אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
איך לשכנע מישהו לבצע פעולה?

בן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע. כאשר מישהו מסרב לבצע פעולה, הסיבה לכך היא לא בהכרח שהפעולה לא תועיל לו, אלא שהוא חושב שהיא תעשה לו יותר רע מאשר טוב. לדוגמה, כאשר מישהו אומר "אל תעשה את זה, זה מזיק לי", הוא בעצם אומר "זה יזיק לי יותר מאשר יועיל לי". גם אם הוא מסכים לבצע את הפעולה, בתת מודע הוא יכול להרגיש שזה עדיין יזיק לו.

ההבנה שהבן אדם לא עושה את הפעולה כי הוא חושב שהיא תגרום לו יותר רע מאשר טוב, חשוב מאוד להבנת שכנוע. כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו לבצע פעולה והוא מסרב, אתה בעצם מתמודד עם מה שהוא חושב על היתרונות והחסרונות של הפעולה. ישנן שלוש תגובות אפשריות: יש מי שמבצע את הפעולה כי הוא חושב שהיא תעשה לו יותר טוב, יש מי שמתנגד כי הוא חושב שהיא תעשה לו יותר רע, ויש מי שאומר "לא אכפת לי", כי הוא לא רואה ערך במאמץ הנדרש.

מהן הדרכים לשכנע מישהו לבצע פעולה?

ישנן שתי דרכים עיקריות לשכנע מישהו לבצע פעולה: להגדיל את היתרונות של הפעולה או להקטין את החסרונות שקשורים בה. כאשר אדם אומר "לא רוצה" או "זה לא יעזור", הוא למעשה אומר שהמאמץ לא שווה את התוצאה, ולכן שכנוע חייב להתמקד בהפיכת המאמץ למועיל יותר בעיניו.

הגברת היתרונות מול צמצום החסרונות

אם תוכל להגדיל את היתרונות שיביאו למישהו מהפעולה, סביר להניח שהוא יהיה מוכן לבצע אותה. זה יכול להיות על ידי הצגת תועלות שיתקבלו מהפעולה או על ידי הצגת יתרונות נוספים שעלולים לצמוח ממנו. מצד שני, אם תוכל להקטין את החסרונות שקשורים לביצוע הפעולה, תוכל להוריד את ההתנגדות שהוא חש כלפי המאמץ. לדוגמה, במקום להצביע על היתרונות של פעולה, אפשר להציג מה יקרה אם לא יבצע אותה - וההשלכות הללו עלולות להיות כבדות יותר עבורו מאשר ההתנגדות להוציא את המאמץ.

המרכיב של הזדהות

הזדהות עם תהליך השכנוע חשוב מאוד. אדם חייב להרגיש שהפעולה או הבחירה שהוא מבצע הם מחויבים, כלומר, הוא יראה בהם את הדרך הנכונה והטובה ביותר עבורו. כדי שהשכנוע יהיה אפקטיבי, הוא חייב להרגיש שההחלטה הוא לא רק אפשרית אלא הכרחית למצבו הנוכחי.

תהליך שכנוע מבוסס על הפחד...
בעיקרון קודם כל ככה, כשאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו והוא אומר לך "לא רוצה" אז להגיד "הוא לא רוצה כי הוא חושב שזה לא יעזור לו" או להגיד "הוא לא רוצה כי הוא חושב שזה ירע לו" זה אותו דבר. אוקי? למה? מה אבל אומרים "למה"?

ש: כי...

אליעד: אז אני אגיד לך משהו תקשיב, בסופו של דבר בן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע. בסופו של דבר בן אדם עושה את מה ש...?

ש: יעשה לו יותר טוב.

אליעד: הנה, למה אתה פספסת את המילה החשובה, אני בכוונה, תראה אבל אמרתי משפט, שים לב אמרתי משפט ואז התחלתי אותו בשביל שמה שתחזור עליו אבל אמרתי אותו לפני כאילו, אפילו לא צריך, זה רק. אבל אמרתי בא נראה אם הוא שם לב למילה שהוספתי, אמרתי בא נראה כי יש מילה חשובה שהוספתי. הבן אדם עושה את מה ש...?

ש: אני חושב שמחשיבה עצמאית.

אליעד: לא, אני אמרתי עוד שתי מילים. הוספתי עוד שתי מילים חשובות ואתה לא שמעת, לא שמת לב שאמרתי אותן. הבן אדם עושה את מה ש...?

ש: שהוא חושב?

אליעד: נכון, יפה, בן אדם לא עושה את מה שיעשה לו יותר טוב מרע כי מצד האמת שום דבר לא יעשה לך יותר טוב מרע, אוקי? או יותר רע מטוב וכו'. בן אדם עושה את מה שברגע מסוים, הוא נדמה לו שיעשה לו יותר טוב מרע. עד כאן הבנו? וזה הבדל של שמיים וארץ. יפה, מה הבנת קודם כל?

ש: שבן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע. והנקודה היא ש...

אליעד: את המה שהוא חושב באותו רגע.

ש: מה שהוא חושב באותו רגע.

אליעד: יפה, אוקי, הלאה. עכשיו, בן אדם עושה את מה שהוא באותו רגע חושב שנדמה לו שיעשה לו יותר טוב מרע. עכשיו, אם בן אדם אומר לך "תקשיב, אני לא רוצה לעשות את זה כי זה יזיק לי" מה הוא מתכוון לומר, שהוא חושב שזה יעשה לו רע? לא, הוא לא עושה את זה כי זה יעשה לו רע? לא, הוא לא עושה את זה כי הוא חושב שזה יעשה לו יותר רע מטוב. עוד פעם, כשמישהו אומר לך "אל תעשה את זה, זה יזיק לי" הוא מסרב לא בגלל שזה יזיק, בגלל שהוא חושב שזה יזיק לו, הוא מסרב בגלל שהוא חושב שזה יותר יזיק לו ממועיל. אוקי? זאת אומרת גם אם הוא אומר לך "כן כן, תעשה" עדיין באותה תמונה הוא חושב שזה גם יזיק לו. אתה הבנת את זה?

ש: כן.

אליעד: יפה, עכשיו, זאת אומרת שאם מישהו אומר לך "אל תעשה את זה, זה מזיק לי, אל תעשה את זה, זה עושה לי רע" הוא בעצם מתכוון להגיד לך "זה עושה לי יותר רע מטוב" כי מצד האמת כל דבר עושה לך יותר רע, אין דבר שהוא עושה לך רק טוב. אוקי? עכשיו, אם הוא אומר לך "אני לא רוצה כי זה לא יעזור לי", נגיד אתה אומר "תעשה משהו" הוא אומר לך "עזוב זה לא יעזור" הסיבה שהוא לא עושה את זה, זה לא בגלל שזה לא יעזור זה, בגלל שזה לא יעשה לו יותר טוב מרע. אז לכאורה אם זה לא יעשה לו יותר טוב מרע אז למה הוא מתנגד? כי בעצם המאמץ לעשות דבר שלא יביא לך תועלת זה בעצם אומר "יותר רע מטוב". המאמץ לעשות דבר שנראה לך שלא יביא לך תועלת זה בעצם יותר רע מטוב ולכן הוא לא עושה.

