... או שהיא תחליט כדי להימנע מרגשות אשמה שהיא בעצם לא באמת אכפת לה ממנו. הסיכון הגדול הוא האפשרות השנייה, וכך האדם מגביר את
הסיכוי שהיא תתרחק ממנו עוד יותר. אליעד מסביר שלעיתים נדירות ייתכן מצב הפוך שבו היא דווקא תגלה כמה אכפת לה, אך מדגיש שזהו סיכון לא מבוטל
והסיכוי הגבוה יותר הוא דווקא שתתרחק. מדוע חשוב לשדר נינוחות במכירות כדי לשמור על עניין הלקוח? העיקרון ... באפשרות הראשונה, הוא עלול לגרום ללקוח לשכנע את עצמו שאם הוא לא קונה כעת, כנראה הוא לא באמת רוצה את המוצר, וכך הוא מפחית את
הסיכוי שהלקוח ימשיך להתעניין בו בעתיד. מנגד, אם הוא בוחר באפשרות השנייה ומשדר נינוחות, הוא משאיר ללקוח ... לו להגיע למסקנה שלא באמת אכפת לו מהצד השני, כדי לא לסבול מרגשות אשמה אם מראים למישהו שאנו מבואסים ממנו, אנחנו מגדילים את
הסיכוי שהוא יבחר בדרך השנייה ויגיד לעצמו לא אכפת לי ממנו, ולכן לא מפריע לי שהוא מבואס. מה קורה כשמראים ... לפינה. מה ההשלכה הכללית של תלונות על בן אדם? כשאדם מתלונן שוב ושוב על מישהו ורומז שהוא מאכזב אותו באופן קבוע, הוא מקדם את
הסיכוי שהצד השני יאמר לעצמו: אני לא רוצה להרגיש רע, אז כנראה כבר לא אכפת לי ממנו. זו דרך להקטין את תחושת האשמה. מצד שני, אם לא מתמקדים באכזבה או בטרוניה, משאירים
סיכוי גדול יותר להתקרבות או תיקון בעתיד. אותו עיקרון פועל גם בכיוון ההפוך: אם רוצים שמישהו פחות יאהב ... עשיתי לו רע כי הוא לא באמת מעניין אותי כי לא באמת אכפת לי ממנו. זאת אומרת שכשאתה מראה למישהו שאתה מבואס ממנו אתה מגדיל את
הסיכוי שהוא יגיד לעצמו כן מה אכפת לי שהוא מבואס ממני לא אכפת לי ממנו זה הכל ולכן אם לדוגמה נגיד גם ... או משהו כזה. אליעד: כן עכשיו עוד פעם אם אתה רוצה שמישהו יאהב אותך ואתה מראה לו שהוא מבאס אותך ושהוא עשה לך רע אתה מגדיל את
הסיכוי, אתה צריך לדעת שתוך כדי שאתה עושה את זה אתה מגדיל את
הסיכוי שבתת מודע של הבן אדם השני כדי להתמודד עם המחשבה שאומרת שהוא עשה לך רע הוא פשוט יגיד לעצמו לא ... לא יאהב אותך אתה רוצה שהוא יאהב אותך פחות כשאתה תראה לו שהוא כל הזמן מבאס אותך ולא מצליח לספק אותך בעצם אתה מגדיל אצלו את
הסיכוי שהוא יגיד וואלה אני לא אוהב אותך יותר. נגיד יש מישהו שרוצה לאהוב אותך ואתה לא רוצה שהוא יאהב ...