... אליעד מסביר שניתן להשתמש בדמיון מודרך כדי להצליח במבחן, אבל זהו רק שימוש מוגבל ושטחי. למשל, אדם יכול לדמיין שהוא מקבל ציון טוב במבחן, שהוא מצליח לענות נכון על השאלות ושהוא מרוצה
מהתוצאה . זה עוזר לו להרגיש טוב יותר, אך עדיין לא מבטיח הצלחה בפועל. הוא מוסיף נקודה עמוקה יותר: אדם שבאמת חווה הצלחה במבחן לא צריך לדמיין זאת. כשהוא מנסה לדמיין הצלחה, הוא בעצם מתמודד עם הפחד מכישלון. במילים אחרות, עצם הצורך לדמיין הצלחה נובע מחוסר ודאות לגבי היכולת להצליח באמת. עוד נקודה שאליעד מציין היא שגם אם אדם מדמיין
שהתוצאה שהוא מקבל היא בדיוק מה שרצה, זה רק פתרון חלקי, כי עדיין נשארת הפרדה בין המציאות שהוא רוצה לבין המציאות שהוא לא רוצה. דמיון מודרך כזה הוא רק אשליה שמחזיקה לזמן קצר ...