אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
48:35זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
מהי הדרך האפקטיבית ללמוד את ספר הזוהר?

אליעד כהן מסביר כיצד נכון ללמוד את ספר הזוהר כדי להפיק ממנו תועלת מירבית. הוא מתייחס לשאלה האם ניתן להעצים את ההשפעה הרוחנית שמתקבלת מקריאת ספר הזוהר מבלי להבין את תוכנו לעומק, ומדגיש שהדרך היעילה ביותר להפיק תועלת מקריאת הזוהר היא לא רק לקרוא אותו באופן שטחי או טכני, אלא ממש להבין אותו לעומק ולהתחבר למשמעות שמאחורי הדברים.

אליעד נותן דוגמה לכך שאנשים רבים קוראים את ספר הזוהר מבלי להבין, בטענה שעצם הקריאה מספיקה כדי למשוך אור רוחני מסוים, אך הוא מדגיש שזה דומה לקריאת טקסט בשפה זרה כמו סינית - אם האדם אינו מבין מה הוא קורא, האפקטיביות של הקריאה מוגבלת מאוד. הוא מסביר שכדי למשוך את האור וההשפעה של הזוהר, יש צורך להבין את הספר כפי שהכותב עצמו הבין והתכוון אליו, ולא רק באופן שטחי או חיצוני.

מי כתב את ספר הזוהר ומה המשמעות של כתיבתו?

אליעד כהן מפרט בהרחבה על ספר הזוהר ומקורו. הוא מציין כי ספר הזוהר הוא למעשה ספר פירושים על התורה, שנכתב בארמית ומיוחס לרבי שמעון בר יוחאי. הוא מסביר שלמרות שהספר מתיימר להיות פירוש לתורה שניתנה על ידי אלוהים, ישנם ויכוחים ומחלוקות לגבי זהות הכותב ולגבי הפרשנות האמיתית של הטקסט.

הוא מתאר את תהליך החשיפה של הזוהר לפני כ - 600-700 שנה ואת העובדה שהספר לא היה מוכר לפני כן בקרב העם היהודי. אליעד מציין כי במשך השנים נוספו לספר הזוהר שכבות רבות של פרשנויות ופירושים שונים, כמו אלו של האר"י, הרמח"ל, הבעל שם טוב והחסידות, שלעיתים פירשו מחדש את כוונותיו של הזוהר באופן שונה מהמקור.

כיצד להפוך את הלימוד בספר הזוהר לתהליך משמעותי?

אליעד מדגיש שלימוד הזוהר צריך להיות תהליך מדויק ומדיד ולא אקראי. הוא ממליץ שלא להסתמך רק על תחושות כלליות של השפעה רוחנית, אלא להפוך את הלימוד למשהו סיבתי וברור: להבין היטב למה בדיוק התכוון מחבר הזוהר ומה היתה כוונתו הפנימית.

כדוגמה, הוא מציין שצריך לשאול מה רבי שמעון בר יוחאי רצה לומר באמת, מה היה בראש שלו לפני שאמר את הדברים, ומה נקודת המבט והגישה שמהן דיבר. לימוד כזה הופך להיות חוויה עמוקה יותר, ומסייע להפנים את המשמעות האמיתית של הכתוב.

אליעד גם מבהיר כי ספר הזוהר נכתב מתוך תפיסה שיש בעולם בעיה, שיש גלות וחוסר שלמות, ושצריך לעשות פעולות מסוימות כדי לתקן את המצב. הוא מציין שהשוני בין ספר הזוהר לבין ספרים אחרים (כמו אלו של רבי נחמן מברסלב), הוא שהספרים של רבי נחמן נכתבו מתוך נקודת מבט אחרת לחלוטין: שאין שום בעיה, וההסברים מיועדים למי שמתעקש שיש בעיה.

איך להפוך כל טקסט ללימוד בעל ערך אישי וחווייתי?

אליעד כהן ממליץ שכאשר לומדים טקסט (לא רק את הזוהר, אלא כל טקסט), יש לשאול מספר שאלות חשובות:
  • מה בדיוק כתוב כאן?
  • מה זה אומר לי באופן אישי לגבי בעיות שאני מתמודד איתן בחיי היומיום שלי?
  • מה הכותב רצה לומר לי בכך, ולמה הוא בכלל אמר זאת?
  • כיצד הטקסט הזה משנה את החוויה האישית שלי בחיים?
  • האם אני יכול להתחבר לפרספקטיבה של הכותב, להבין את הגישה שלו, ולראות את העולם דרך העיניים שלו?
אליעד מדגיש שבלי תשובות לשאלות הללו, הלימוד הופך לשטחי ולא משמעותי. כדי שהלימוד יהיה יעיל, הוא חייב לשנות משהו בחיים המעשיים והיומיומיים של האדם.

מהי הגישה הטובה ביותר להשיג הארה רוחנית?

אליעד מסביר כי קיימות שתי גישות כלליות להשגת הארה רוחנית: הגישה האקראית והגישה המדידה והסיבתית. הוא טוען שהגישה המדידה והסיבתית טובה יותר משום שהיא מאפשרת להבין בדיוק את הסיבות והתוצאות של הפעולות שאנחנו עושים. הוא ממליץ לא להסתפק בתהליכים לא ברורים או אקראיים, אלא תמיד לשאול "למה אני לא מצליח?", במקום רק לחפש פתרונות אקראיים לבעיות.