זאת אומרת בסופו של דבר יש בן אדם שרוצה לעשות שהוא אומר שזה יותר טוב מרע, יש בן אדם שאומר "אני מתנגד לעשות", שים לב, שמתנגד לעשות, הוא אומר "זה יותר רע מטוב" ויש בן אדם שאומר "אם תעשה, תעשה, לא אכפת לי" שזה בן אדם שחושב שזה לא יביא תועלת אבל הוא לא רוצה להתאמץ כי אז אם זה לא טוב ולא רע, אז הוא אומר "תעשה, מה אכפת לי", בפרט שהוא גם צריך להתווכח איתך לא לעשות אז הוא אומר "עזוב למה לי להתווכח זה לא מוביל תועלת, זה לא גורם נזק, שיעשה למה לי להתווכח".

עוד יש שלוש דרכים להסתכל על זה, בן אדם יכול להסתכל על זה בשלוש דרכים. אחד, אתה אומר לו "בוא תעשה ככה וככה", נגיד "לך תעבוד" הוא אומר לך "כן כן, אני רוצה לעבוד" זה בן אדם שחושב שעבודה...?

ש: היא יותר טובה.

אליעד: יפה, היא תעשה לו יותר טוב מרע. עכשיו, אם תזכור זה לא בגלל שהוא חושב שלעבוד זה טוב זה בן אדם שחושב שלעבוד יותר טוב מרע, שעבורו באותו רגע הוא חושב שהעבודה תביא לו יותר תועלת מנזק. יש בן אדם שאתה אומר לו "לך לעבוד", "לא מה אתה מפריע לי, אני לא רוצה לעבוד" זה בן אדם שחושב שעבודה תעשה לו יותר רע מטוב. ויש בן אדם שאתה אומר לו "לך לעבוד" הוא אומר לך "בסדר, אני אלך לעבוד" כאילו "אתה רוצה לעבוד?", "לא, אבל אם אתה רוצה אני אעבוד", למה? כי הוא חושב שזה לא משנה הוא אומר "עזוב אין לי כוח להתווכח איתו, בוא נעבוד וזהו", אוקי? משהו מאין זה.

או נגיד כשאתה שואל מישהו "תגיד לי, זה יהיה בסדר מבחינתך אם אני אדליק את המזגן?" יש אחד שאומר לך "כן, תדליק אותו" זה אומר שהוא חושב שזה יעשה לו יותר טוב מרע, יש אחד שאומר לך "לא, אל תדליק אותו" הוא חושב שזה יעשה לו יותר רע מטוב, ויש בן אדם שאומר לך "לא אכפת לי" זה בן אדם שחושב שזה לא יביא לו תועלת ולא יגרום לו נזק. זאת אומרת שאם בן אדם חושב שזה לא יביא לו תועלת ולא יגרום לו נזק אז מה הוא אומר לך "לא אכפת לי, תעשה מה שאתה רוצה".

אז זאת אומרת שאם בן אדם אומר לך, אתה אומר לו "בוא תעשה משהו" והוא אומר לך "לא, זה לא יעזור", אבל אז למה אתה מתנגד לזה אבל, למה אתה מתנגד, למה? אתה הבנת? כי לכאורה אם זה רק לא יעזור, אבל למה אתה מתנגד, תשובה, כי אם יש מאמץ והמאמץ הוא יותר נזק מתועלת.

ש: רבע אבל ברגע שהוא אומר "לא אכפת לי" איפה זה עומד?

אליעד: על השווה, על הלא טוב ויש טוב גם, ועל "הלא משנה". הוא נמצא על "הלא משנה". יש "זה טוב תעשה", יש "זה רע אל תעשה", יש "לא משנה, לא אכפת לי תעשה לא תעשה, לא אכפת לי". עכשיו, יש "זה טוב" פרושו זה יותר טוב מרע, יש "זה רע" זה יותר רע מטוב ויש "זה לא משנה", "לא, אני לא רואה הבדל".

ש: אבל למעשה הלא משנה גם אומרים שזה מסתערב ברע, איך שתקרא לזה.

אליעד: לא.

ש: אני רוצה להסביר לך.

אליעד: לא לא, אם זה לא היה כרוך במאמץ אז "לא משנה" הוא באמת לא משנה אבל מאחר "שהלא משנה" כרוח במאמץ אם אתה אומר, הוא אומר למישהו "תעשה משהו" והוא חושב שזה לא יביא לו תועלת אז הוא לא יעשה את זה בגלל המאמץ לעשות את זה, זאת אומרת זה כן משנה. אם מישהו מתנגד למשהו זה רק בגלל שהוא חושב שזה יותר רע מטוב לא בגלל שהוא חושב שזה לא יעזור. אם מישהו מתנגד למשהו זה לא בגלל שהוא חושב שזה לא יעזור זה בגלל שהוא חושב שזה יותר רע מטוב. מחויב כי אתה מתנגד לרע אתה לא מתנגד "ללא משנה", "ללא משנה" אין התנגדות, כשזה שווה אתה לא מתנגד.

ש: לא, אבל אני אומר אבל בעצם "הלא משנה" זה בעצם קו נוטה לקו של הרע. אני מנסה להבין.

אליעד: לא נכון "לא משנה" נוטה לקו של הטוב בכלל. זה לא נכון, זאת לא האמת.

ש: לא, אז שניה איך אתה מנטרל את החלק של מניעת מאמץ, אז למה הוא לא עושה את זה?

אליעד: הוא לא עושה את זה כי הוא חושב שזה יעשה לו יותר רע מטוב. לא, עוד פעם, הוא לא עושה כי הוא לא חושב שזה יעזור לו אבל השאלה אם הוא מתנגד לזה לא רק כי הוא לא עושה. יש אחד אתה אומר לו "אני יכול להדליק את המזגן?" אז הוא אומר לך "לא אל תדליק אותו, ויש אחד שאומר לך "לא אכפת לי" ויש אחד שאומר לך "כן תדליק אותו". נכון, זה שלושה אנשים שונים, נכון? ההוא שאמר לך "כן תדליק אותו" חשב שזה יותר טוב מרע, ההוא שאמר לך "אל תדליק אותו" חשב שזה יותר רע מטוב, ההוא שאמר "לך לא משנה" חשב שזה לא אכפת לו, למה, כי זה לא כרוך במאמץ.

אבל אם היית אומר לו "תדליק את המזגן" ואם תגיד לו "תדליק אתה את המזגן", אז ההוא שיגיד לך, יש אחד שיגיד לך "כן אני אדליק, אני חושב שזה יותר טוב מרע" ויש אחד שיגיד לך "לא מה פתאום זה אידיוטי, לא רוצה להדליק מזגן" כי הוא חושב שזה יותר רע מטוב וההוא שחושב שזה לא יעזור יגיד לך "בשביל מה, לא רוצה, בשביל מה, מה זה יעזור, מה זה לא יעזור". אז למה הוא לא יעזור, תגיד לו, אוקי תגיד לו "רגע אבל זה יפריע לך?" אז הוא יגיד לך לא, נגיד ההוא של "הלא משנה" תגיד לו "אז תדליק את המזגן" הוא יגיד לך "אבל למה שאני אדליק זה לא יעזור".

אז למה הוא לא ידליק כי זה לא יעזור או כי יש משהו שמציק לו כי הוא צריך להתאמץ. כי אם תגיד לו "רגע אבל זה יגרום נזק?", "לא זה לא יגרום נזק" אז הנה, אז אתה אומר לו "רגע אז אם זה לא יגרום נזק ולא יביא תועלת אז למה שלא תעשה את זה?" הוא אומר לך "כי אני לא עושה דברים סתם", "למה אתה לא עושה דברים סתם?" כי לעשות דבר כרוך במאמץ ואם אתה עושה דבר סתם אתה בעצם עושה יותר נזק מתועלת. עד כאן הבנת, יפה.

