... לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את
הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את
הבעיה, או
שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של
הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון
הבעיה. האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא
שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר ... רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים
לבעיות האמיתיות שלו. האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה ... את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית? נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר
בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד ... לי) דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא רק ילד. בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת
הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה. סיכום והמלצה לגישה הנכונה לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו
הבעיה , אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש ... האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו) הוא מה שמנציח את
הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם
הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של
הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה ... - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך
שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת. המשמעות האמיתית של הקטלוג ... לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו.
הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים ... נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן,
הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי ... המציאות כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: זו
בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה. לעיתים ... לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את
הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ... שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר. השפעת היחס על התנהגות הקטלוג לא בהכרח משמר את
הבעיה , אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד ... או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר יש לך
בעיה ואנחנו נטפל בה, אומרים אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות. כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל
בבעיה בצורה יסודית. אותן נוסחאות חלות על כולם בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון
בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם
בעיות נפשיות והתנהגותיות.
הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. ... עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה. התוצאה הסופית המסקנה היא שלא הקטלוג הוא
הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. ... אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם
בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, ... את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם. עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר
שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני
בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר
בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את
הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון ...