פרדוקס הטוב והרע, האם אין טוב בלי רע? האם אין רע בלי טוב? יש טוב בלי רע, יש רע בלי טוב, בכל דבר יש חיסרון ויתרון, יש יותר חיסרון מיתרון, יש יותר יתרון מחיסרון, בכל דבר יש יתרונות וחסרונות... בלי רע? האם אין רע בלי טוב? יש טוב בלי רע, יש רע בלי טוב, בכל דבר יש חיסרון ויתרון, יש יותר חיסרון מיתרון, יש יותר יתרון מחיסרון, בכל דבר יש יתרונות וחסרונות האם אפשרי טוב בלי רע, או רע בלי טוב? אליעד כהן מסביר בהרצאתו ... התמקדות בשאלה האם אפשר להרגיש טוב ללא קיומו של רע ולהפך. אליעד מתחיל בהסבר שכל דבר בעולם מורכב מחיסרון ויתרון. בכל סיטואציה קיימים יתרונות וחסרונות שונים, ובאופן יחסי יש לעיתים יותר יתרונות או יותר חסרונות. אך הוא מציין שהשאלה ... אם הוא לא יחווה את החיסרון של אי - הנוחות של להיות בלי נעליים, הוא לא באמת ירגיש את היתרון וההנאה של הנעליים שיש לו. הוא מחדד שאם אדם לא היה חווה רע כלל, הוא לא היה יכול להעריך את הטוב שהוא חווה. באופן דומה, אם לא היה קיים שום יתרון, האדם לא היה מסוגל לחוש בחסרונות. האם באמת קיים מצב בו היתרון והחיסרון מאוזנים לחלוטין? אליעד ממשיך ומסביר, שבמציאות לכאורה חייב להתקיים איזון מוחלט בין יתרונות לחסרונות, אך באותה נשימה הוא מציין שהרעיון הזה יוצר בעיה לוגית נוספת. אם באמת בכל יתרון קיים חיסרון שווה לו, האדם לא היה אמור לחוות טוב או רע בכלל, משום שהתחושות היו מתאזנות. אבל האדם ... רואה יותר מצבע אחד, מה שמראה שהאדם לא תופס את האחדות המוחלטת של המהות שממנה מורכב הכל. האם יש יתרון בלי חיסרון או חיסרון בלי יתרון? אליעד מדגיש שכל תחושת יתרון נשענת על חוויית חיסרון כלשהי בעבר או בזיכרון, ולכן כביכול אי אפשר באמת לחוות יתרון בלי שהיה חיסרון לפניו. אבל הוא גם מבהיר שהחוויה איננה תמיד סימטרית לחלוטין. לדוגמה, כשאדם מושפל, ואז מכבדים אותו, תחושת הכבוד שהוא חווה עשויה להיות גדולה יותר מההשפלה הקודמת, ולכן יתרון יכול להרגיש חזק יותר מחיסרון. הוא מציג פתרון שהציע רבי נחמן מברסלב: אם אדם רוצה להפוך את הרע לטוב, ...