... את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה
יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת מהשאלה ... בעוד שדיברו על האם הרצון נובע מהשכל או אם השכל נגרם מתוך הרצון, אליעד הציע תשובה מעגלית: הרצון לחיות משפיע על השכל כך שהוא מוצא
יתרונות לחיים, בעוד שבמקביל, השכל יכול גם למצוא
יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות. השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש ... כמו למה יש שמש? על מנת להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים שכליים או מתוך רצון פנימי. אם השכל רואה
יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. ... למות, אך מגלה שבסופו של דבר הרצון שלו גובר והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר
יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין
יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ולא לצד המוות. התשובה לכך, לפי אליעד, היא שזה נובע מאותה סיבה שבגללה קיימת בכלל נפרדות ... או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה מעניינת: האם הרצון לחיות נובע מהשכל או שהשכל מושפע מהרצון? אליעד מסביר שהרצון לראות
יתרונות בחיים גורם לכך שהשכל ימצא
יתרונות לחיים. מצד שני, אפשר גם לטעון שהשכל מוצא
יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי - השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? לדברי אליעד, כדי להבין באמת מדוע יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין מדוע ... הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר
יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - יש קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל ... מסוימת לחיות אבל למה באמת לבחור לחיות כאילו. אליעד: לא כי העדפה, לא משנה יש העדפה. ש: אז מה עם ההעדפה? אליעד: אז ההעדפה היא
היתרון של הדבר, אתה מעדיף את מה שיש לך את מה שאתה חושב יותר שנכון ואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות ... אחד מחייב את השני. ש: אז לא השכל? אליעד: לא. ש: לא, אבל יש הבדל גם הפוך שהרצון משעבד את השכל. אליעד: אתה יודע למה אתה רואה יותר
יתרונות בלחיות כי אתה יותר רוצה לחיות. ש: זה בדיוק מה שרציתי להגיד. אליעד: אתה יודע למה אתה רוצה לחיות כי אתה רואה יותר
יתרונות בלחיות ואתה יודע למה אתה רואה יותר
יתרונות בלחיות כי אתה יותר רוצה לחיות. עכשיו אתה יכול להגיד מי התחיל, מי התחיל ההוא שרוצה לחיות הוא גרם לי לראות שיש
יתרונות בלחיות או בגלל שראיתי שיש יותר
יתרונות בלחיות בגלל זה רציתי לחיות, איפה ההתחלה? ש: עכשיו זה שיש העדפה שכלית זה לא מחייב את הרצון? אליעד: אתה יכול להגיד הרצון מחייב את השכל או אתה יכול להגיד השכל מחייב את הרצון, ...