עכשיו, אם אתה בא לשכנע מישהו לעשות משהו והוא לא רוצה, קודם כל מחויב שזה יעשה לו יותר רע מטוב. אוקי עכשיו, ממילא יש שתי דרכים לשכנע בן אדם לעשות משהו, מה הדרכים, זאת אומרת מה יגרום לו בסוף לעשות את הדבר? שהוא יראה פער בין הטוב לרע ושהוא יחשוב שהרע, שהטוב יותר גדול מהרע. נכון, יפה, אז אם בן אדם אומר "אני לא רוצה לעשות משהו" זאת אומרת שמחויב שהוא מתנגד לעשות משהו, זאת אומרת מחויב שהוא חושב שהרע יותר גדול מהטוב, נכון, אני אומר לכם יש שתי דרכים לשכנע אותו לעשות. מה הדרך הראשונה אומרת? תקטין את הרע, מה הדרך השנייה אומרת? תגדיל את הטוב. הבנת?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: שכאילו ברגע שבן אדם אומר "לא רוצה לעשות", לעשות מטרה מסוימת אבל הוא לא רוצה, אז הוא חושב שהפעולה הזאת היא יותר רעה מאשר טובה כך הוא מבין. עכשיו, אחרת הוא לא היה מתנגד אז עכשיו יש שתי דרכים איך לשכנע אותו או להגדיל את הטוב או להקטין את הרע.

אליעד: יפה, שתי דרכים מובילות לאותה נקודה כי בסופו של דבר מה שאנחנו צריכים זה שהוא יחשוב שזה יותר טוב מרע. יפה, בדיוק. עכשיו, שים לב למשהו מעניין איך אתה גורם לבן אדם לחשוב שדבר הוא יותר טוב? תשובה, או שאתה מגדיל את כמות היתרונות שהוא חושב שיצא לו מהדבר או שאתה מגדיל את כמות החסרונות שיקרה אם הוא לא יעשה את הדבר. איך אתה יכול לשכנע מישהו שמשהו מסוים הוא טוב, בא נלך על הרובריקה של איך אני משכנע אותו שזה יותר טוב, לא איך אני משכנע אותו שזה פחות רע, איך אני משכנע אותו שזה יותר טוב, אוקי?

ש: כן.

אליעד: אבל איך אני יכול לשכנע מישהו שמה שאתה רוצה שהוא יעשה שזה יותר טוב? או על ידי זה שאתה מגדיל את היתרונות שיצאו לו אם הוא יעשה או שאתה בעצם מגדיל את החסרונות...

ש: שהוא לא יעשה.

אליעד: שאם הוא לא יעשה. בדיוק, זה קודם כל תתבונן בדבר, תתבונן בזה. לפעמים בן אדם מעדיף לפעול מתוך איזה יתרונות יצא לו ולפעמים בן אדם מעדיף לפעול מתוך איזה חסרונות הוא לא רוצה שיצא לו. עכשיו, מה האמת? שזה אותו דבר, בסופו של דבר בן אדם שאומר "אני עושה בשביל" אז בן אדם אומר "לא, אני עושה לא כי אני רוצה", "לא כי אני חייב כי אני רוצה", זה אותו דבר. באותה תמונה של הבן אדם מתרחש אותו תהליך, אם אתה אומר לו "תקשיב, אם תעשה את זה יצא לך ככה וככה" אז זה בדיוק כמו להגיד לו "אם לא תעשה את זה לא יצא לך ככה וככה יצא לך דבר רע", זה בדיוק אותו דבר בסוף אתה עדיין פועל מתוך תחושה שזה יותר טוב מזה, בסופו של דבר הבן אדם בחוויית צמצום.

תראה, יש בן אדם שאומר "אני לא רוצה לפעול מתוך שמאיימים עלי" אז אם אתה תגיד לו "תקשיב אם לא תעשה את זה יהיה לך רע" אז אתה מגדיל את ההתנגדות שלו, למה? כי הוא חושב שיהיה לו יותר רע מזה שהוא עושה דבר מתוך לחץ מאשר "מהרע" שאיימת עליו. זאת אומרת אם מישהו אומר "אני לא רוצה לפעול מתוך תחושה של הכרח, לא רוצה לפעול מתוך תחושה של חייב" ותגיד לו "תקשיב אתה חייב לעשות", אז מה האמת? שהוא מפחד לעשות את זה כי הוא מפחד להרגיש שהוא עושה משהו שהוא חייב. עכשיו, כי אם הוא יעשה משהו שהוא חייב זה יעשה לו רע.

עכשיו, אם אתה תצליח לאיים עליו באיום כל כך גדול שזה יותר גדול מהסבל שהוא חושב שיגרם לו, אם הוא יעשה משהו מתוך תחושת חייב אז הוא יעשה משהו מתוך תחושת חייב למרות שהוא חייב. זאת אומרת אם תגיד לו "תקשיב אם אתה לא עושה את זה, לא אכפת לי שזה לא מעניין שאתה לא רוצה להרגיש שאתה מושפל, יש דברים שאתה עושה מתוך מחויב אבל אם אתה לא עושה את זה שורפים אותך באש" אז יכול להיות סיכוי מאוד, גדול מאוד, שהוא יגיד "טוב אז אני עושה את זה". זאת אומרת כי בעצם אמרת לו "אם לא תעשה את זה יהיה לך כל כך רע שזה יותר גדול מהרע שיקרה לך באם תעשה את זה למרות שאתה חייב" לעומת זאת אם אתה אומר לו משהו "תקשיב, אם לא תעשה את זה יהיה לך רע".

הרבה פעמים בגלל שהצגת את זה בצורה הזאת אז הוא לא רוצה לעשות, למה? כי הוא אומר "אני לא רוצה לעשות דברים מתוך תחושה שיהיה לי רע", למה? כי עצם הפעולה מתוך מקום "שאני לא רוצה שיהיה לי רע" זה עצמו עושה לו רע. אוקי, יפה, ולכן לבן אדם כזה אתה צריך לעטוף לו, אתה הבנת את זה, זאת אומרת אם אתה תעשה רע מאוד גדול זה בכל מקרה יעבוד אלא מה שלפעמים אתה עושה, אתה אומר לו "אם לא תעשה יהיה לך רע" אבל עדיין יש משהו מאוד רע שיכול לקרות לו מכך שהוא יעשה משהו מתוך זה שהוא מפחד שלא יהיה לו רע ולכן הוא לא עושה את זה. זאת אומרת בעצם במילים אחרות הרע שיצרת לו לא מספיק גדול, זאת אומרת שאם מישהו יבוא ויגיד "לא נכון, אם אני אשכנע בן אדם לעשות דברים כדי שלא יהיה לו רע זה לא יעבוד", לא נכון כי אתה לא הצלחת לשכנע אותו שזה מספיק רע כי בעצם עדיין יש משהו יותר רע מהרע שאיימת עליו שהוא הרע שייווצר מכך שהוא יעשה דברים בגלל שהוא חושב שיעשו לו רע. אתה הבנת את זה, אתה הבנת את הנקודה הספציפית הזאת?

ש: נראה לי שכן.

אליעד: מה הבנת?

ש: זאת אומרת כאילו זה לא, יש כאלה שאומרים נגיד כלפי מצב מסוים "זה לא יעבוד אם אני אאיים עליו ברע" זאת אומרת המחנה פה זה לא נכון. יכול להיות שלא כדאי לך מסיבה טובה אחרת אבל אם באמת תמצא רע גדול מהרע הנוכחי אז הוא יהיה מחויב שהוא יעשה את זה.

