לצעוד בדרך שלו, והרי שהוא צריך להניח ... להעריך ולשער מה נכון ומה לא. וכפי שאכן צריך לעשות בפועל כדי להתקדם לנקודה כלשהי. אך על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא יודע את הכל, הרי שהוא לא יכול עדיין להבדיל בין מנהיג אמיתי וראוי לבין מנהיג שקרי. ... הוא שינוי של הבנה. כי רק הבנת המציאות מביאה את האושר המיוחל. וכדי להבין את המציאות, לשם כך צריך שכל. ומאחר שהמציאות שלנו היא מאוד מורכבת (בפשיטות שלה), לכן האדם צריך שכל מאוד מיוחד, כדי להבין את המציאות. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לשפר את הראיה השכלית שלו. דהיינו, על האדם להתחיל להסתכל על הדברים בצורה יותר אמיתית. ומי שרוצה להתקרב למנהיג אמיתי שיוביל אותו אל ... משום כך לפעמים יש דברים שהם שקרים מאוד גדולים, שהם נראים כאמת מאוד גדולה. ולפעמים האדם מתקרב למנהיג כלשהו, שכלפי חוץ נדמה לאדם שהמנהיג הזה מקרב אותו אל האמת ואל גן עדן. למרות שבאמת המנהיג עצמו נמצא בתוך הגהנום. ... כלל. כי האמת נמצאת בתוך כל דבר. וגם בתוך השקר יש אמת. וגם בתוך עצות שטויות, גם בהן יש שכל כלשהו. וכאשר האדם מתקרב למנהיג כלשהו, עליו פשוט להסתכל על השכל שיש בתוך העצה שהוא מקבל. ועל האדם פשוט לנסות להתבונן על הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה להתקרב ... דבר ודבר. והאמת לא נמצאת במזרח או במערב, אלא היא נמצאת בכל מקום. והמציאות היא מאוד חכמה. וצריך המון שכל כדי להבין אותה. והאדם צריך להיות חכם כדי להבין את המציאות. ואפשר גם להרגיש טוב בשלמות, גם בלי להבין ... וכנל, אפשר להרגיש טוב, גם בלי להבין. אבל מי שרוצה להבין, הוא צריך להבין בשלמות ולשם כך צריך הרבה שכל. ומי שהוא מנהיג אמיתי, הוא פותח את דרכי החשיבה לאלו ששומעים את העצות שלו. כי כדי האדם יהיה מאושר, ... שהן בעצם רק דרכים של האדם להתקרב ליכולת שלו להבין את המציאות. והחכם האמיתי, הוא פותח את שבילי ודרכי השכל של האדם, כדי שהאדם יהיה מסוגל להבין את המציאות, שזה האושר הסופי והשלמות של האדם. והחכם האמיתי, לפעמים הוא ... של זה שמלמד אותו, ואכ המנהיג הזה הוא מנהיג שקרי שראוי להתרחק ממנו, הרי שיכול להיות גם, שיש כאן שכל מאוד גדול, שהדרך של החכם להעביר אותו לאדם, היא דווקא באמצעות זה שהוא מציג לו דברים הפוכים. כי הדברים ... דרכי החשיבה. וההתקרבות למנהיג אמיתי, היא לא כפי שהמון העם נוטים לפעמים לחשוב שהמנהיג זה גופו. אלא המנהיג זה שכלו. והתקרבות למנהיג אמיתי, היינו להתקרב אל השכל של החכם האמיתי, על ידי לימוד בספריו וכולי. שהדברים האלו משפרים את יכולת החשיבה של האדם, ומאפשרים לו בסופו של דבר, להבין את המציאות ולהיות מאושר. ונסכם את העניין: דבר ראשון על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא הגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עוד לא יכול להיות בטוח מיהו מנהיג אמיתי ומיהו ...
איך לחשוב בהיגיון דעות של אחרים תרגילים לפיתוח חשיבה מנהיגים למידה להבין את הכלום דפוסי חשיבה מראה
ילדים / אגדות ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין?
... ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שדרכו יכול האדם להתקרב אל הבנת המציאות כולה ואל האושר הפנימי של עצמו. ובמאמר הזה ננסה לבאר את ... להתחבר מבחינה רעיונית לסרט שלא משקף את המציאות של האדם הבוגר. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם יש בו שכל. וגם סרטי הילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, גם בהם יש המון שכל. כי לכל סרט מסרטי הילדים, יש את המסר שלו. וההבדל בין סרטי הילדים לסרטי המבוגרים, הוא בתרחיש של עלילת ... כלשהי עבור הילד. רק שהמשמעות הזאת, לא ממש מדברת עבור האדם המבוגר. והנה, בכל התהליכים שיש בעולם, בכולם יש שכל. וגם בסרטי הילדים, גם בהם יש שכל. והשכל שיש בסרטי הילדים, הוא שכל שמדבר גם לילדים, וגם לתת המודע של האדם הבוגר. כי בכל אדם בוגר, יש גם ילד. וכאשר אנחנו אומרים ... בשני דברים. הדבר הראשון, הוא כמות הידיעות של האדם הבוגר, ביחס לכמות הידע של הילד. והדבר השני הוא, היכולת השכלית של האדם הבוגר לנתח את המידע שאותו הוא יודע. ולמרות שהאדם הבוגר יש לו את שני היתרונות הנל, הרי ... עדיפה יותר, כי גם לה יש את החסרונות שלה. ואילו לצורת החשיבה של הילד לא היו שום חסרונות, הרי שכל בני האדם היו נשארים מאושרים כל חייהם, כהמשך לאושר שלהם מגיל צעיר. אלא שצורת החשיבה של הילד, למרות שיש בה יתרונות, יש בה גם חסרונות. כאשר החיסרון העיקרי הוא, אי השימוש בשכל. וכאשר האדם מתבגר, הרי שלמרות שיש לו את צורת החשיבה של האדם הבוגר, הרי שנשאר אצלו בתת מודע, גם ... ביטוי בחיי היום יום. ושלמות צורת החשיבה, היא כאשר האדם מכיל בתוכו גם את החשיבה הבוגרת ואת יכולת הניתוח השכלית, וגם את צורת החשיבה של הילד, שהיא החשיבה הפשוטה יותר, ללא דעות קדומות, ללא נטייה לסבך דברים פשוטים, והיכולת ... אל נקודת הילד שיש בתוך האדם. וכאשר ילד רואה סרט ילדים, הילד מבין את הסרט ואת האגדה, לפי היכולת השכלית הלא מפותחת שלו. אך כאשר אדם בוגר נחשף לאיזה סיפורי אגדות של ילדים, אז יש לו את הבחירה. או ... זא, כי יש צורת הסתכלות של ילד, שהוא מסתכל על הסרט ילדים, כעל איזה דבר משעשע, בלי לנסות לפענח בשכלו את המשמעויות הפילוסופיות והפסיכולוגיות של המסר שיש בסרט. ויש צורת הסתכלות מזלזלת של אדם בוגר, שהוא מתייחס לכל עניין ... להיות מאושר, הוא משום שלהיות מאושר זה פשוט מידי. וככל שהאדם הופך להיות יותר בוגר, כך הוא משתמש יותר בשכלו, וכך הוא מתקשה יותר להיות מאושר. וכל אגדות הילדים, הן כולן מדברות אל צורת החשיבה הפשוטה שיש באדם. וכל ... כל ההפכים מתחברים. והשלמות הפנימית של האדם, היא כאשר הוא מצליח להסתכל על המציאות בצורת חשיבה שהיא שילוב של שכל של אדם בוגר, ושילוב של צורת מחשבה פשוטה של ילד. ומצד הפנימיות של האדם, האדם יכול להתייחס אל המציאות ... שבו על החיים. ואם וכאשר האדם נתקל באיזו אגדת ילדים וכיוב, על האדם הבוגר להבין שיש באגדה הזאת המון שכל. ועל האדם לנסות להתבונן כאדם בוגר, על המשמעות הפסיכולוגית והפילוסופית שיש בתוך אגדת הילדים הזו. כי הילדים שנהנים מאגדות ... ולעומק על המשמעות שיש בתוך כל אגדות הילדים. בפרט באגדות שמסתיימות בסוף טוב. כי בכל האגדות האלו יש המון שכל. וכל אגדות הילדים, יש בהן המון מסרים פשוטים, שלפעמים הם פשוטים מידי, ושמשום כך האדם מתקשה להבין אותן. ונסכם: בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל. וגם בתוך אגדות הילדים יש המון חוכמה. והשלמות היא כאשר האדם מצליח להביא לידי ביטוי, גם את נקודת האדם הבוגר שבו, וגם את נקודת הילד שבו. שאז האדם יכול להיות אדם בוגר בשכלו ובגילו, ועדיין להיות מאושר כמו ילד קטן, ואפילו בעוצמה חזקה יותר מאושר של ילד קטן. משום שהשלמות היא חיבור ...
