... רבה כי אין לו עדיין מחשבות אחרות, כמו מה
הסיכוי שזה יקרה או גם אם יקרה משהו, אפשר להתמודד עם זה. לכן, פחדים אצל ילדים יכולים להיות מאוד חזקים כי אין להם עדיין יכולת להרגיע את עצמם בעזרת מחשבות מאזנות. ... אך לא מקבל יחד עם זה את הצד המרגיע של מה
הסיכוי האמיתי שזה יקרה או איך ניתן להתמודד עם הסכנה. אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההסבר המאוזן: אם מלמדים את הילד לפחד ממשהו, חשוב להסביר לו גם איך ניתן להעריך את ... ולכן הפחד אצלם פחות מוגזם. למשל, מבוגר יודע
שהסיכוי שתהיה מפלצת מתחת למיטה הוא אפסי ולכן אינו חושש מכך. האם נכון לעודד ילד לא לפחד בכלל? אליעד כהן אינו ממליץ לעודד ילדים לא לפחד כלל, אלא להדגיש לילדים את ... שמפחידים רק בדמיון, ולהראות לו שבמציאות
הסיכוי שמשהו רע יקרה הוא נמוך. להזכיר לילד שחרדה היא טבעית, אבל תמיד יש דרך להתמודד איתה בעזרת מחשבה הגיונית. לעודד את הילד לשתף את המבוגר בפחדים שלו, ואז להציג ... לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו
הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי הם לומדים רק צד אחד של המשוואה, להיזהר ולהפחיד את עצמם, בלי ללמוד איך לצמצם את עוצמת הפחד דרך בחינת
סיכויים וסיכונים אמיתיים. האם מישהו מלמד את הילד לפחד ממפלצות מתחת למיטה? לפעמים הילד נחשף לסיפורים או לתכנים על מפלצות, ואז הוא קולט מסר שעליו לפחד מהן. אולם ... בעוצמה כי היא עדיין לא נתקלת במחשבות כמו
הסיכוי שמשהו יקרה נמוך או גם אם יקרה, יש דרך להתמודד. כך הילד יכול לפחד מכל דבר באופן בלתי פרופורציונלי. כאשר הילד מתפתח, הוא לומד להכניס עוד זוויות חשיבה ... רב ומאזן לעצמו את הפחדים. הוא יודע להעריך את
הסיכוי האמיתי להיפגע, ואולי הוא כבר חווה מצבים מסוימים והבין שאינם מסוכנים כל כך. ילד רואה רק חלק מהתמונה, וכאשר מספרים לו על סכנה מסוימת, היא תופסת את כל מרחב ... לו דוגמאות של חוסר פחד הגיוני (כמו להבין
שבסיכוי נמוך יקרה אסון) ולצד זה גם לנקוט זהירות. להזכיר לילד שתחושות חרדה הן טבעיות, אבל שיש דרכים להתגבר עליהן באמצעות חשיבה מבוקרת. לעודד את הילד לשתף במחשבותיו ... רק את תתחיל לפחד אין לו גם את ה - אל תפחד מה
הסיכוי אין לו את כל האופציות האלה הוא פשוט בגלל שזה דף חלק אין לו את האיזון מהצד השני. נגיד אומרים לו תפחד לא למות אז הוא כל מה שיש לו בראש אתה מפחד לא למות אין לו את ה - מה
הסיכוי שתמות מה זה משנה אם תמות בסוף כולם מתים עוד אין לו את האופציות האלה, זאת אומרת שהילד בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרת לו תפחד אבל עוד לא אמרת לו את ההפכים של ה - תפחד מה
הסיכויים מה ההסתברויות כל הדברים האלה. ש: אז מה אתה ממליץ? אליעד: לא ממליץ כלום אני רק מסביר לך שהסיבה שהילדים הרבה מפחדים כי הם בשלב שהם מנסים לכייל את המערכת ...