... ליצור הסכמה? הסכמה מלאה, הסכמה חלקית, הסכמה בתנאי ש, הסכמה רק אם, איך למכור
ללקוח? איך להצליח למכור? איך למכור יותר? איך לשכנע
לקוח? איך להשפיע על
לקוח? איך לשנע אנשים? איך לשכנע
לקוח להסכים לקנות מוצר? אליעד כהן מסביר שכשאנו רוצים לשכנע
לקוח או אדם אחר להסכים למשהו שאנחנו רוצים ממנו, המפתח הוא שימוש בטכניקה שנקראת הסכמה גדולה והסכמה קטנה. הרעיון המרכזי הוא לפרק את ההסכמה הגדולה, שהיא המטרה המרכזית שלנו, למספר הסכמות קטנות יותר. אליעד נותן דוגמה פשוטה שבה מוכר מנסה למכור
ללקוח טלוויזיה,
והלקוח מסרב. בשלב זה, המוכר לא צריך להתעקש מידית על הטלוויזיה, אלא לפתח שיחה שבה הוא מוצא נושאים
שהלקוח יכול להסכים איתם בקלות, אפילו דברים טריוויאליים ולא קשורים כמו מזג אוויר או דעה פוליטית. המטרה כאן היא ליצור תחושת הסכמה כללית, שבה
הלקוח יתחיל להרגיש שהוא נמצא במצב של הסכמה עם המוכר. אחרי
שהלקוח כבר חווה חוויה של הסכמה, המוכר יכול לחזור לנושא המרכזי - הטלוויזיה או המוצר שהוא רוצה למכור - ולנסות שוב לשכנע את
הלקוח. איך יוצרים הסכמה דרך שאלות בתנאי ש? אם
לקוח מתנגד בצורה מלאה לרכישת מוצר, אליעד מציע להשתמש בטכניקה של הסכמה בתנאי. לדוגמה, אם
לקוח אומר שהמוצר יקר לו מדי, אפשר לשאול אותו: ואם המוצר היה עולה חצי מחיר, היית מוכן לקנות אותו?. במצב כזה,
הלקוח לרוב יגיד שכן, וכך נוצר מצב של הסכמה חלקית. אמנם
הלקוח הסכים רק בתנאים מסוימים, אבל בפועל הוא אמר שהוא רוצה את המוצר. הסיבה לכך שהטכניקה עובדת היא שהמוח של
הלקוח שומע את עצמו אומר אני רוצה את המוצר, אפילו שהוסיף לזה תנאי. תת - המודע של
הלקוח מקבע את הרצון הזה, ולכן קל יותר לאחר מכן לשכנע אותו להסכים לקנות את המוצר בתנאים קרובים יותר להצעה המקורית. אליעד נותן ... הוא אמר שהוא רוצה לשתות משהו, ומכאן כבר אפשר בקלות רבה יותר לשכנע אותו לשתות קולה, במיוחד אם אין מים זמינים. למה חשוב לא להקצין את ההסכמה עם
הלקוח? לפי אליעד, יש נקודה חשובה מאוד שצריך להיזהר ממנה - לא להגיע למצב שבו המוכר מסכים יותר מדי עם ההתנגדות של
הלקוח . לדוגמה, אם
לקוח אומר שהמוצר יקר לו, המוכר לא צריך להסכים יתר על המידה ולהודות שהמחיר באמת גבוה מדי. הסכמה מוגזמת כזאת יכולה ליצור מצב שבו
הלקוח מתבצר בעמדתו המקורית, ומתקשה לאחר מכן להשתכנע שהמוצר שווה את המחיר המלא. לדוגמה, אם המוכר רוצה למכור
ללקוח פרה,
והלקוח אומר שהוא לא רוצה כי הפרה תלכלך את הבית, המוכר יכול לשאול: ואם היית יודע שהפרה לא תלכלך בכלל, היית מוכן?. אם
הלקוח מסכים, נוצרה הסכמה, אבל כאן אליעד מדגיש שצריך להיזהר. אם המוכר מדגיש יותר מדי את הלכלוך ואת החשש של
הלקוח, זה עלול לחזק את ההתנגדות של
הלקוח כשיתברר לו שהפרה בכל זאת מלכלכת קצת. איך להשתמש בהסכמה חלקית בזהירות? כאשר משתמשים בטכניקה של הסכמה חלקית, צריך להיות מודעים לכך שלא תמיד ההטבות או התנאים
שהלקוח מסכים אליהם זמינים. לדוגמה, אם
לקוח אומר שהוא מוכן לקנות פרה רק אם היא לא תלכלך בכלל, והמוכר יודע שהמצב לא כך, צריך להשתמש בהסכמה הזאת בזהירות ולא להתחייב
ללקוח לתנאי בלתי אפשרי. אחרת,
כשהלקוח יגלה את האמת, הוא ייסוג לחלוטין. לכן, אליעד ממליץ למוכר לשאול את עצמו מראש: באיזה מקרים ה