להיות גאון לשפר יכולת שכלית לחשוב כמו מבוגר סרטים מצוירים קושי להיות מאושר עם מי להתחבר שיפור יכולת חשיבה תיעדוף
פסיכולוגיה / אימון אישי - מה קורה כאשר הפסיכולוג בעצמו צריך פסיכולוג?
... המנהיגות בצורה הרבה יותר. כי בכל אחד ואחד מהדברים הנל, מתרחש תהליך דומה ברמה הפנימית שלו, והוא שהאדם מקבל שכל כלשהו מאדם אחר. והשכל שאותו האדם מקבל, השכל הזה אמור לעזור לו לחיות טוב יותר. כי כאשר האדם הולך לפסיכולוג או למאמן אישי, או לאיזה יועץ כללי ... שתמיד בצורה כלשהי צורת המחשבה של הפסיכולוג משפיעה על זה שבא אליו. ובכל מקרה ומקרה, בסופו של דבר חלק מהשכל של הפסיכולוג או המאמן האישי או המנהיג שאחריו הולך האדם, השכל הזה מתחבר לשכל של האדם, והדבר הזה אמור לגרום לאדם לחיות טוב יותר. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה שבימינו אנו, לא חסרים ... או בהליכה להרצאה, או בהליכה לפסיכולוג או מאמן אישי, או בקריאת ספרי רוחניות וכיוב. ולמרות שהאדם הולך ומנסה להתחבר לשכל של כל אותם חכמים, אף על פי כן, האדם עדיין לא מוצא את עצמו בשלמות, ואף אחד לא באמת ... הדבר הזה תורם המון לאדם. וכל דבר שמלמד את האדם, הוא טוב. כי כדי להיות מאושר, לשם כך צריך שכל. וכל דבר שהאדם לומד, זה משפר את היכולת השכלית שלו להיות מאושר. כך שכל התפתחות רוחנית היא טובה. אבל בסופו של דבר, יש מחסום שכלי לאדם, בינו לבין האושר האמיתי. כי השכל של האדם מוגבל. ולכן כל הפסיכולוגים צריכים גם הם פסיכולוג, וכל המאמנים האישיים, כולם זקוקים לאימון אישי, וכל היועצים, ... למישהו שייתן להם עצה, וכל המנהיגים, גם הם צריכים מישהו שינהיג אותם, משום שכולם בני אדם, וכולם מוגבלים ביכולת השכלית שלהם להבין את המציאות, כדי להיות מאושרים בשלמות. ולמרות כל הצדדים החיוביים שיש בהליכה לפסיכולוג ואימון אישי וכיוב, הרי ... את מה שאין לו. ואף על פי כן, באפשרותו של האדם כן להגיע אל השלמות העצמית. כי למרות מגבלת השכל של האדם, עדיין יש בתוך השכל של האדם, נקודה שמחברת אותו אל המציאות השלמה והאין סופית שאינה מוגבלת. ויש דרך מיוחדת שבאמצעותה אפשר להתחבר בשכל הסופי, אל האין סוף. אבל הדרך הזאת היא נסתרת. ועל האדם לעמול באופן אישי כדי להגיע אליה. כי מצד האמת, כל אחד ואחד יכול בשכלו האנושי להכיל את האין סוף. אבל, אם ננסה להכניס אין סוף, לתוך שכל סופי, השכל יפגע. אבל, יש שכל שהוא מאוד גמיש, בגמישות אין סופית, שאפשר להכניס לתוכו אין סוף, ואף על פי כן הוא ישרוד את ההכלה של האין סוף. והשכל הזה הוא חזק מאוד והוא גמיש מאוד. וכל אחד ואחד יכול להגיע לשכל הזה. ואיך? באמצעות תרגילי חיזוק וגמישות של השכל. דהיינו, על האדם לנסות להגיע לגמישות מחשבתית, שבאה לידי ביטוי בכך שהאדם מצליח להסתכל על התמונה המלאה מבחוץ, והאדם ... חדשים, ומשפר את הגמישות המחשבתית שלו. וכאשר האדם משפר את הגמישות המחשבתית שלו, על ידי זה בסופו של דבר, השכל של האדם מסוגל להכיל בתוכו דברים גדולים יותר ויותר, ורעיונות מופשטים יותר ויותר, עד שהאדם מסוגל להכיל בתוכו את ...
