... היה בה זמן, והמציאות הזאת היא אלוהים שהוא מעל הזמן ומעבר למקום. הוויכוח בין הבריאתנים לבין תאוריית האבולוציה הוא רק על התאריכים, אך על
המהות כולם מסכימים. כמובן שהאמת היא אחת, והאמת היא שהזמן עצמו נוצר בכל רגע מחדש. דהיינו, בריאת העולם המפץ הגדול מתרחש בכל רגע מחדש, כפי שכבר ביארתי כאן. ... בשעת השינה האדם מרגיש מקום, למרות שלא באמת קיים המקום... לפחות הוא לא תופס מקום יותר מאשר המקום שתופסת המחשבה... בכל מקרה, המציאות מהווה
ממהותה גם את התחושה של המקום וגם את התחושה של הזמן בכל רגע מחדש. גם הזמן וגם המקום אלו רק תחושות שונות שנגזרות
מהמהות האחת של המציאות עצמה שמהווה אותם בכל רגע מחדש. אך קיימת גם נקודת מבט נוספת על הזמן ועל המקום. זאת כמובן נקודת המבט של המציאות. מנקודת המבט של המציאות, הזמן והמקום אינם קיימים כלל בשום רגע! זא מאחר שהמציאות היא זו שמהווה את הזמן ואת המקום
ממהות עצמה ממש, הרי שמנקודת המבט שלה הזמן והמקום וכל מה שיש בהם, זאת
המהות העצמית שלה ממש. ומצד
המהות הכל נמצא באחדות גמורה, כך שמצד
המהות אין הבדל בין שום מקום לשום מקום ובין שום זמן לשום זמן. מצד
המהות של המציאות, גם אחרי בריאת העולם הזמן והמקום, עדיין גם עכשיו המצב זהה לחלוטין לזה שהיה לפני בריאת הזמן והמקום. מצד
המהות של המציאות שממנה עשויים תחושת הזמן והמקום, מצד
המהות האחת אין כרגע זמן ומקום. ועכשיו נעבור לנקודת האמת בדעות המנוגדות לעיל: דעה 1 - המקום והזמן נבראו. זה כמובן משקף את הרעיון הפשוט שמסביר שגם המקום וגם ... המקום וגם הזמן שניהם מתהווים בכל רגע מחדש על ידי המציאות כנל. ויש גם את הצד השני שאומר שהזמן והמקום נצחיים. נקודת האמת היא כי באמת מצד
המהות האמיתית של הזמן והמקום, הרי שהם בכלל נמצאים באחדות גמורה עם הבורא דהיינו,
המהות הנצחית של המציאות, כך שמצד האמת שניהם באמת נצחיים, מצד
המהות הנצחית שלהם. כאשר האדם אומר שהזמן נברא, הרי שהוא אומר שיש לפני בריאת הזמן ואחרי בריאת הזמן. כאשר האדם אומר שהזמן נצחי, לכאורה זה שולל את הבורא, אך באמת זה נובע מהאמת של הבורא עצמו, שמנקודת המבט שלו שהזמן בכלל לא קיים, מנקודת המבט שלו אכן הזמן הוא נצחי בדיוק
כמהותה של המציאות עצמה... תוספת: אלוהים הוא
המהות של המציאות,
מהות שהיא למעלה מהזמן ולמעלה מהמקום, דהיינו, הם בתוכה, אך היא מהווה אותם ונמצאת מחוצה להם. אלוהים המציאות בוראת את העולם בכל רגע. זהו לא אירוע שהתרחש ... כמובן ברורה מאליה (אינה נצרכת להוכחה לוגית וממילא לא ניתן לסתור אותה לוגית), המציאות עצמה מהווה בכל רגע את הרגע עצמו ואת המקום עצמו.
המהות של המציאות היא ההוויה שמהווה את הזמן ואת המקום בכל רגע ובכל מקום כפי מה שהם. הכוח של חוקי הפיזיקה הוא לא יותר מאשר אשליה. מצד האמת בכל רגע ורגע נוצר עולם חדש שהיה יכול להיווצר אחרת או לא להיווצר בכלל (בעיית האינדוקציה). אלוהים הוא אינו כוח חיצוני ליקום, אלוהים הוא
המהות של המציאות שמחליטה בכל רגע מה יקרה. אלוהים הוא הסיבה של כל הסיבות והרצון של כל הרצונות. אלוהים הוא
המהות וההוויה של המציאות. כאשר אדם חולם חלום, האני שלו שנמצא מחוץ לחלום וחולם את החלום, הוא האלוהים של כל מה שקיים בתוך החלום. האני שחולם את החלום, הוא ... אחר בתוך החלום בלי לשים לב לשינוי הקיצוני... זה שחולם את החלום (האני שחיצוני לחלום, ולא האני שנמצא בתוך החלום), הוא האלוהים של החלום
המהות של החלום וכולי. גם כל העולם הזה הוא סוג של חלום של אלוהים שהיא המציאות שחושבת בכל רגע מחדש את כל המקום והזמן ואת כל מה שיש בהם בכל רגע כפי מה שהוא. ...