אליעד: בדיוק, מחויב רציני זה לא נתון לבחירה, אין לו בחירה חופשית, הוא חייב לעשות את מה שהוא חושב שלמעשה אמרת, בדיוק. יפה, אוקי, עכשיו, אז מה עושים עם בן אדם כזה אז הרבה אומרים "בוא נגיד לו את זה בצורה של טוב", "בוא אם אנחנו נגיד לו אם לא תעשה יקרה ככה וככה" הוא לא ירצה לעשות, "אז בא נגיד לו אם נגיד לו לא, אם לא תעשה יקרה ככה וככה" בצורה של הדברים הטובים שיצאו לו מזה.

עכשיו לפעמים יש בן אדם שאם תגיד לו את זה בצורה של הדברים הטובים שיצאו לו מזה הוא גם לא יעשה כי הוא יגיד "עזוב לא בא לי לעשות, אין לי חשק לעשות, אין לי כוח, זה לא מחויב זה רק אפשרי" אז אתה צריך להגיד לו "לא, זה מחויב כי אם לא תעשה יהיה רע" אתה אומר לו בכיוון הנגדי. אוקי, אבל תקשיב עוד דבר, להגיד למישהו "אם תעשה יצא לך ככה וככה" זה בעצם לאיים עליו "אם לא תעשה זה לא יצא לך". הבנת, זה בדיוק אותו דבר, זה רק הכל במוח איך המוח שלך רואה את זה, אתה תקבל או לא תקבל אבל זה אותו דבר. להגיד למישהו "אם תעשה יהיה לך" זה כמו להגיד "אם לא תעשה לא יהיה לך", אם להגיד למישהו "אם לא תעשה לא יהיה לך" זה כמו להגיד "אם תעשה יהיה לך" זה אותו דבר, מבחינת המוח.

אוקי, עכשיו, באיזה לבוש זה הגיע, זה הגיע בלבוש של הטוב או בלבוש של הרע שיקרה לך אם לא ומה המוח רצה באותו הרגע לשמוע. עכשיו, זה בעצם לגבי איך לגרום לבן אדם לחשוב שהדבר יותר טוב מרע על ידי זה שאתה מגדיל את היתרונות שבדבר או על ידי שאתה בעצם אומר לו מה הטוב שיצא לו מזה או שאתה בעצם אומר לו מה הרע שיקרה אם הוא לא יעשה, זה לגבי איך להגדיל את הטוב. אוקי, תזכור במוח, אתה מנסה לשכנע את הבן אדם יש פה כמה וריאציות, אחד איך אני מגדיל את היתרונות שירצה, שתיים איך אני מגדיל את החסרונות שיקרה אם לא.

זה אחד, עכשיו, או במילים אחרות מה מחויב שהוא ירצה, מה מחויב שהוא רוצה, תסתכל, תדמיין אותו, מה מחויב שהוא רוצה, יפה, את זה תוסיף ליתרונות. מה מחויב שהוא לא רוצה, את זה תוסיף לחסרונות של מה יקרה אם הוא לא יעשה. מה אני חושב שהוא בטוח רוצה? משהו, יפה, את זה אני צריך לחבר לו ליתרונות שאם הוא יעשה זה יקרה. מה אני חושב שבטוח הוא לא רוצה, יפה, את זה לחבר לחסרונות של מה יקרה אם לא תעשה "זה מה שאתה בטוח אתה לא רוצה זה יקרה אם אתה לא תעשה מה שאני אומר לך". אוקי, זה לגבי איך לשכנע אותו שזה יותר טוב. הבנת את הנקודה הזאת, מה מחויב שהוא רוצה תחבר למה שזה יקרה, מה מחויב שהוא לא רוצה תחבר למה יקרה אם הוא לא יעשה. הבנת, תסביר.

ש: כאילו לקחת את מחויבים שהוא רוצה שיהיו או לקחת מחויבים שהוא לא רוצה שיהיו אז חסרונות אני מחבר את המחויבים השלישיים וליתרונות את המחויבים האחרים.

אליעד: בדיוק לעבוד מסודר, לא לעשות אקראי לעבוד מסודר. יפה, עכשיו לגבי, עכשיו מה נשאר לנו עוד אופציה בנוסף אמרנו אחד זה להגדיל את היתרונות, שתיים להקטין את החסרונות, אז אתה בעצם צריך לבדוק מה החיסרון שהוא חושב שיש בדבר, למה הוא חושב שזה יעשה לו רע, להקטין את כמות הרע ואז אם תקטין את כמות הרע ממילא הטוב יגדל. אתה הבנת, דרך אחת להגדיל את הטוב, דרך שניה להקטין את הרע, בשתי הדרכים אתה מגיע לאותו מקום שאתה חושב שזה יותר טוב מרע אבל ולא יותר רע מטוב כדי שלא תתנגד או שזה לא "לא משנה" ואז לא תפעל בעניין המאמץ.

עכשיו, אז דרך אחת אמרנו להגדיל את היתרונות, דרך שניה תקטין את החסרונות. זאת אומרת שאתה בעצם צריך לזהות למה הוא לא רוצה את זה, איזה דברים רעים, איזה חסרונות הוא חושב שיקרו לו אם הוא יעשה את הדבר, איזה חסרונות, ואז החסרונות האלה צריך או להפוך אותם "ללא משנה" או להפוך אותם ליתרונות.

המהות של הדבר היא שברגע שמישהו לא רוצה לעשות משהו אתה צריך לשאול את עצמך "למה הוא לא רוצה לעשות את זה" ואז לא רק לנסות לשכנע אותו כמה טוב יצא לו או כמה רע יקרה יצא, תקשיב, תדמיין את הבן אדם, עכשיו לא רק לשכנע אותו כמה טוב יצא לו אם הוא יעשה או כמה רע יקרה לו אם הוא לא יעשה, זה לא מספיק יש פה עוד משהו גם צריך להחליש את הרע שהוא חושב שיקרה לו אם הוא כן יעשה, ואיך מחלישים את הרע? או על ידי זה שאתה אומר לו "זה לא יקרה" או על ידי שאתה אומר לו "זה לא משנה אם זה יקרה". אתה צריך להחליש, להתמקד, לא רק, מצד האמת זה לא משנה במה תתמקד בסופו של דבר אתה צריך לגרום לו לחשוב שזה יותר טוב מרע.

אוקי, אבל אני בא להגיד שיש פה כמה נקודות להגיע לזה או על ידי זה שאתה מגדיל את היתרונות של מה יקרה אם תעשה או על ידי זה שאתה מגדיל את החסרונות של מה יקרה אם לא תעשה ובנוסף לכל זה אתה גם כן צריך להקטין את החסרונות בעיניו, של מה שהוא חושב שיקרה אם הוא כן יעשה. אתה הבנת?

ש: כן.

אליעד: יפה, ולכן אתה חייב לזהות מה הסיבה שהוא לא רוצה לעשות ולא רק להתמקד במה יצא מזה או מה יקרה אם הוא לא יעשה אלא לבדוק "למה הוא לא רוצה לעשות? כי הוא מפחד לחשוב ש...", "כי ככה וככה", "איך אני יכול לגרום לו לא לפחד לחשוב ש...", או בכמה דרכים או איך עושים את זה או על ידי שבודקים מה הבעיה שלו ומסבירים לו שזה לא משנה גם אם זה יקרה, או על ידי זה שמסבירים לו "זה לא יקרה". לדוגמה אומרים לו "תקשיב, זה שככה וככה, מה אתה מפחד שאם תעשה ככה וככה אז ככה וככה? אבל זה שתעשה ככה וככה זה לא אומר שיקרה ככה וככה, יקרה בכלל הפוך", או "זה לא יקרה", או "זה לא משנה אם זה יקרה", בעצם יש פה כמה דברים שונים.

