... רוצים משהו מסוים. ההרצאה פונה אל מי שחווה מצב שבו הוא מקבל את מה שהוא רצה, ובכל זאת אינו מרגיש מאושר או מרוצה. אליעד מדגים את הרעיון הזה על ידי אדם שרוצה
חברים, אך למרות שהוא משיג אותם, עדיין לא מרגיש מספיק טוב. מתוך המצב הזה מתעוררת השאלה: למה משהו ... שלי ולהבין אותו לעומק? הצעד הראשון שאליעד ממליץ עליו הוא לפרט את הרצון או את הדבר שגורם לנו לתחושת טוב או רע. במקום להסתפק באמירה כללית כמו טוב לי עם
חברים, יש לפרט מה בדיוק קרה במפגש עם
החברים, לתאר את האירוע באופן מוחשי ומפורט ככל הניתן, ואז לתאר את התחושות שעלו בעקבות האירוע הזה. לדוגמה, אם מישהו אומר כיף לי עם
חברים כי דיברנו וצחקנו, זה לא מספיק מפורט. עליו להיכנס לפרטים יותר ספציפיים, כמו: על מה בדיוק ... אבל כדי להבין באמת למה הוא נהנה לעשן, עליו לתאר במדויק מה הוא מרגיש ברגע העישון: אולי הוא מרגיש רוגע ספציפי, או תחושת חופש, או שהוא מרגיש אהוב ומקובל
חברתית . לאחר הפירוט המדויק, קל יותר להבין מה בדיוק מושך אותו בפעולה או בחוויה. איך לכתוב על ... את הסיבות העמוקות יותר של התחושות שלי? לאחר שמפרטים את החוויה באופן מקיף, השלב הבא הוא לחקור מדוע בכלל התחושות האלו חשובות לנו. אם גילינו למשל שהחוויה
החברתית עם החברים גרמה לנו להרגיש אהובים, נשאל את עצמנו למה אנחנו בכלל רוצים להרגיש אהובים. כשאנחנו מרגישים אהובים, אולי אנו מרגישים אהבה עצמית או ערך עצמי גבוה יותר. בשלב זה החקירה מתעמקת אף יותר: למה אנחנו צריכים אהבה עצמית או אישור
חברתי? האם זה הכרחי לנו, או שאפשר לקבל את התחושות האלה ממקור אחר? אולי נגיע למסקנה שאי אפשר ... למה שעושה לי טוב? אליעד מציין שלעיתים החקירה הזו מובילה למסקנה שאין אפשרות למצוא תחליף מלא למה שעושה לנו טוב. לדוגמה, אולי השיחות וההומור שיש לנו עם
החברים הם משהו שלא ניתן לשחזר באותו אופן לבד או באמצעות אמצעים אחרים כמו טלוויזיה או אינטרנט. אבל ...