... שעל האדם להיות גם הוא עצמו וגם המחשבה שלו וגם כל שאר הדברים, וכל זה להיות בו זמנית
כישות אחת שהיא התמונה המלאה שמקיפה את הכל. ... כי התמונה המלאה האמיתית, היא גם התמונה המלאה הנל, דהיינו, החיבור של שלושת הגורמים הנל
כישות אחת, אבל בנוסף על כך התמונה המלאה היא בו זמנית גם כל אחד ואחד מהחלקים שלה
כישות נפרדת. ולצורך ההמחשה, מי שיתבונן ... של הפאזל, רמת הפירוט הזו נמוכה. כי כאשר האדם מסתכל על כל אחד מהחלקים של הפאזל בפני עצמו
כישות נפרדת, האדם מתבונן בו אחרת, ורואה ... לראות את כל הפאזל כולו בבת אחת, אבל בו זמנית גם לראות את כל אחד ואחד מהחלקים של הפאזל,
כישות נפרדת. כי כאשר האדם מתבונן רק בחלק ... כל אחד מהחלקים שלה כישויות נפרדות. ותמונה מלאה אמיתית, פירושו להיות גם התמונה המלאה עצמה
כישות אחת, אבל בו זמנית להיות גם כל אחד ... כאן רמת עומק אין סופית. כי בעצם הגדרנו עכשיו שתמונה מלאה פירושו, להיות גם כל חלקי הפאזל
כישות אחת, וגם בו זמנית להיות כל חלקי ... האלו, הוא התמונה המלאה. אבל גם זה עצמו זה לא תמונה מלאה באמת. כי עכשיו בעצם יצרנו עוד
ישות נוספת, שגם היא עצמה לא התמונה המלאה. כי עפ ההגדרה האחרונה שלנו, אפשר לומר שיש תמונה מלאה גדולה עוד יותר, שהיא גם מצד אחד
ישות אחת שהיא כל אחד מהחלקים של הפאזל כישויות נפרדות, וגם בבת אחת היא
ישות נוספת שהיא סך כל החלקים של הפאזל
כישות אחת, והיא גם בבת אחת שתי הישויות הנל שזאת בעצם
ישות שלישית. דהיינו, שיש תמונה מלאה עוד ... את התמונה המלאה כולה, פירושו לראות גם את התמונה המלאה דהיינו, לראות את סך כל הדברים
כישות אחת, אבל בו זמנית לראות את הדברים גם מנקודת מבט שמסתכלת על כל אחד מהחלקים של התמונה, כעל
ישויות נפרדות. ולצורך ההמחשה, להיות התמונה המלאה פירושו, להיות גם התודעה עצמה
כישות עצמאית + להיות גם המחשבה עצמה
כישות עצמאית + להיות גם סך כל הדברים כישויות עצמאיות + להיות גם החיבור של שלושת הדברים האלו
כישות אחת + להיות גם החיבור של כל 4 ... עצמה, וגם כל אחד מהחלקים שלה כישויות נפרדות. דהיינו, היכולת להיות במספר מצבים שונים של
ישות, ישויות שהן גם נפרדות זו מזו, אך בו זמנית האדם צריך להיות מסוגל להכיל את כל הישויות הנפרדות האלו
כישות אחת, ואף על פי כן על הישויות האלו ... איך יכול האדם להתגבר על שני המכשולים הנל. כי המכשול הראשון הוא, שעל האדם להפוך להיות
הישות של התמונה המלאה עצמה. ושום חכם בעולם לא יכול למצוא דרך איך יכול האדם להפוך את
ישותו העצמית מדבר אחד לדבר אחר. וכל שכן ... המלאה בעצמה, אלא על האדם למצוא את הדרך גם איך להישאר הוא עצמו תוך כדי זה שהוא משנה את
הישות העצמית שלו למשהו אחר. כי כנל, השלמות ... של התמונה המלאה עצמה. ושום חכם בעולם לא יכול למצוא את הדרך, איך יכול האדם גם להמיר את
הישות העצמית שלו, אבל גם איך יכול האדם להיות מספר
ישויות שונות בו זמנית, ואף על פי כן להכיל את כולן
כישות אחת וכולי. ויש חכם מאוד גדול, שהוא החכם האמיתי, שהוא יודע ומבין את הפתרון לאיך יכול האדם להיות כמה
ישויות שונות בבת אחת, וגם להמיר את
הישות העצמית שלו
לישות של התמונה המלאה, ועדיין להישאר הוא עצמו
כישות שנפרדת ממנה. והחכם האמיתי מבין יודע ... הוא מגלה את הדרך איך לראות את התמונה המלאה כפי מה שהיא בבת אחת, ועדיין להישאר הוא עצמו
כישות שנפרדת ממנה. ...