האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון? איך נוצר
האני של האדם? האדם סובל תמיד, מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע. וכפי שכבר ... לחשוב לשמוע וכיוב צורות שונות, שהן אינן רצון. וקיומו של
האני של האדם, הוא מחויב, ביחס לקיומו של הרצון של האדם, שהוא רק אפשרי ... של המושג רצון). אבל בלי אני, אין שום רצון כלל. והמהות היא
האני, והצורה היא הרצון, שגם הוא מהות, של הצורה הסופית של הרצון, שהוא עצמו ... של הפעולה הממשית להשגת הרצון וכולי. ועל האדם לחקור את מהות
האני שלו, כדי להבין את הרצון שלו. ובלי שהאדם יבין את
האני עצמו, הוא לא יבין את הרצון, ולא את צורת הרצון, ולא את התוצאה של צורת הרצון. וכאשר האדם מתבונן על
האני שלו, נדמה לו שזאת ישות שאינה מורכבת כלל. אך לא כך הוא, כי גם
האני של האדם, הוא ישות מורכבת. והסימן לדעת, האם הישות מורכבת או לא, ... קיימת ישות נוספת שונה או מנוגדת לישות עצמה. כי כמו שקיים
האני, כך קיים גם מה שאינו אני. ואם
האני היה המצוי הראשון, שממהותו קיימים כל הדברים כולם, הרי שלא היה כל קיום למה שאינו אני. ואם קיים מה שאינו אני, הרי
שהאני הוא ישות מורכבת. שהצורה היא
האני, כמו גם הצורה של מה שאינו אני, והמהות, היא דבר אחר לגמרי. והמהות של
האני, היא היש עצמו כישות, ללא כל צורה. כי יכולה להיות ישות שאינה אני, אבל ... להיות ישות של אני, בלי שתהיה קיימת ישות כלשהי. דהיינו,
האני הוא צורה של יש של משהו שישנו. ויכול להיות משהו ישנו, שהוא אינו אני, אבל לא יכול להיות אני, בלי שיהיה קיים משהו שישנו. ולכן,
האני הוא רק צורה, של משהו שישנו, והמהות, היא הישות של היש עצמו. ומי ... הוא לעולם לא יבין את מהות הצורות של האין, וגם לא את מהות
האני שלו ואת הרצון שלו וכולי. ולכן צריך להבין את האין עצמו. ולכאורה, ... שהכל אחד ממש, אז כל הישות של האדם מתבטלת לגמרי, כי הצורה של
האני של האדם, נכללת במהות שלה, שהיא חסרת כל צורת אני, והאדם חוזר להיות מה שהוא באמת, בלי הצורה של
האני. ואז ממילא אין לאדם שום שאלה ושום ספק כלל. וגם אחכ כאשר האדם חוזר אל
האני שלו, אז הוא כבר יודע את האמת שהכל אחד ממש, ושכל הצורות הן ישות ...