נגיד אתה אומר לו "למה אתה לא רוצה, אתה לא רוצה? אין בעיה תסביר לי למה אתה לא רוצה", אוקי, אחרי שאתה הבנת למה הוא לא רוצה אתה אומר לו "מה אתה חושב שאם תעשה ככה וככה זה אומר שככה וככה? לא", אז או שאתה אומר לו "לא זה לא אומר שככה וככה", או שאתה אומר לו "לא, זה עוד אומר ההפך בכלל", או, שזה האופטימלי, או שאתה אומר לו "זה לא משנה שזה אומר ככה וככה ומה זה משנה בכלל".

ש: רגע הוא אומר "אני לא רוצה כי ככה וככה", הוא אומר חיסרון מסוים.

אליעד: אתה צריך לנטרל את החיסרון, קודם כל המהות של מה שאני אומר לך היא אל תתמקד רק באיך להגדיל את היתרונות או את החסרונות שיקרו אם לא, תנסה, תתמקד גם בלהקטין את החסרונות שהבן אדם חושב שיקרו אם הוא יעשה, זה קודם כל בשורש. עכשיו, איך מקטינים חסרונות? או על ידי שאומרים לו "נכון שזה יקרה אבל זה לא משנה", או "נכון שזה יקרה אבל זה יביא לך הרבה יותר תועלת", או "נכון שזה יקרה אבל זה עצמו אומר עליך גם דברים טובים, זה לא אומר עליך רק דברים רעים זה אומר עליך גם דברים טובים", זה עצמו החיסרון עצמו הוא עצמו כשלעצמו הוא אומר גם שיש לו גם יתרונות לא רק חסרונות, או "שזה לא יקרה בכלל".

נגיד שאתה רוצה להביא מישהו לטיפול, אתה רוצה לגרום למישהו ללכת לטיפול אישי נפשי וכו', ואז הוא אומר "לא, אבל אם אני אלך לטיפול אישי", אני נותן לך את זה כדוגמה, נגיד הוא אומר "אני אלך לטיפול אישי, יהיה עלי סטיגמה שאני משוגע", עכשיו אז מה אתה יכול לעשות? אחד "תקשיב אבל אם תלך לטיפול אישי זה יעשה לך הרבה טוב בחיים", מה בעצם עשית הגדלת את היתרונות, "אתה יודע אבל אם לא תלך לטיפול אישי החיים שלך יהיו מאוד קשים", מה עשית? הגדלת את החסרונות ואז במילים אחרות אמרת לו "ואם כן תלך הם יהיו מאוד טובים".

אוקי, והדבר הנוסף אתה אומר לו "מה אתה חושב, אתה חושב שאם תלך לטיפול יגידו שאתה משוגע? קודם כל אתה תישאר משוגע גם אחרי הטיפול ואתה משוגע גם בלי הטיפול", סתם, מה אתה אומר לו? אתה אומר לו "תראה, קודם כל יש עכשיו כמה תשובות אפשריות, תשובה אחת נכון שזה יגיד שאתה משוגע אבל זה גם יגיד שאתה אמיץ, אבל זה גם יגיד שאתה לא מפחד מהאמת, זה יגיד עליך גם דברים טובים", שתיים "נכון שזה יגיד שזה משוגע אבל זה לא משנה כולנו משוגעים, כולנו משוגעים, כולנו גם משוגעים, כולנו גם קצת משוגעים, לפעמים בן אדם גם משוגע", נניח, אוקי, או "זה לא יגיד עליך שאתה משוגע".

עוד פעם או שאתה אומר "נכון שזה יגיד שזה משוגע אבל יש לזה גם יתרונות כי זה יגיד עליך גם דברים טובים, זה יגיד שאתה בן אדם אחראי, זה יגיד שאתה אמיץ, זה יגיד שאתה לא מפחד, זה אומר שאתה בן אדם בוגר", דברים כאלה, או "זה לא אומר עליך כלום אתה עושה את זה רק בגלל שאתה צריך", נגיד, או "אז מה אם זה יגיד עליך מה אכפת לך מה שזה אומר, מה אכפת לך אז יגידו ככה וככה מה אכפת לך", אתה בעצם לא אומר לו שזה אומר יותר טוב, אתה לא אומר לו שזה לא אומר את זה, אתה אומר "מה אכפת לך שזה אומר את זה". והדבר העוד יותר מתוחכם "למה אתה חושב שזה יגיד שזה משוגע אדרבא יגיד שאתה חכם בכלל", שזה כאילו נטרלת את היתרון לגמרי ועוד אמרת לו מחויב שזה יביא לך יתרון, נטרלת את החיסרון ואמרת לו מחויב שיביא לך יתרון. מה אתה מבין?

עכשיו, שים לב, מה המהות של מה שאני מסביר לך זה שיש פה בן אדם מולך ואתה רוצה לשכנע אותו, ואתה יודע איך המוח שלו עובד, איך המוח שלו עובד? שהוא יעשה את הדבר שאם הוא יחשוב שזה יעשה לו יותר טוב מרע ואז אתה יודע איך לדעת אם אני רוצה ללכת על "איך יעשה לו יותר טוב", יש לי שתי אפשרויות או לקחת "מה הוא הכי רוצה" לחבר את זה לדבר או מה הוא הכי לא רוצה לחבר להפך של הדבר, "אם אתה לא תעשה את זה, זה יקרה" ואם לגבי, וגם לגבי להקטין את ההתנגדויות ללמה הוא רוצה לעשות את זה ואז או שאתה אומר לו "זה לא יקרה" או שאתה אומר לו "לא משנה שזה יקרה", או שאתה אומר לו "יקרו גם...
אמת מבצע חיסרון יתרון טוב בחיים לפחד ההפך תהליך שכנוע אנשים מצליחנים יותר תועלת מנזק שורש שכנוע השפעה איך האדם משתכנע איך המוח משתכנע איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע מישהו איך עובד שכנוע בסיס השכנוע המוח המוח משתכנע יהדות תורה מצוות אלוהים יכולות יכולת יכולת שכנוע יסודות יסודות השכנוע כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים לשכנע לשכנע אנשים לשכנע מישהו מבוא מבוא לשכנוע מוח משכנע סודות השכנוע סודות שכנוע עובד עובדים שכנוע תורה תורת שכנוע
צדיק ורע לו רשע וטוב לו / מידה כנגד מידה / תורת הגמול - למה צדיק רע לו ורשע טוב לו?
... ורע לו רשע וטוב לו מידה כנגד מידה תורת הגמול - למה צדיק רע לו ורשע טוב לו? צדיק ורע לו רשע וטוב לו. צדיק וטוב לו רשע ורע לו. שכר ועונש. תורת הגמול. העולם הבא. גהנום. גן עדן. מידה כנגד מידה. אלוהים מדקדק כחוט השערה. כפי שכבר ביארתי אלוהים הוא המהות של המציאות עצמה שמהווה את כל מה שקיים ...
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
... השנה, קבלת התורה , בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים? אליעד כהן מסביר ... אליעד מדגים זאת בכך שאדם הולך לעבוד, לא משום שהוא רוצה לעבוד , אלא משום שהוא מאמין שבעזרת העבודה הוא יוכל להרגיש טוב יותר בעתיד, למשל, באמצעות כסף שיאפשר לו לקנות דברים שיגרמו לו הרגשה טובה. למה אנשים מרגישים רע גם ... דוגמה לכך שאם מישהו איבד את העבודה, הוא יכול לראות בזה אסון, אך הוא יכול גם לראות בזה הזדמנות למצוא עבודה טובה יותר או לחוות שינויים שיקדמו אותו לכיוון חיובי יותר. איך לשנות את הפרשנות כדי להרגיש טוב בכל מצב? אליעד מסביר שצריך ...
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה , ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא איך מסתדרת התורה היהודית עם רעיון האחדות של המציאות? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד אפשר ליישב בין רעיון האחדות של המציאות - הרעיון שהכל אחד, גם הטוב וגם הרע, ושאין באמת נפרדות - לבין התפיסה הדתית והיהודית בפרט, המדברת על טוב ורע, מצוות ועבירות, שכר ועונש, והתקרבות לבורא. התפיסה הבסיסית של האחדות אומרת שאין שום נפרדות במציאות, ושכל מה שנראה כרע הוא למעשה טוב מוחלט, כי הרע והטוב שניהם ביטויים של אותה מציאות אחת. מצד שני, התורה והדת מדגישות את ההבדל בין טוב לרע, ומדריכות את האדם להימנע מהרע ולבחור בטוב. על כן, עולה השאלה איך מתיישבים שני הרעיונות האלה יחד. מדוע אין משמעות לרצון ... שהוא צריך להתקרב אליו. אבל למה אלוהים ירצה שאנשים ירגישו נפרדות אם כל מטרתו היא האחדות? לדבריו, זו סתירה מובנית בתפיסת הדת - אלוהים ברא את העולם מתוך תהליך של הרחקה וצמצום של עצמו, ונתן לאדם שכל ורצונות המכוונים אותו לנפרדות. אם המטרה הסופית הייתה שהאדם יחווה רק את האחדות, לא ... הוא למעשה חלק מהמשחק של המציאות עצמה. האם יש משמעות לשכר ועונש אם הכל מאלוהים? אליעד כהן מדבר גם על סתירת השכר והעונש. הדת אומרת שאלוהים ברא את יצר הרע כדי לתת לאדם אפשרות להתגבר עליו ולקבל שכר, ושאם לא היה כך, האדם היה מתבייש לקבל טוב בלי להתאמץ (נהמא דכיסופא). אבל אליעד אומר ... לכן, לפי אליעד, מי שחושב שיש באמת טוב ורע וצריך לקבל שכר ועונש על מעשיו - בעצם כופר באחדות של הבורא. מהי המסקנה לגבי התורה והדת לפי תפיסת האחדות? לסיום, אליעד כהן מסביר שמנקודת המבט האמיתית של אחדות המציאות, כל התורה וכל המצוות הן בסופו של דבר חסרות משמעות כיעד סופי. לדבריו, מי שבאמת יבין את התורה עד הסוף יזרוק אותה הצידה, כי הוא יבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב לרע, וממילא אין צורך במצוות או איסורים. הוא מדגיש שאנשים חכמים באמת יגיעו לתובנה שהתורה היא לא האמת המוחלטת אלא רק כלי זמני - צמצום של האמת הגדולה יותר, שהיא האחדות המוחלטת של כל הדברים. האדם בסופו של דבר צריך להגיע למצב של תודעת אחדות ... ורע. אליעד מסכם שהאדם צריך לשאוף לאמת מוחלטת, לא לפחד לשאול שאלות, ולא להאמין לשום דבר בלי לבדוק אותו לעומק, אפילו לא לתורה או לרעיונות הדתיים המקובלים. הוא טוען שרק ההבנה שכל המציאות היא ביטוי של אלוהים ושאין באמת נפרדות תביא את האדם לאחדות אמיתית, ידיעה אמיתית - לא מתוך אמונה, אלא מתוך הבנה פנימית. האם קיימת בחירה חופשית? מהי משמעות החיים לפי היהדות? מהי אחדות הבורא? איך אפשר להתקרב לאלוהים? מדוע אלוהים ברא את העולם? ...
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם למה אלוהים נתן את התורה ויצר את העולם? כדי להבין לעומק מדוע אלוהים נתן את התורה וברא את העולם, יש להבחין בין שני סוגי אלוהים ... הראשון הוא האלוהים היהודי , שהדת מתארת כי ברא את העולם בשישה ימים, נח בשבת, ונתן תורה לעם ישראל. השני הוא האלוהים האמיתי, האלוהים הראשוני שמעל לאלוהים היהודי, שהוא בעצם מקור כל ההתרחשויות ביקום, כולל מתן תורה, ללא יוצא מהכלל. אליעד כהן מדגיש שכאשר שואלים מדוע אלוהים נתן את התורה, הכוונה היא לא רק לאלוהים שנתן את התורה במובן הדתי, אלא לאותו אלוהים ראשוני שמנהל את ... עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא ... כהן מסביר שזוהי למעשה כפירה באלוהים, כי לפי האמת האלוהית, אלוהים אחראי להכל ועושה רק טוב. התורה טוענת שאם האדם לא יעשה טוב הוא ייענש, ואם יעשה ... למהות האלוהית, ובכך התורה עצמה הופכת לכפירה. אליעד כהן מבהיר שכפירה זו ... את העולם, לפני נתינת התורה. עצם קיומו של עולם ושל תחושת בחירה חופשית אצל ... והפרדה, לפני שניתנה התורה בכלל. האדם כבר הרגיש נפרד מאלוהים, כבר חווה מקום וזמן, ולכן נתינת התורה היא רק המשך לאותו מצב של הפרדה וכפירה ראשונית ... למה נתן אלוהים את התורה לשאלה למה נברא העולם? אליעד כהן מדגיש שהשאלה מדוע נתן אלוהים את התורה אינה באמת שאלה עצמאית, אלא חלק משאלה גדולה יותר ... ברא את העולם? נתינת התורה היא ביטוי נוסף לאותה פעולה של בריאת העולם, ... לאדם ניסיון באמצעות התורה והמצוות? ברמת הסבר פשוטה יותר, ... יותר - אלוהים נתן את התורה כדי לחשוף מי באמת יודע את האמת ומי רק מאמין באופן שטחי. התורה היא בעצם מלכודת, מבחן לחשוף את השקרנים - אלו שרק מאמינים באלוהים, אך אינם באמת יודעים שכל המציאות מתהווה על ידי ... אירוע מיוחד, כמו מתן תורה או ניסים אחרים. מבחינתו, כל אירוע הוא שווה ערך ... סיני. אליעד מתאר שהתורה היא למעשה עונש לאלו שמאמינים בה מתוך כפירה באלוהים האמיתי. העונש הוא עצם המחשבה שיש משהו שצריך ... של אליעד כהן לגבי מתן תורה והעולם? המסקנה העליונה והעמוקה ביותר שאליעד כהן ...
