... לא מושלמת, מבלי לעורר סתירה. שם, הצורות הסופיות יכולות להיתפס כאין - סופיות, כי אין מגבלות ההיגיון הרגיל. אך גם יש כאן שיקול: אם נכנסים למצב
התודעה הזה, מקבלים יחד איתו את החוויות המורכבות שהוא מביא. כי באין שכל אתה יכול להיות מאה אחוז מרוצה מהפעולה, ... את החיתוך במלואו. מצד שני, יש כאלו שיבחרו לחקור עד הסוף את מהות הרצון והאינטרס ולגלות שאפשר לפרוץ את גבולות השכל, אבל יחד עם זה להכיר בכך
שהתודעה נכנסת לאזור לא יציב מבחינת היגיון. בכל דרך, עצם החקירה מעמיקה את
התודעה ומאפשרת להבין טוב יותר את מושג הרצון והאינטרס. מדוע לפעמים גם הטוב ביותר לא משחרר לגמרי? כאשר אדם נכנס לרמות ... את הפעולה בגלל שאתה רוצה לעשות את הפעולה. אם היו אומרים לך שבעוד רגע אתה נעלם, האם היית ממשיך לעשות פעולות? אם למשל היו אומרים לך שעוד שנייה
התודעה שלך נעלמת, ואז את רוצה להזיז את הכסא, שנייה לפני שאת נעלמת. מה זה אומר על הפעולה? שהיא הייתה כל כך חשובה לך, ... טוב, אתה לפני זה צריך להרגיש רע. אי אפשר ליהנות בלי לסבול. ואז האדם אומר שהוא רוצה טוב בלי רע. ואז הוא יוצא מהשכל, וכאשר הוא יוצא מהשכל, אז
התודעה שלו יכולה לחוות דבר והיפוכו בו זמנית. ואם אתה יכול לחוות דבר והיפוכו בו זמנית, אז אתה יכול לחוות טוב מבלי ...