האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים... משתמש בדוגמה הזו כדי להדגיש שההבדל היחיד בין מה שנחשב להתעללות ומה שנחשב לחינוך או לטובת הילד הוא הנורמה החברתית. כלומר, ההתעללות עצמה היא מושג סובייקטיבי לחלוטין שנקבע על ידי החברה, ולא על ידי חוק אובייקטיבי או מוסרי מוחלט. למה ברית מילה לא נחשבת התעללות? הדוגמה של ברית מילה ממחישה ... הייתה מוגדרת כמתעללת ומיד נענשת בחומרה. אך כאשר ההורים עושים זאת בשם המסורת או בשם הדת, הפעולה נתפסת כמקובלת חברתית ואפילו רצויה. אליעד מדגיש כאן נקודה חשובה: אנחנו כבני אדם החלטנו להגדיר מה טוב ומה רע, מה התעללות ומה חינוך, בהתאם למה שמקובל בחברה שלנו, ולא לפי קריטריונים אובייקטיביים. המסר המרכזי של אליעד הוא שכל פעולה שאנחנו מבצעים נמדדת באופן יחסי לסביבה החברתית שבה אנחנו חיים. אותה פעולה עצמה יכולה להיות מוגדרת כטובה או כרעה, כהתעללות או כחינוך, בהתאם למקובל בחברה. האם המושגים טוב, רע, סבל ונכות הם מוחלטים? אליעד ממשיך עם דוגמאות נוספות להבהיר את הסובייקטיביות של מושגים אלה. ... לאדם רגיל. מכך אליעד מסביר שכל ההגדרות שאנחנו נותנים למושגים כמו נכות, מחלה, סבל, והתעללות הן תוצאה של הסכמה חברתית שרירותית ולא של אמת אובייקטיבית. המסקנה: הכל יחסי והכל תלוי בהסכמה חברתית? אליעד מסכם ומדגיש שהמטרה שלו היא לא לנקוט עמדה ספציפית בנושא ברית מילה או כל נושא אחר שהוזכר, אלא להראות שההבדלים שאנחנו עושים בין טוב ורע, בין התעללות לחינוך, בין סבל לאושר, הם סובייקטיביים לחלוטין ותלויים רק בהחלטה חברתית. האדם הוא זה שקובע מה ראוי, מה נכון ומה מקובל. בסיכומו של דבר, המסר של אליעד הוא שהכל יחסי, הכל תלוי בהסכמה חברתית, וכל אדם צריך להבין שההגדרות שלו לטוב ולרע אינן אובייקטיביות אלא תוצאה של נורמות והרגלים. האם ברית מילה היא ...