... הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון
ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען ... ידי כוח אחר והוא עצמו אינו שונה מקיר או מכיסא, אלא רק
תודעה שחווה נפרדות ורצונות שונים. כאשר האדם מגיע להבנה זו, הוא יכול להזדהות עם ... גם את הקיר. לכן, ההבדל האמיתי בין האדם לקיר הוא ברמת
התודעה, או במילים אחרות - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב ... שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב
התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי ... תהליך ארוך של התבוננות, שבו הבין כי הרצון שלו, וגם
התודעה שלו, אינם בשליטתו, אלא הם חלק מאחדות אחת גדולה. בסופו של תהליך זה הוא הבין ... מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת
התודעה וההבנה של האדם. האדם שיכול להבין ולהזדהות עם הכוח שמניע את הכל, חווה את ... של הכאב? אליעד: מה שאני טוען בעצם הוא מאוד פשוט. יש
תודעה, ישות מודעת לעצמה, שאומרת אני. ועל
התודעה הזו מולבשים עכשיו רצונות: הרצון לחיות, לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר ... שהגוף שלך כואב. מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש
תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על
התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, ... הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב
התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן,
התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות ... אכפת מאיפה זה בא ואז אם הבן אדם מתבונן הוא מבין שיש
תודעה? שהאדם עצמו הוא
התודעה שאומרת אני, אני חושב, אני רוצה וכו,
ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ... ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל. בכל מקרה
התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, זה לא הוא ... לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה מגיע להבנה שגם
התודעה לא שלך, כי בהתחלה אתה אומר יש אני ויש רצונות, המציאות נעשית דרכי, אבל ... להתחייב שבעוד דקה תהיי קיימת, אולי בעוד דקה תהיה לך
תודעה כמו של קיר, מכאן שאת לא קיימת. את אומרת אני רוצה וכו ואולי פתאום המנגנון ... בכל מקרה אני כרגע מדבר על היבט אחר, ההיבט הוא
שהתודעה של האדם היא ביטוי של משהו אחר, שבן אדם אומר אני, זה בעצם כמו שהיד הזאת היא ... מכניס לי את הרצון? אחר מגיע להבנה שהרצון לא שלו וגם
התודעה שאומרת אני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים ... באמת? שאתה באמת אלוהים. מה הכוונה שנניח שליד הזאת יש
תודעה עצמית והיא עושה פעולות, ואז פתאום היא חושבת לעצמה, מי אני? מה אני? מה ... משנה את התפיסה שלך את עצמך, את הרצונות שלך, את
התודעה שלך, ואז היא גם משנה את החוויה שלך. זאת הפואנטה. שאלה אתה הסברת באתר לגבי ... זמנית, מה שאני רוצה להגיד שאם אתה מצליח להזדהות עם
התודעה הראשונה אז אתה גם חווה כמוה את המציאות? כאשר אתה עושה פעולה זה לא בגלל שרע ... אסביר לך, הנושא פשוט, בעולם הפרקטי שלנו אם הייתי
בתודעה הזאת לא הייתי בא להרצאה היום, כי אם באמת הייתי חווה שהכל אחד, לא הייתי מדבר איתך עכשיו, אין רצון, אין
תודעה, אני לא אוכל ולא שותה, אין כלום. העניין הוא שיש כמה פרספקטיבות, יש את ... זה קיים פחות, זה קיים אבל אנחנו לא רואים את זה, ומצד
התודעה הראשונה זה לא קיים בכלל. אני אתן לך דוגמה, את מכירה את המושג שנקרא חלום ... רואה כסא, אותו שכל בדיוק מהיכן הוא מקבל את המידע,
התודעה שלך חווה כסא, כי המידע נכנס דרך החושים, השכל מנתח את החושים וחווה
והתודעה חווה את הכסא. עכשיו השכל שלך יכול להסתכל לעוד מקום הוא יכול להסתכל על הכסא ... מה זה כסא ממה עשוי הכסא עשוי מחומר ועץ? ואני זה
תודעה וזה חומר וזה מדבר, בסוף התהליך מגיעים להבנה שהכל מתהווה מדבר אחד, מה זה ... הקיימות, בסוף התהליך הבנתי שיש רק דבר אחד שעושה את
התודעה שלי, בהתחלה זה היה הרצון, אחר הבנתי שהרצון הוא לא שלי, ואז הבנתי שהכל קורה ...