... אמון ואיך הוא נוצר בין אנשים? אמון הוא מושג בסיסי וחשוב ביחסים בין אנשים, בין אם מדובר ביחסים אישיים ובין אם מדובר ביחסים עסקיים כמו מוכר וקונה או ספק
ולקוח. אליעד כהן מסביר באופן יסודי ומפורט מהו אמון, כיצד הוא נוצר, איך ניתן לבנות אותו, מה גורם להפרת אמון ואיך אפשר לשקם ולחזק אמון לאחר שנפגע. מה המשמעות העמוקה של ... אליעד מבהיר שזו לא המהות הבסיסית של האמון אלא תוצאה אפשרית שלו. המהות הבסיסית היא עדיין האמונה בכך שהדברים שנאמרו הם אמת. מה גורם להפרת אמון בין ספק
ללקוח? הפרת אמון נוצרת כאשר יש פער בין מה שהובטח לבין מה שקרה בפועל. למשל, ספק הבטיח לספק עשרה קילוגרם של סחורה, ובפועל סיפק תשעה קילו בלבד. הסיבה שהאמון נפגע היא
שהלקוח מסתמך על דברי הספק כאמת ודאית, וכאשר מתברר שזה לא היה נכון, הוא מרגיש נבגד, במיוחד אם נגרם לו נזק בעקבות ההפרה. אליעד מדגיש שהפגיעה באמון תלויה גם בתפיסת
הלקוח את האירוע - אם הוא יחשוב שמדובר בטעות תמימה, האמון ייפגע פחות, ואם הוא יחשוב שהספק פעל במכוון במטרה לרמות, האמון ייפגע בצורה משמעותית הרבה יותר. איך אפשר לשקם ... את האירוע שפגע באמון, בדיוק כפי שאדם שוכח דברים אחרים שהפריעו לו בעבר. אמפתיה וקרבה אישית: הספק יכול להגדיל את רמת האמון על ידי כך שיגלה אמפתיה כלפי
הלקוח, יזדהה עם רגשותיו, יקשיב לו ויבין את הצורך שלו. ככל
שהלקוח ירגיש קרבה גדולה יותר, כך האמון יתאושש מהר יותר, כי הוא ירגיש שהספק הוא אדם קרוב לו, ולכן פחות סביר שירמה אותו. פיצוי ולקיחת אחריות: כאשר הספק מכיר בטעותו ומתנצל, מציע פיצוי כלשהו או נותן הטבה אחרת - זה עשוי לשקם את האמון, כי
הלקוח מבין שהטעות לא נעשתה במזיד. הוכחה מעשית: במקום להסתמך על אמון בלבד, אפשר לספק
ללקוח הוכחות מעשיות שמונעות ממנו את הצורך לתת אמון בלבד, למשל לשלם מראש או לספק הוכחות ברורות לכך שהסחורה סופקה במלואה. אליעד מדגים גם את תהליך יצירת האמון באמצעות ... ושוב ורואה תמיד את אותה התוצאה, מתרגל לחשוב שתוצאה זו היא ודאית. אם פתאום מתקבלת תוצאה אחרת, האמון שלו בתוצאה הקודמת מתערער. באותו אופן, יחסים בין ספק
ולקוח מושפעים מהרגלים ומאירועים שחוזרים על עצמם. איך גורמים לאדם אחר להאמין בך ולסמוך עליך? אליעד מדגיש כי אמון נוצר לא רק מפעולות טכניות כמו עמידה בתנאי החוזה, אלא גם מהתנהלות בין אישית. כשהספק נחמד
ללקוח, מברך אותו לשלום בבוקר או מתעניין בשלומו, הוא גורם
ללקוח להרגיש קרוב אליו. אדם קרוב נתפס כאמין יותר, כי אנו נוטים לסמוך בעיקר על עצמנו ועל מי שדומה לנו או קרוב אלינו. לכן, יצירת אמון דורשת גם מיומנויות רגשיות ואישיות ולא רק ביצוע טכני של הסכמים.
לקוח ייתן אמון רב יותר בספק שנעים לו איתו, שהוא חש שמבין אותו ואכפת לו ממנו. איך אפשר לדעת אם מישהו איבד אמון או רוצה פיצוי? אליעד מסביר כי כאשר אדם אומר שהוא רוצה ... אמון? איך לגרום לאנשים לסמוך עליך? איך מתמודדים עם משבר אמון? מהי משמעות המילה אמון? כיצד ליצור תחושת קרבה ואמון? ש: יצירת אמון בין מוכר לקונה בין ספק
ללקוח בשתי צורות, צורה אחת כאשר קרתה טעות נגיד מצד הספק עכשיו הטעות יכולה להיות במכוון או שלא במכוון עכשיו ברגע שקורה תקלה אחת זה עלול כאילו להטיל ספק באמון שהיה ... למישהו המוח שלו בסוף מתחיל לחשוב שזה כמו שאתה מאמין שמחר השמש תזרח אם כל יום אתה תעשה פעולה מסוימת המוח כאילו יגיד כנראה שזה יקרה, אוקי או במילים אחרות
הלקוח נותן אמון בספק לצורך העניין במקרה הספציפי הזה נותן אמון זאת אומרת הוא חושב שמה שאמרו לו שיקרה יקרה שזה מחויב שזה יקרה זאת הכוונה נותן אמון. עכשיו אמון כמו כל ... ונגיד הייתה סוג של הפרת אמון, מה זה הפרת אמון שנגיד הוא אמר לך אני רוצה עשרה קילו והבאת לו תשעה עכשיו זה סוג של הפרת אמון, למה הפרת אמון כי הוא מתחייב
ללקוחות שלו למשהו מסוים והוא סמך עליך שתיתן לו עשר נתת לו תשע. עכשיו מה האמת שאמון נבנה מהרבה פרמטרים זאת אומרת אמון נגיד מול בן אדם כזה הוא לא נבנה רק על בסיס אם ... ש: או אני שנגיד הוא אמר לי מידע שגוי כאילו. אליעד: מי אמר לך מידע שגוי? ש: בן אדם מסוים או שאני רואה שזה לא מדויק. אליעד: שניה מי אמר את המידע השגוי
הלקוח, הלקוח אמר מידע שגוי? ש: לא הספק. אליעד: הספק נו אז מה? ש: לא אז זאת אומרת יש כל מיני מצבים שם. אליעד: טוב בא תתקדם אז מה השאלה? ש: לא השאלה היא ...