... מה שקיים בתוכה. הדבר דומה לאדם שחולם חלום.
האני שנמצא בתוך החלום יכול לחשוב כמה שהוא רוצה שיש לו ישות עצמית. גם האנשים שבתוך החלום יכולים להתעקש על כך שיש להם ישות עצמאית ושיש להם בחירה חופשית. ... רואה. גם מה שהאדם עושה, זה רק אירוע שאותו
האני שלו חווה. גם
האני של האדם עצמו, גם הוא עצמו אינו ישות עצמאית, אלא חלק מישות אחרת שמהווה אותו בכל רגע. אם המציאות תפסיק לחשוב את
האני של האדם, באותו הרגע האדם יפסיק לחשוב אני ולהיות מודע לעצמו. כמו שלאף אחד שנמצא בתוך חלום אין לו ישות עצמאית ובחירה חופשית אמיתית, כך גם אין לאף ... המציאות כפי מה שהיא באמת, ממילא הזהות של
האני שלו נעלמת והוא הופך להיות באחדות עם המציאות כולה. כאשר
האני של האדם שנמצא בתוך החלום מודע לאני האמיתי שלו שנמצא מחוץ לחלום, על ידי זה הוא מתחיל לחוות בחירה חופשית אמיתית. כאשר האדם מתחיל להרגיש אני ביחס ... כל הדברים כחלק מהאני האמיתי שלו, דהיינו,
האני שחושב את העולם, דהיינו, המציאות עצמה, על ידי זה הוא מגיע לחוויה של בחירה חופשית אמיתית, כמו שהמציאות עצמה בוחרת. ככל שהאדם מבין טוב יותר
שהאני שלו זאת המציאות עצמה, דהיינו, הישות שחושבת את המציאות, על ידי זה הוא מתקרב יותר לבחירה חופשית אמיתית. ונקודה נוספת: כאשר האדם עדיין חושב שיש טוב ורע, ... מלאה. היינו מצד מי שהאדם באמת, דהיינו,
האני האמיתי של האדם, הרי שיש לו באמת בחירה חופשית מלאה על כל דבר. מצד האמת
האני האמיתי של האדם בוחר אפילו את קיומו של העולם כולו... אך רק כאשר האדם מודע לאני האמיתי שלו, רק אז יש לו את הבחירה החופשית הזאת. אך כל זמן שהאדם אינו מודע לכך
שהאני שלו הוא המציאות עצמה, עדיין אין לו ועדיין הוא לא נהנה מבחירה חופשית אמיתית. ברמה המעשית: על האדם להתבונן אל תוך עצמו, לגלות את
האני האמיתי שלו ולזכות לבחירה חופשית אמיתית, שבה הוא גם בוחר האם לרצות ומה בדיוק לרצות. בנוסף, כאשר האדם מחובר לשורש של
האני שלו, באותו הרגע כל מה שקורה לו, הוא מרגיש שזאת בחירה אישית שלו... ...