... בשיחה נפתח הנושא בשאלה שנשאל אליעד כהן: מה אתה רוצה?. השאלה הובילה להסבר על הרצון לגמור עם הסבל, שכולל את הרעיון של הפסקת הסבל באופן מוחלט. אך מייד עלתה
בעיה משמעותית - אם היינו מצליחים להפסיק את הסבל באופן מוחלט, לא היינו יכולים להרגיש את השפעת סיום הסבל, כי לא היינו יודעים מהו סבל עוד.
הבעיה כאן היא ההכרח להכיר בנסיבות השונות של חיינו, כדי להבחין בהיעדרן. מה באמת רוצים? לאחר השאלה על רצון להפסיק מחשבות מטרידות, הובהר
שהבעיה אינה בהכרח בסבל עצמו, אלא בכך שלא ברור לאדם מה הוא באמת רוצה. זהו עניין הרבה יותר ... מכאן צצה נקודה חשובה: כדי להכיר בהיעדר של סבל, צריך עדיין לזכור מהו הסבל. מדוע קשה להגדיר מה רוצים? לאחר שנאמר רוצה להפסיק לחשוב מחשבות מטרידות, הובהר
שהבעיה העיקרית היא שלא לגמרי ברור מה רוצים. נאמר שזאת
בעיה חמורה יותר מאשר עצם הסבל, כי אם אינך יודע מה אתה רוצה, קשה מאוד להשיג זאת. מצד אחד, ... אליעד הגיע להבנה שהוא רוצה להיפטר מתחושת החיסרון? אליעד סיפר שבעבר הוא שאל את עצמו מה באמת הוא רוצה, והבין: המטרה היא להרגיש טוב בלי תלות בשום דבר חיצוני
הבעיה היא שהתחושה הפנימית היא שבכל דבר יש חיסרון אם בכל דבר מוצאים חיסרון, אי אפשר להרגיש ... תדע שגמרת עם הסבל? מה אתה רוצה? שאלה: להפסיק לחשוב כל הזמן, מחשבות מטרידות. אליעד: אל תחליף שמות, תגדיר לי בדיוק מה אתה רוצה? אתה לא יודע מה אתה רוצה? זאת
בעיה יותר חמורה שאתה לא יודע מה אתה רוצה. שאלה: אני יודע מה אני לא רוצה. אליעד: מה אתה לא רוצה? שאלה: אני לא רוצה את מה שאני חווה כרגע. אליעד: למה אתה לא רוצה? שאלה: כי זה מעיק עלי ואני לא יכול לשאת את זה. אליעד: אז מה
הבעיה? אם אתה לא יכול לשאת, אז אתה לא נושא את זה, זה יפול מעצמו. מה אתה רוצה? אתה הולך בעולם ולא יודע מה אתה רוצה. אתה רק אומר מה אתה לא רוצה, האם אתה יודע מה אתה רוצה? שאלה: לא. אליעד: אתה מבין מה
הבעיה? לי היה ברור בדיוק מה אני רוצה. רציתי, וקבלתי בדיוק את מה שרציתי. היה לי ברור שאני ...