... דבר שהאדם מזדהה איתו, הוא הופך להיות
האני של האדם. והאדם בצדק מבין, ששום צורה כאן בעולם הזה, לא תביא לו שקט נפשי. כי לא משנה איך שהגלגל מסתובב לו, תמיד האדם ... אני, לא שייך שיהיה אני. והאדם חווה את
האני, רק בגלל שהוא חווה, גם את מה ששונה ונפרד ממנו. ועצם חוויית
האני, מכילה בתוכה חוויה של חיסרון. שהאדם מתבונן סביבו, וחווה
שהאני שלו חסר את הישויות שהן נפרדות ממנו. ולכן האדם תמיד סובל בכל צורת קיום של התודעה, משום שעצם קיום התודעה, הוא עצמו שורש ... שממלא את כל הצורות שיש בעולם. כי
האני של האדם, הוא לא יותר מאשר צורה של ישות אחרת. ויש ישות ראשונה שבה אין שום צורה כלל, ושבה האדם לא קיים כישות נפרדת ... מתהוות הצורות השונות, שאחת מהן היא
האני של האדם. ובעולם של הצורות, כל אחת מהצורות, חסרה את כל שאר הצורות. או נכון יותר לומר, שכל אחת מהצורות, חסרה את ... חייהם אינם חיים, כי הם מתים חיים. משום
שהאני שלהם, מזדהה עם גוף שהוא מת. ומי שמתבונן, הוא מבין שהוא זאת התודעה עצמה שמודעת לקיומה, ושהיא אותה תודעה, עם או בלי גוף. ... מזדהה עם משהו כלשהו בכלל, ועם תחושת
האני של האדם בפרט, שהיא עצמה הגוף והגבול של האדם. כי תחושת
האני, כולאת את האדם בתוכה, ומצמצמת את חוויית השלמות של האדם. והאני של האדם, גם הוא רק גוף, ביחס לאני העליון ממנו, שהוא שלמות המציאות. בדיוק כמו בחלום, שבו
האני האמיתי של הישויות שבתוך החלום, הוא
האני של הישות שחושבת את החלום. וכך גם כאן,
האני האמיתי של האדם, זאת השלמות של המציאות, ששם אין שום אני כלל. כי בשורש המציאות, כל הישויות מתאחדות כישות אחת שהיא ... שרוצה לחוות את תחושת הקיום הזאת, שבה
האני הנפרד , נכלל בתוך העדר הנפרדות של
האני, עליו להתבונן אל תוכו ולהיות איש אמת באמת. ועל האדם לנסות להבין מיהו ומהו? ומהי התודעה שלו? ואיך היא קיימת? ומה גורם לה ...