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
... רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס? האם משה רבנו האמין באלוהים או שהיה בעצם אתאיסט? לפי אליעד כהן, משה רבנו, כמו כל אדם אחר, היה בעצם אתאיסט במובן מסוים. הטענה הזו נשמעת חריגה, אך ההסבר מפורט וברור: כל מחשבה על אלוהים מצמצמת אותו. אם האדם חושב על אלוהים כעל ישות ספציפית או מוגדרת, הוא למעשה מצמצם את האלוהות, שהיא בלתי ניתנת להגדרה או צמצום. לכן כל מחשבה על אלוהים הופכת את האדם לאתאיסט, משום שהיא אינה מאפשרת לו לתפוס את האינסופיות האמיתית של האלוהות. הדוגמה שאליעד מביא לכך היא מאוד ברורה: כשאתה חושב על היד שלך, אתה חושב על משהו מוגדר, אבל לא על אינסופיות מוחלטת. ולכן, בעצם כל אדם הוא סוג של אתאיסט, משום שהוא אינו מסוגל לחשוב על אלוהים באמת במלואו. כך גם משה רבנו. אליעד מציין כי משה שאל את אלוהים את השאלה המפורסמת: הודיעני נא את ... הזו, משה מביע ספקנות, מכיוון שהוא מניח שההתנהגות של אלוהים אינה צודקת. עצם הספק הזה מעיד על כך שמשה רבנו לא באמת הבין או תפס את השלמות של האלוהות, ולכן הוא היה בעצם אתאיסט ביחס לאמת המוחלטת. מדוע השאלות של משה רבנו מעידות על ספק באלוהים? אליעד כהן מסביר את הטענה באמצעות דוגמה ספציפית: משה שאל את אלוהים ... הוא צודק לחלוטין. מי ששואל שאלות על הצדק של אלוהים, בעצם מניח שהאל יכול לעשות טעויות או לבצע פעולות לא צודקות, ולכן הוא למעשה מבטא ספקנות וחשיבה מוגבלת. זה הופך אותו לאתאיסט , כי הוא לא באמת מאמין או מבין את האינסופיות והשלמות של האל. למה לדעת אליעד כהן היהודים סובלים ולא מוצאים את האמת? לפי אליעד, היהודים סובלים מכיוון שהם לא מחפשים את האמת בכוחות עצמם, אלא מסתמכים על מסורת ועל מה שאמרו להם אחרים. הוא משתמש בדוגמה של משה רבנו, שעלה להר למשך 40 יום, עשה מדיטציה ובסופו של דבר חזר עם מצוות כמו לא תרצח. אליעד מתייחס בביקורתיות מסוימת לסיפור הזה ומדגים אותו כך: אולי משה בעצם ישב שם ואכל מפרי עץ נסתר, ולכן אמר לאחרים לא לעלות איתו להר, כדי שלא יגלו זאת. לכן, אליעד אומר, שהבעיה היא שהיהודים לא בודקים בעצמם ולא מחפשים לבד את האמת. הוא מזכיר את רבי נחמן מברסלב, שאמר כי אדם צריך ללכת ישירות אל אלוהים, ללא מתווכים. המסורת היהודית מסתמכת על סיפורים ושמועות שעברו מדור לדור, במקום לבדוק ישירות מהי האמת. אליעד מדגיש כי על האדם לבדוק את האמת בעצמו ולא לקבל דבר כמובן ... שלהם לגבי מהו אלוהים באמת. הוא מסביר שאם מישהו חושב שחתיכת זהב היא אלוהים, כנראה שגם לפני כן הוא לא באמת הבין מה זה אלוהים, וכי כל התפיסה שלהם הייתה שגויה מהיסוד. האם התורה היא עונש או ניסיון? לפי אליעד כהן, התורה שניתנה לבני ישראל היא למעשה סוג של ניסיון, ואפילו עונש לאדם שמאמין בה באופן עיוור. הוא מסביר שהאדם ששומר את התורה כאילו היא אמת מוחלטת, הופך את עצמו למוגבל ומסכן. האדם מתחיל להיות עסוק בשאלות קטנות: האם הוא דיבר לשון הרע? האם הוא הוציא תולעת מהחסה? אליעד מתאר את התפיסה הזו ככישלון להבין את המסר האמיתי של אלוהים. לדעתו, התורה היא מבחן של אלוהים לבדוק האם האדם יהיה חכם מספיק כדי להבין שהמטרה האמיתית היא לתפוס את אינסופיות האל ולא להיתקע בפסיקות קטנות. איך אפשר ... שהם יודעים את האמת על סמך ההיגיון שלהם, ואומר שהאדם חייב להגיע אל הידיעה המוחלטת מעבר לשכל וההיגיון. רק אז הוא באמת יידע את האמת באופן ודאי ומוחלט. האם משה רבנו היה אתאיסט? למה לצדיקים רע ולרשעים טוב? האם התורה היא עונש או מבחן? מדוע אברהם ניסה לעקוד את יצחק? מה המשמעות של עגל הזהב? איך להגיע לידיעה מוחלטת של האמת? ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
... נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו ... שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי ... האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון: ליקוטי מוהרן - פירושים עמוקים על טקסטים דתיים . ליקוטי הלכות - דברים עיוניים ופרשניים על ההלכה היהודית. שיחות הרן - שיחות יומיומיות ומחשבות של רבי נחמן שתועדו על ידי תלמידיו. סיפורי מעשיות - סיפורים סמליים ועמוקים שרבי נחמן ... תמיד מספיקים, והסיפורים מאפשרים לו להעביר את המסר ברובד עמוק יותר ובצורה עקיפה, הנכנסת לתת המודע של השומע ומאפשרת לו להבין דברים פנימיים באופן בלתי מודע. למה תורתו של רבי נחמן כל כך קשה להבנה? תורתו של רבי נחמן היא קשה להבנה מכיוון שהוא לקח שכל אלוהי, בלתי מוגדר ובלתי מוגבל, והכניס אותו לתוך שפה מוגבלת וטקסטים מוכרים. ... של הרעיונות שלו בפעם הראשונה. אפילו הבנת הרובד הפשוט של דבריו דורשת עיון רב, ועל אחת כמה וכמה הבנת הרבדים הפנימיים והעמוקים יותר. מי היה רבי נחמן מברסלב? מהי תורת ברסלב? ליקוטי מוהרן הסבר מפורט מה המשמעות של סיפורי מעשיות של רבי נחמן? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? למה תורת רבי נחמן קשה להבנה? ...
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
... קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? למה בעצם קיימת טיפשות ושקר של תפיסת הנפרדות? אליעד כהן עוסק ... את מהות הבורא עצמו, וכיצד נוצר הרצון הראשון שלו לברוא עולם, ואת זה הוא משאיר לחקירה אישית ועמוקה יותר. למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? בנוגע לשאלה השנייה, מדוע דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו, אליעד כהן מסביר כי אמנם כל עולם הנפרדות הוא סוג של שטן, אך התורה היא התגלמות שיא של השטן, מכיוון שהיא מדברת בשם אלוהים ובשם האמת אך למעשה מציגה שקר ... מוגבל ביכולתו להעניק טוב, היא כפירה מוחלטת באחדות המציאות ובאמת האבסולוטית. אליעד מפרט כי הסיבה שהוא מגדיר את התורה כשטן היא לא סתם בגלל שהיא חלק מעולם הנפרדות, אלא מכיוון שהיא מתיימרת לדבר בשם האמת ובשם אלוהים, ובעצם מצמצמת ומסלפת את דמות האל האמיתי. הוא מציין את התפיסות הדתיות כמו לחם הבושה, שכר ועונש, ואלוהים שכביכול רוצה שהאדם יתאמץ בשביל לקבל שכר. תפיסות אלה, לטענתו, מעידות על אלוהים מוגבל ולא על אלוהים כל - יכול וטוב באופן מוחלט. לכן, דווקא התורה מהווה ביטוי עמוק של השקר והנפרדות, מכיוון שהיא משקרת לאדם בשם האמת ובשם אלוהים, וכך ... אלוהים כדי להבין באמת מה זה אלוהים. אליעד אומר שמשה, בכך שלא התעקש ולא ניסה לערער על הגבולות האלה, בעצם הביע חוסר אמונה באלוהים האמיתי שהוא בלתי מוגבל. משה, לדעת אליעד, קיבל את האלוהים המוגבל שמדברת עליו התורה, ולא את האלוהים הבלתי מוגבל האמיתי. איך האדם יכול להבין את הנפרדות והאחדות באמת? ... להבין את הנפרדות, את הרצון הראשון של הבורא, ואת שורש הטיפשות והשקר של העולם. רק אז האדם יבין באופן ודאי ומוחלט שהתורה היא השטן והיא רק צמצום וביטוי קטן של אלוהים האמיתי. בסופו של דבר, אליעד מסביר כי מי שיחקור ויבין לעומק את מהות האלוהות, יגלה שכל מערכת החוקים והאמונות הדתיות הן רק אשליות וסטיות מהאמת האבסולוטית, שהיא האחדות השלמה של המציאות. למה קיימת נפרדות במציאות? למה התורה נחשבת לשטן בהתגלמותו? האם משה רבנו היה פחדן? מה הקשר בין נפרדות ואחדות? האם אלוהים ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה? האם מתן תורה אכן התרחש במציאות? הוויכוח סביב השאלה האם מתן תורה ויציאת מצרים התרחשו במציאות מתנהל בין אלו שטוענים שהסיפורים הללו אכן התרחשו, לבין אלו שמכחישים אותם וטוענים שהם לא התרחשו. לכאורה, משמעות הוויכוח פשוטה: אם מתן תורה באמת קרה, אז יש אלוהים ויש מצוות שאותן צריך לקיים, ואם לא היה, אז לא חייבים לקיים מצוות ואין מחויבות דתית. אך למעשה, אליעד כהן טוען שזה ויכוח סרק ומיותר לגמרי, משום שאין שום משמעות אמיתית לשאלה האם הניסים הללו אכן התרחשו. מהי משמעות הניסים והאם הם מוכיחים את קיומו של אלוהים? אליעד מסביר שהדתיים כל הזמן מנסים להוכיח את קיומו של אלוהים דרך הניסים, בטענה שאם מתרחשת תופעה בלתי מוסברת, היא מוכרחה להיות פעולה של אלוהים. מתן תורה מתואר כאירוע מלא אותות ומופתים שמוכיחים לכאורה את קיומו של כוח עליון. עם זאת, אליעד מדגיש שבעצם, אף אירוע לא מהווה הוכחה מוחלטת לשום דבר. הוא מדגים שהטענה של הדתיים - לפיה ... מבין שבכל רגע ורגע מתרחש למעשה נס הבריאה מחדש, הוא כבר לא מתרגש מנס ספציפי שקרה בעבר כמו מתן תורה או יציאת מצרים. כל דבר שקורה, אפילו פעולה פשוטה כמו דיבור או הזזת אצבע, מתהווה בכל רגע מחדש מאותו כוח בדיוק, ולכן לא שונה במהותה מאירועים הנחשבים לנס. האם קיימת בכלל בחירה ... משמעות. לפי אליעד, האדם אינו באמת בוחר דבר, כי הכל מתהווה על ידי אותו הכוח בכל רגע. גם אנשים דתיים שחושבים שהם חייבים לקיים מצוות, וגם חילונים שחושבים שיש להם בחירה חופשית, כולם מונעים בפועל מאותו כוח. אפילו הטעויות או הטיפשות כביכול, לפיה אנשים חושבים שהם צריכים לקיים או לא לקיים מצוות - גם היא נבראת על ידי אותו כוח בדיוק. מדוע מי שמבין זאת חווה חיים טובים יותר? אליעד מסביר שמי שמבין לעומק את הרעיון שכל המציאות מתחדשת בכל רגע מחדש, חווה בכל רגע את הנס הגדול של הבריאה מחדש. אדם כזה לא עסוק בוויכוחים על העבר, ולא צריך להוכיח קיומו של אלוהים דרך ניסים או אירועים היסטוריים. במקום זאת, הוא חווה תחושה של שלמות ואחדות עם המציאות, כי הוא מבין שכל מה שמתרחש הוא ביטוי של אותו כוח אינסופי בדיוק, בכל רגע ורגע מחדש. מתן תורה ומשמעותו יציאת מצרים והניסים ההיסטוריים תפיסת האלוהות ככוח אחד הרצון האקראי של אלוהים התהוות המציאות בכל רגע המפץ הגדול כנס הגדול ביותר בחירה חופשית אל מול הכל בידי שמים האם מתן תורה התרחש באמת? הסיפור על מתן תורה מעורר ויכוח בין אלו שטוענים שהאירוע התרחש, לבין אלו המכחישים וטוענים שהוא לא קרה. יש הטוענים כי אם אכן התקיים מתן תורה, הרי שיש אלוהים ומצוות, ואז האדם מחויב לקבל זאת. מאידך, אם מתן תורה לא היה, אין מחויבות לקיים מצוות. עולה השאלה, האם בכלל יש משמעות לשאלה אם הוא היה או לא היה? מהי משמעות הוויכוח על הניסים והנפלאות? הדתיים משתמשים ברעיון הנס כהוכחה לקיומו של אלוהים : אם קורה אירוע בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת ... האמיתי, כי הם מציירים אותו כישות נפרדת וזקוקה להוכחות. אז מה הטעם לבדוק אם אירוע כמו מתן תורה היה או לא? אם מבינים שהמציאות כולה היא אלוהים, אז לא משנה אם היה נס מסוים או מתן תורה היסטורי. הנס האמיתי הוא עצם קיומה של המציאות. כל רגע שבו האדם מדבר או פועל הוא נס לכשעצמו. לכן נטען כאן שאין שוני מהותי בין התופעות הגדולות של הניסים בתורה לבין הדברים היומיומיים, הכל מגיע מאותו כוח, והכל שווי ערך. האם יש משמעות לבחירה חופשית ולקיום מצוות? כאשר הכל מתהווה בכל רגע מחדש על ידי אותו כוח, עולה השאלה אם לאדם יש בחירה חופשית ומדוע מצפים ממנו לקיים מצוות. לפי הדברים, אם הכל נעשה על ידי אלוהים, גם הדתיים שחושבים שעליהם לקיים מצוות - בעצם מונעים על ידי אותו כוח ממש, כמו החילוני שבוחר לא לקיים
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
... הפנוי, תורת הצמצום , בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן חא סד (ברסלב) מה המשמעות של בחירה חופשית אמיתית? אליעד כהן מסביר ...
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
... אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב) מהו אור אין סוף, ואיך אפשר להבין אותו? אליעד ... האמיתית. איך כל זה קשור לתורת הצמצום ולבריאת העולם? תורת הצמצום מתארת את התהליך שבו אלוהים (האור האינסופי) צמצם את עצמו כדי לברוא עולם מוגדר ומוגבל. אליעד מסביר שהמטרה ... מדגיש כי המטרה של כל הלימוד והעבודה הפנימית היא להגיע לחוויית האחדות האמיתית, שבה האדם חי בשמחה אמיתית, לא מתוך מילוי רצון ספציפי, אלא מתוך חיבור לשורש ... האינסוף. מהו אור אין סוף? מהי תורת הצמצום? מה המשמעות של תלמיד חכם נוקם ונוטר? מהו מעשה מרכבה לפי ברסלב? מהי תחיית המתים האמיתית? מי הוא המשיח לפי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, ייעוץ טיפולי, מאמן עסקי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 02_08_2025 השעה 10:45:13 - wesi1