... גם אין אפשרות להרגיש רק אהבה. ומי שיעמיק בעניין יראה, כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות וגם
יתרונות. כי שום דבר אינו מושלם, ושום דבר אינו חסר כל דבר. אלא, כל דבר יש בו גם
יתרונות וגם חסרונות.
והיתרונות והחסרונות של כל דבר, הם ביחס לנקודת המבט של האדם שמתבונן באותו הדבר. כי מבחינה מוחלטת, אין חסרונות או
יתרונות , אלא הכל אחד ממש והכל שווה ערך ממש. ומנקודת המבט של האדם, ביחס לרצון שלו, ביחס לזה יש חסרונות
ויתרונות. וכאשר האדם מסתכל על
היתרונות של הדבר, אז האדם מרגיש אחדות ואהבה כלפי הדבר. כי
היתרונות של הדבר, ממלאים לאדם את הרצונות ואת החסרונות שלו. ואז
היתרונות של הדבר, יוצרים אצל האדם שלמות. כי האדם הרגיש חיסרון.
והיתרון שיש בדבר, גורם לאדם למלא את הרצון שלו, ואז האדם מרגיש שלמות וטוב. וכאשר האדם מסתכל על החסרונות של הדבר, אז האדם מרגיש שנאה ומרגיש רע. כי החסרונות של הדבר, יוצרים אצל האדם ... יראה, כי מחויב המציאות, שכל זמן שהאדם מודע לעצמו בשכל של עצמו, תמיד בכל דבר בעולם, הוא ימצא בו, גם
יתרונות וגם חסרונות. דהיינו, אין שום אפשרות בעולם, שהאדם יחווה שבדבר כלשהו יש רק
יתרונות או רק חסרונות. ונכון, שבהחלט אפשרי שהאדם יחשוב בצורה מודעת, שהוא חווה שבדבר כלשהו יש רק
יתרונות או רק חסרונות. אבל מחויב המציאות, שבתת המודע של האדם, הוא תמיד יהיה מודע לכך, שבכל דבר שהוא בעולם, תמיד יש בו, גם
יתרונות וגם חסרונות כלשהם. ויש דברים, שהאדם מודע גם
ליתרונות וגם לחסרונות שלהם. ויש דברים, שהאדם מודע יותר
ליתרונות או לחסרונות שלהם. ולפעמים האדם ככ מודע לחסרונות או
ליתרונות של דבר כלשהו, עד שהוא בתחושה, כאילו שיש בדבר הזה, רק
יתרונות או רק חסרונות. אבל התחושה הזאת, היא אף פעם לא תחושה מוחלטת. כי תמיד בתת המודע של האדם, תמיד הוא מודע גם
ליתרונות וגם לחסרונות שיש בכל דבר. וזה בעצם אומר, שאין שום אפשרות כלשהי שהאדם ירגיש רק טוב או רק רע. ובהחלט אפשרי שהאדם ירגיש כמעט רק טוב או כמעט רק רע. דהיינו, שברמת המודעות של האדם, הוא יראה רק את החסרונות או רק את
היתרונות של דבר כלשהו, ואז ממילא הוא ירגיש רק טוב או רק רע. אבל זה אף פעם לא בצורה מוחלטת. כי בתת המודע של האדם, האדם רואה את האמת, שבכל דבר יש גם
יתרונות וגם חסרונות, ולכן בתת המודע של האדם, האדם מרגיש תמיד גם טוב בעוצמה כלשהי וגם רע בעוצמה כלשהי (וגם נייטרליות בצורה כלשהי). ועוד נוסיף, כי האדם יכול להרגיש טוב, רק ... דבר כלשהו. אבל אין אפשרות שזה ימלא את האדם בצורה מלאה. כי תמיד בתת המודע של האדם, הוא תמיד מודע גם
ליתרונות וגם לחסרונות של הדבר, ולכן הוא תמיד גם אוהב וגם שונא ברמה כלשהי, כל דבר שהוא. ונחדד: כי אהבה נוצרת, כאשר האדם מרגיש טוב, מהדבר שאותו הוא אוהב. והאדם מרגיש טוב מדבר כלשהו, כאשר הוא רואה את
היתרונות של אותו הדבר. וככל שהדבר יותר משלים את האדם, דהיינו, ככל
שהיתרונות של הדבר, יותר ממלאים את החסרונות של האדם, כך נוצרת יותר תחושת שלמות, ויש אהבה יותר גדולה. ומאחר שתמיד האדם לפחות בתת המודע שלו, תמיד הוא מוצא גם חסרונות כלשהם וגם
יתרונות כלשהם, לכן תמיד האהבה והשנאה, לעולם הן לא מוחלטות. כי תמיד בתת המודע של האדם, כל דבר שהוא, גורם לו להרגיש, גם טוב וגם רע ברמה כלשהי ובעוצמה כלשהי. ולכן, תמיד יש גם ... כי כל אהבה, היא תמיד, גם בלי שום תנאי. ולמה? כי בתת המודע של האדם, תמיד יש לו גם נקודת מבט שרואה את
היתרונות שיש בכל דבר, ותמיד יש גם נקודת מבט, שמסתכלת על הדברים בצורה נייטרלית. ולכן, מנקודת מבט מסוימת, האדם תמיד אוהב כל דבר בלי שום תנאי. דהיינו, מנקודת המבט שכל דבר גורם ...