רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורהרצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה מהי המהות של הרצון העצמי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק בשאלת הרצון העצמי, פירוק הרצון, המהות של הרצון וצורת הרצון. אליעד מסביר שרצונו של האדם הוא בעצם דבר מורכב, שמורכב מהאני של האדם בשילוב הצורה ... אני. האם קיים אני ללא רצון? אליעד כהן מדגיש שכדי להבין את הרצון לעומקו, קודם כל צריך להבין את מהות האני עצמו. הוא מסביר כי באופן תיאורטי, ייתכן מצב שבו יש אני ללא שום רצון כלל, אך בלתי אפשרי ... נשען על קיומו של אני. לכן, כל מי שרוצה להבין מהו רצונו ומה עומד מאחוריו, צריך קודם להבין את מהותו של האני. אליעד מדגיש את חשיבות הפירוק של אני רוצה לשני חלקים נפרדים: אני ורוצה. חלק האני הוא המחויב, ... אם קיים האני. לדוגמה, אדם יכול לומר אני רוצה לאכול, ואז ניתן להפריד את האמירה הזו לשניים: אני, שהוא המהות והיסוד המחויב, ורוצה, שהיא הצורה האפשרית של הרצון. אם האני לא היה קיים, לא היה מי שרוצה לאכול. לעומת ... בהחלט להיות אני ללא רצון לאכול - אבל לא יכול להיות רצון לאכול בלי האני. מה המשמעות של רצון, מהות וצורה? אליעד מדגים את ההבדל בין מהות וצורה באמצעות דוגמה של אכילת ביסלי. אדם יכול לרצות לאכול באופן כללי, וזה הרצון הבסיסי. מתוך הרצון הכללי לאכול, יכול להתגבש רצון ספציפי לאכול ביסלי. הרצון לאכול ביסלי הוא צורה ספציפית, והוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולה של האכילה בפועל. כלומר, יש לנו שרשרת של מהויות וצורות: הרצון הכללי לאכול הוא מהות ביחס לרצון לאכול משהו מסוים. הרצון לאכול ביסלי הוא הצורה ביחס לרצון הכללי לאכול, אבל הוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולת האכילה הממשית של ביסלי. האכילה של הביסלי בפועל היא הצורה האפשרית ביחס לרצון לאכול ביסלי, כי אפשר לרצות לאכול ביסלי בלי לאכול אותו בפועל. כלומר, מה שהוא מהות ברמה אחת יכול להפוך לצורה ברמה אחרת. כך נוצרת שרשרת אינסופית של מהויות וצורות, כאשר לכל צורה יש מהות פנימית שממנה היא נובעת, וגם הצורה עצמה יכולה להיות מהות ביחס לצורה אחרת. מדוע אדם רוצה דווקא דבר מסוים ולא דבר אחר? אליעד שואל מדוע האדם רוצה דבר אחד ... מסביר כי עצם השאלה הזו חושפת רובד עמוק יותר, שבו האדם שואל את עצמו בעצם למה הוא קיים ומהי מהותו. ברגע שאדם מתחיל לשאול מדוע הוא רוצה דבר מסוים ולא דבר אחר, הוא למעשה מעלה שאלה קיומית עמוקה יותר ... באיך להשיג את מה שאתה רוצה, במקום לשאול לעומק למה בכלל אני רוצה את מה שאני רוצה?. במקום להתעסק במהות, אנשים מתעסקים רק בצורות ובדרכים להשגת הצורות. האם הבנת הרצון תוביל לפתרון השאלות הקיומיות? אליעד מסביר שאם האדם באמת יבין לעומק את המהות של הרצון, הוא יגיע להבנה עמוקה יותר של עצמו ושל הסיבות לקיומו. הבנה כזו עשויה להביא אותו למצב שהוא ... האדם תהיה חלקית בלבד, הוא עדיין ימשיך לשאול שאלות נוספות, ולא יגיע לשקט נפשי מלא. אבל אם יבין את המהות האמיתית של הרצון - הוא יגיע לפתרון פנימי שלם ולא ישאל יותר שאלות. מה האדם צריך לעשות כדי להבין ... אמיתית ושלמה. אליעד מסיים בכך שהוא מזמין את השומעים להיכנס לתהליך חקירה פנימי מעמיק, אשר יכול להביא אותם להבנת המהות של הרצון, להבנת העצמי ולסיום כל השאלות הקיומיות המטרידות אותם. מהו רצון עצמי? למה אני רוצה דווקא את זה? איך להבין את המהות של הרצון? מה ההבדל בין מהות לצורה? למה אני קיים? איך להבין את הרצון העצמי? פירוק הרצון - מה זה?