אימון המוח מה זה גן עדן השלמות שיטות לפיתוח השכל אימון קוגניטיבי סדנה צורות שונות איך לפתח את החשיבה
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
... בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה ... ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את ... מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ... העניין בשורשו. והוא, כי כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם. ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו. וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את ... יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה ... לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו. ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, ... את זה, בצורה בוגרת יותר ובוגרת פחות. כי הילד שהוא תינוק והוא משחק בבובות, הוא משחק עם הבובות בלי שכל כלשהו. אלא הוא סתם משחק איתן בלי סדר כלשהו, או תרחיש כלשהו וכיוב. אבל יש אנשי מקצוע בוגרים לחלוטין, ... לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב יותר שכל, בתוך המשחק עם הבובות. כי מצד האמת, כולם משחקים עם בובות. ויש ילד שמשחק עם רכב צעצוע, ויש אדם ... יותר ויקר יותר ומשוכלל יותר. ועיקר ההבדל במהות, בין המשחק של הילד בצעצועים שלו, לבין הצעצועים של המבוגרים, הוא בשכל שמושקע במשחק. כי יש ילד שמשחק במונופול. ויש לעומתו אדם בוגר, שמשחק עם כסף בבורסה. והכל זה אותו הדבר, ... חיצוני באיך שנראים המשחקים של הילדים, ובאיך שנראים המשחקים של המבוגרים, הרי שמצד האמת, עיקר ההבדל הוא, בעד כמה שכל מושקע במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים. וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן ... הדברים אחרת. ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של ... עצמו רגיל לעשות. ועל ההורה, במקום לנסות לשנות את החיצוניות של הילד, במקום זה על ההורה, לנסות לקחת את השכל ואת צורת המחשבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בחוכמה, בתוך הדברים שאותם הילד עושה ושאליהם הוא מתחבר. וההתבגרות של הילד, ...
הורה פיתוח יכולות שכליות להמשיך יכולת קוגניטיבית דלוזיות מגלומניות איך לעזור הדרכת הורים פיתוח החשיבה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה זה שכל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה זה שכל?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה זה שכל?, איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הוזלת מוצרים איך לפתור בעיות מהר? מה הרצון האמיתי שלך? תקווה לטוב להרע לעצמי תרופות נגד לא לפחד ממה שקורה אחרי המוות פחד לפנות לבנות איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? אהבה עצמית שלילית איך לדעת האם מישהי באמת אוהבת אותך? לקבל אהבה מבחוץ איך נוצר האושר? מה גורם לאושר? זוגיות זו פשרה האם כדאי להחזיר אקסית? למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? אסטרטגיות לקבלת החלטות להתמודד עם כל קושי התמודדות עם נשים מתחזות אני לא רוצה להצליח להצליח לרצות בעיות של אנשי מכירות לגרום ללקוח לחזור לקנות שוב שיטות לחינוך ילדים מתבגרים בעיות חברתיות אצל ילדים תת מודע והצלחה לשאול שאלות רוחניות מריחואנה והפרעות נפשיות טיפול במחשבות שווא פארנואידיות ידידות או זוגיות עם האקסית אז מה אם יש לה מישהו חלק מהשריר אימוני משקל גוף אלוהים יודע הכל אלוהים כל יכול הארה מלאה איך מגיעים להארה רוחנית? האם הבנת את הספר להיות אלוהים? למה לרצות להיות אלוהים? איך מייצרים הכנסה פסיבית? השקעות טכנולוגיות איך לדעת מהי משמעות החיים? משמעות החיים כמשחק איך ליהנות מהעבודה? לשכנע מישהו ליהנות לתת הרגשת בחירה בחירה מתוך שלמות נוח לו לאדם שלא נברא כמה זמן העולם קיים? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, קואצינג מומלץ, מאמן אישי להרזיה בנושאי מה זה שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 14_12_2025 השעה 11:51:22 - wesi1