... המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת המבט של המציאות, למרות שהאדם נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא
הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. ... את הרצון שלו. וכל דבר ודבר שהאדם חווה ומרגיש, וכל דבר שהאדם עושה, זה הכל ביטויים שונים של הכוח שמניע את כל המציאות, וגם את האדם שבתוכה. וכאשר האדם תופש את עצמו
כישות נפרדת מהמציאות, על ידי זה נוצרת מלחמה בין האדם לבין המציאות. כי מי שהוא חכם אמיתי, כאשר הוא רוצה איזה רצון, הוא זוכר שהרצון הוא לא שלו, אלא ... לדוגמה האדם רואה איזה סרט מצויר, אז הוא מבין שכל הרצונות של הדמויות בסרט, הם לא רצונות עצמיים של הדמויות עצמן, אלא הן רק ביטוי של הרצון של הבימאי של הסרט. ואפילו
הישות העצמית של הדמויות שבסרט, גם היא רק ביטוי של הרצון של בימאי הסרט. וכאשר האדם חולם איזה חלום, בתוך החלום נמצאים אנשים וישויות שונות, שיש להן זהות עצמית ורצון עצמי וכיוב. למרות שמנקודת מבט חיצונית לזה שחולם את החלום, ניתן להבין שכל
הישות העצמית וכל הרצונות של הדמויות שיש בתוך החלום, הם לא באמת שייכים לישויות האלו שנמצאות בתוך החלום. כי כל הישויות שנמצאות בתוך החלום, וכל ... בה. אלא, שכאשר האדם תופש את עצמו כנפרד מהמציאות, על ידי זה האדם נמצא במלחמה בינו לבין המציאות. כי יש את התהליך הכללי של המציאות. ויש גם את האדם עצמו שהוא יש לו את
הישות העצמית שלו, את הרצון העצמי שלו, ואת המטרות האישיות שלו וכיוב. ואז בעצם האדם מקים לעצמו מדינה בתוך מדינה. כי הוא מנסה לנהל את המציאות, למרות ... זה שמנהל את המציאות. כי האני האמיתי של האדם, הוא המציאות עצמה. ובנקודת השלמות, האדם אמור להרגיש אני גם ובעיקר כלפי כל המציאות עצמה, בדיוק כפי שהוא מרגיש אני לגבי
הישות שנפרדת מהמציאות. אלא שאצל האדם האני שלו נפרד מהמציאות. והאני הזה, הוא לחלוטין לא מנהל את המציאות. וכאשר האדם לא תופש את עצמו
כישות אחת עם המציאות, וכאשר האדם לא מסתכל על עצמו בתוך המציאות, מנקודת מבט חיצונית למציאות שבה הוא כאילו לא קיים כלל, על ידי זה נוצרת מלחמה בין ... על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה נוצר שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם
הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין המציאות, ועל ידי זה ממילא גם נוצר שלום בתוך האדם עצמו. ואחרי שיש שלום בין האדם ...