... אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד איך ההבנה שהכל כרצונך תמיד פותרת את כל
הבעיות? אליעד מסביר את הרעיון שהכל כרצונך תמיד דרך דוגמה פשוטה: כאשר מסתכלים על שולחן, מבינים שהשולחן הוא גם קיים וגם לא קיים. כשחוקרים את ... שני, כשאת יודעת משהו, יש לך שאלות ותשובות, אך אף פעם לא תשובות מוחלטות. במצב שבו אינך רוצה דבר, אין
בעיה, וכשאת רוצה הכל - גם אין
בעיה. אך כאשר את גם רוצה וגם לא רוצה, תמיד תסבלי כי רצונך לעולם לא יתמלא בשלמות. למה תמיד קיימת תחושת סבל וכאב ברצון? אליעד נותן דוגמה ... כאשר תחקירי את הרצון הזה לעומק, תגלי שבסוף זה לא משנה לך אם יכבדו אותך או לא. אם כך, מצד אחד אין
בעיה. אבל כל עוד את עדיין רוצה שיכבדו אותך, תישארי בתחושת חוסר סיפוק, ולכן תמיד תישארי עם סבל חלקי. האם הבנה חלקית של יש ואין מספיקה? לפי ... עד הסוף עם הרצון האישי, ולא משנה מה קורה, להחליט שזה בדיוק מה שאני רוצה, ובכך להשתחרר גם מסבל. אך
הבעיה נוצרת כאשר האדם נמצא באמצע, בין הרצון שלו לבין המציאות, ואז הוא תמיד יסבול. בסופו של דבר, אליעד מסביר שהדרך לשחרור מלא היא להכיר באמת ... שאלות? אליעד: את אומרת שכאשר את מסתכלת על השולחן, את רואה שזה אחד, אבל את לא מבינה איך זה פותר את כל
הבעיות. העניין הוא שכול דבר שאת מסתכלת עליו עד הסוף, את מגיעה ללא יודעת, לכלום, אין הבדל. עכשיו, מה זה נותן? מהצד שאת לא יודעת שום דבר, אז אין ... שאת כן יודעת, יש לך שאלות ויש לך תשובות, אבל לא תשובות מלאות ומוחלטות. מהצד שאת לא רוצה שום דבר, אין
בעיה. מהצד שאת רוצה הכל, גם אין בעייה. אבל מהצד שאת גם רוצה וגם לא רוצה, אז רצונך יכול להתמלא אבל אף פעם לא בשלמות. למשל, את לוקחת משהו שמציק לך וחוקרת אותו, ובסוף את מגיעה שזה לא משנה לך. אז אם זה לא משנה לך אז אין יותר
בעיה, אבל מהצד שזה כן משנה לך, את יכולה למצוא תשובות והסברים אבל אף פעם זה לא יהיה מושלם. שאלה: אני הבנתי ממך שאם פעם אחת מבינים שהיש והאין ... שאלה: יש הבדל בין כאב לסבל. אליעד: כאב מילא, אבל סבל, אתה סובל כי אתה לנצח נצחים נמצא פה עם רצון, זוהי
בעיה הרבה יותר קשה מכאב. האדם קיים לנצח, אפילו אם את לא קיימת כמו שאת עכשיו, עדיין תהיי קיימת לנצח, ותמיד יש לך רצון, ותמיד יש לך תודעה, כל ... לא תמיד קורה מה שאת רוצה. מה אני באמת רוצה? שתמיד יהיה את מה שאני רוצה. אבל אם אני רוצה את זה, אני
בבעיה מאוד חמורה, כי רוב מה שאני רוצה לא קורה, ורוב מה שקורה אני לא רוצה. אז אם את משקרת ואת אומרת, אני לא רוצה להיות אלוהים, עזוב אותי שהכל ... לא יכול להפגע משום דבר. וההיפוך הוא, מה שנכון לי, זה רק מה שנכון, ולא אכפת לי מהמציאות, וגם כאן אין לך
בעיות, למה? כי אם למשל כואב לך, אתה מחליט שהכאב הוא טוב, אני מחליט שזה תמיד טוב. למה האדם לא מסוגל להחליט שזה תמיד טוב? כי הוא לא מאמין שזה ... לי מה אלוהים רוצה. אני רוצה שהכל יהיה כרצוני תמיד, בלי שום שאלות. אז כאשר אתה צריך כזה דבר, אז אתה
בבעיה מאוד קשה, כי זה לא תמיד ככה, אז תמיד רע לך, אז מרוב שרע לך, אתה אומר שלא אכפת לך מה קורה. בגלל שאני תמיד רוצה הכל בשלמות, אז אני מתאכזב ... אני לא אקבל את זה. אז אם אין טעם לרצות, אז אתה לא רוצה שום דבר. ואם אתה לא רוצה שום דבר, אז אין שום
בעיה. מה שקורה, שכול כך רע לך, שאתה לא רוצה כלום, ואז זה שווה לך, וכשאתה חוזר, בגלל שזה היה שווה לך, יש לך את הרשימו של השווה, אז אתה רוצה ...