... כסף? איך לבקש מחיר יותר גבוה? איך לא לפחד לבקש מחיר גבוה? איך לבקש מחיר גבוה? איך למכור מוצר יקר? הצעת מחיר
ללקוח, איך לתמחר מוצר? כמה כסף לבקש
מלקוח? למה אנשים חוששים להציע מחיר גבוה
ללקוחות? פעמים רבות אנשים נמנעים מלהציע מחיר גבוה
ללקוחות מתוך פחד
שהלקוח יוותר על הרכישה. המחשבה שעוברת להם בראש היא שאם המחיר יהיה גבוה מדי,
הלקוח מיד יברח ויחפש מוצר או שירות במקום אחר. ... המחיר מוצג מראש. הצעת מחיר כחלק מתהליך של משא ומתן, שבו יש אפשרות לדיאלוג. כאשר המחיר מופיע בפרסום או על מדף,
הלקוח רואה את המחיר הגבוה ואם הוא מרגיש שזה יקר לו מדי, הוא מיד ממשיך הלאה. במקרה כזה, המחיר עלול להבריח
לקוחות, ולכן יש לתכנן היטב את המחיר שיוצג לציבור. ... כשהמחיר הוא חלק משיחה או משא ומתן, אליעד מסביר שאין צורך לפחד כלל להציע מחיר גבוה. במצב כזה, גם אם המחיר ייראה
ללקוח גבוה בצורה מוגזמת, הוא לא מיד יעזוב את העסקה, אלא ינסה לשוחח ולברר את המצב. אם
לקוח נכנס לחנות ושואל לגבי מחיר של סוכריה, והמוכר עונה לו שהסוכריה עולה מיליון דולר, גם אם
הלקוח חושב שהמוכר לא שפוי, הוא עדיין יכול לנהל ... ולהבין מדוע המחיר כל כך גבוה. הבעיה מתחילה רק אם לאחר שהמוכר הציע את המחיר הגבוה, הוא לא ממשיך לנהל דיאלוג עם
הלקוח. אם לאחר ההצעה הגבוהה,
הלקוח עוזב בלי לדבר, זה סימן שהמוכר לא הצליח לשמור על קשר ותקשורת אפקטיבית. לעומת זאת, אם המוכר שומר על קשר עם
הלקוח, תמיד ניתן לפתוח במשא ומתן ולהגיע לפתרון מתאים לשני הצדדים. מה לעשות אם
הלקוח חושב שהמחיר לא הגיוני? גם במקרה שבו
הלקוח אומר בפנים שהמחיר מוגזם, שהוא לא הגיוני, או אפילו אומר למוכר שהוא משוגע, עדיין אפשר להמשיך את השיחה ולהבין מדוע
הלקוח חושב כך.
הלקוח עצמו בדרך כלל ישמח להגיד למה המחיר נראה לו גבוה וייתן הזדמנות לתקן את ההצעה. במצב כזה,
הלקוח עשוי אפילו להתעקש לקבל הנחה או התאמה במחיר, ... אם הוא מעוניין להמשיך את התקשורת והעסקה עם אותו מוכר. איך להציג הצעת מחיר בצורה נכונה? כדי להימנע ממצב שבו
הלקוח בורח בגלל מחיר גבוה, אליעד ממליץ להציג את המחיר כחלק מתהליך של משא ומתן. כששולחים הצעת מחיר
ללקוח, מומלץ תמיד לתקשר ולהסביר לו שהמחיר הוא נקודת התחלה ולא מחיר סופי וקבוע. לדוגמה, לשלוח הצעה ואז להתקשר
ללקוח ולומר: שלחתי לך את הצעת המחיר, אשמח שתבדוק ותחזור אליי עם התובנות שלך. בצורה כזו
הלקוח מבין שמדובר בדיאלוג, ומרגיש בנוח לבקש הנחה או הסברים נוספים. אליעד מוסיף טיפ נוסף, והוא שלפעמים כדאי אפילו לשתול מראש מסר סמוי
ללקוח , שייתן לו להרגיש שהמחיר ששלחתם הוא לא סופי וכי הוא יכול לבקש הנחה. לדוגמה, אפשר להגיד או לרמוז
ללקוח במהלך השיחה שזו רק הצעה ראשונית ושאתם פתוחים ... ליצור אצלו את התחושה שההצעה הגבוהה שלכם היא בעצם חלק ממשחק או תהליך מתוכנן מראש. מתי מחיר גבוה באמת יבריח את
הלקוח? אליעד מדגיש שמחיר גבוה יבריח
לקוח אך ורק אם
הלקוח לא מקבל הזדמנות לנהל שיחה על המחיר. אם המחיר מוצג בצורה קבועה ובלתי ניתנת למשא ומתן, לדוגמה במחירון פומבי ללא אפשרות לשיח,
הלקוח עלול לוותר מיד. אבל בכל מצב אחר שבו מתקיים ... גבוה הוא להציג את ההצעה כחלק מתהליך. אליעד ממליץ שלא לפחד אף פעם להציע מחיר גבוה, אלא לדעת לנהל את הדיאלוג עם
הלקוח בצורה חכמה ויעילה. המחיר הגבוה עצמו לעולם ...