... שלו חומריים (כסף או תנאים), אלא לעיתים מדובר ברצונות עמוקים יותר כמו כבוד, הערכה, משפחתיות, או תחושת שייכות. אליעד מדגיש את החשיבות ביצירת קשר אישי עם העובד. מנהל צריך להציג את עצמו
כחבר לעובד, לשדר לו שאכפת לו ממנו כאדם ולא רק כעובד. כך העובד יעריך יותר את הבקשה, וירצה לשמר את התחושה הטובה שנוצרה. מה עושים אם העובד מתעקש על העלאת ... כלל נכונים. נגיד בן אדם רוצה ערך, רוצה אהבה, רוצה פה רוצה שם. אני אומר לך דבר אחד. לפני שאתה מתחיל לדבר איתו, מה אתה רוצה ממנו, תן לו את מה אתה נותן לו. מה אתה נותן לו? קודם כל תשדר שאתה
חבר שלו לדוגמה, תגרום לו להבין שאתה
חבר שלו, תגרום לו להבין שאתה רוצה שיהיה לו טוב והוא ירצה להיות
חבר שלך. קודם כל תיצור איתו קשר אישי, אנחנו
חברים , אני אוהב אותך, אני מעריך אותך ושהוא יהנה מזה, וליצור אצלו את הרצון לשמר את זה. לפני שעוברים למה אני מבקש ממך קודם כל תיצור אצלו את העוגן ... לשכנע אותו שמה שאתה רוצה שהוא יעשה זה במסגרת התפקיד שהוא חושב שהוא חייב לעשות. ש: כן עכשיו עוד פעם הוא צריך לעשות, זה תפקיד של זה, מה התכוונתי להגיד בזה. אליעד: הוא לא עושה את זה, הוא לא
בחברה יותר. מה זה? זה תפקיד שלא קשור בשום צורה למחלקה? ש: את מה שהוא עשה? אליעד: כן את המחלקה שלו, לא קשור בשום צורה? אני אגיד לך עוד טריק. למה הוא עזב? ... את המשוואה הזאת. אליעד: לא משנה, אתה לא יודע למה. יפה, אתה עושה את זה אחרת, אתה בכלל עוד ראורגניזציה בארגון והוא בכלל צריך להגיד תודה שהוא נשאר. תגיד אנחנו עכשיו עושים שינויים אירגוניים
בחברה ואנחנו פה שוברים את החוליות החלשות, והחוליות החלשות אנחנו שולחים אותם לדרכם, המשך שיהיה להם הצלחה בחיפוש העצמי שלהם. ש: אולי הוא ידבר איתו אולי הוא ... שהוא ירצה יתפטר. זה לא משנה גם אם הוא אומר אני התפטרתי, אתה רצית שהוא יתפטר בכלל, רק אתה השגת איתו פיטורין בהסכמה נניח. אתה מבין, זה לא בהכרח אתה מבין? אתה צריך להציג את זה כאילו אתם,
החברה עוברת תהליך של התייעלות וכחלק מתהליך ההתייעלות מי שלא צריך שולחים הביתה ואת מי שטוב משאירים, וכולם עושים זה וזה, ואז זה נותן לו תחושה אם אני צריך ...