הוא מוסיף כי המפתח האמיתי להתקדמות רוחנית הוא הבנה עמוקה של הסיבה הפנימית שעדיין לא הצלחת להשיג את מה שאתה מחפש. רק אחרי שתבין את הסיבה האמיתית, תוכל לבחור פתרונות נכונים ויעילים.

אליעד גם מסביר שאין לסמוך על מורים או שיטות ללא הבנה עצמית מלאה. ההצלחה בתהליך הרוחני תלויה קודם כל בהבנת הסיבה הפנימית לכישלונות האישיים, ורק אחר כך ניתן יהיה לבחון דרכים להגיע למטרה.

איך ללמוד מהמציאות עצמה כספר רוחני?

אליעד מסיים בטענה שהספר הכי קדוש הוא המציאות עצמה, שנכתבה על ידי אלוהים. לכן, הדרך הכי עמוקה ללמוד רוחניות היא ללמוד ישירות מהחיים, לראות את המציאות כספר שכל פרט בו נכתב על ידי הכוח העליון. רק כשמבינים את המציאות, אפשר באמת להבין כל ספר וכל טקסט אחר.
תהליכים סיבה פנימית ברסלב מציאות המציאות עצמה זוהר צריך להיות יהודים חיצוני אליעד כהן הופך להיות אושר ברסלב דרך רוחנית הזוהר הקבלה זוהר חיפוש חיפוש אושר חיפוש האושר יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד ספר הזוהר לימוד ספרים לימוד קבלה ללמוד ללמוד זוהר ללמוד קבלה למידה לספר מי כתב את ספר הזוהר מקובלים נחמן ספר הזוהר פירוש פירוש לספר הזוהר קבלה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות תורה תורת הקבלה
כעס, נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב)
כעס, נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב)
... נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב (ברסלב) איך יכול להיות שרבי נחמן נגד מידות רעות אם הכל אחד? אליעד כהן נשאל לגבי סתירה לכאורה בדברי רבי נחמן מברסלב: מצד אחד, רבי נחמן מלמד שהכל אחד והכל טוב, מצד שני, הוא מתנגד נחרצות למידות רעות, כגון מידת הכעס, כפי שמופיע בספר המידות ובליקוטי מוהרן. השאלה שעולה היא איך ייתכן שרבי נחמן יצא נגד מידות רעות אם הכל אחד? התשובה לשאלה היא שלפי אליעד כהן, רבי נחמן עצמו אינו מעל האמת. מעל רבי נחמן ומעל כל דבר אחר עומדת האמת המוחלטת, זו האחדות האמיתית. לכן, כאשר אדם מגיע לתפיסה עמוקה שהכל אחד, הוא חייב לשאול את עצמו כיצד יתכן שיש הבדלים בין ... ולא להסתמך רק על האמונה בדברי רבנים או כתבים דתיים. אם הכל באמת אחד, אז אין משמעות לאיסורים ומצוות, וניתן להשליך את התורה, את רבי נחמן ואף את אלוהים. לעומת זאת, אם האדם מאמין במצוות ובאיסורים, אז הוא לא באמת מבין שהכל אחד, וממילא נמצא בסתירה פנימית. לפיכך, השאלה היא לא למה רבי נחמן אמר דברים הפוכים, אלא מה היא האמת האמיתית: האם הכל באמת אחד או לא? מדוע כעס הוא הדבר הקרוב ביותר לשעשוע של עולם הבא? אליעד מסביר את הקשר שרבי נחמן עשה בין עולם הבא לכעס. רבי נחמן אמר שהדבר הקרוב ביותר לשעשוע של עולם הבא הוא להמתיק את הכעס ברחמים. ההסבר לכך הוא שרבי נחמן ראה את כל המיתוסים של גן עדן וסיפורי העולם הבא כשטויות. בעיניו, גן עדן אינו לימוד תורה או שהייה לצד משה רבנו, אלא חוויה פנימית שבה האדם חש כעס גדול ומצליח להמיר אותו לרחמים. זה מהות גן עדן על פי רבי נחמן. מה הקשר בין תלמיד חכם שנוקם ונוטר לבין ההתגברות על כעס? אליעד מתאר שרבי נחמן מציג מצב של תלמיד חכם נוקם ונוטר כנחש, שלכאורה נראה כדבר שלילי, שהרי אסור לנקום ולנטור. עם זאת, לפי רבי נחמן, רק תלמיד חכם כזה יכול לסייע באמת, ואפילו להחיות מתים ולהביא את המשיח. ההסבר העמוק יותר הוא שנקמה ונטירה הן למעשה ביטוי לכעס, וכאשר הכעס מחובר ... את המצב. לכן, קיום העולם מותנה בכעס. למה לפי רבי נחמן יצר הרע הוא טוב מאוד? לפי אליעד, רבי נחמן מברסלב אמר שיצר הרע הוא בעצם טוב מאוד, מכיוון שהוא ביטוי ישיר של אלוהים עצמו. יצר הרע הוא לא רק טוב, אלא טוב מאוד - משום שהוא מחובר לשורש של הבריאה, ולשורש של האחדות האלוהית. רבי נחמן אף אמר שיצר הרע של הצדיק הוא מלאך קדוש. מכאן שכל עבירה היא למעשה תהליך פנימי של האחדות, ולכן אם האדם מבין את הטוב שביצר הרע, הוא יכול להתגבר עליו ... מבין שהם עצמם ביטויים של הטוב האחד והיחיד. למה רבי נחמן שינה את השקפתו לאחר שחזר מארץ ישראל? לפי אליעד כהן, יש להבחין בין רבי נחמן שלפני ארץ ישראל ואחריה. ספר המידות חלק ראשון נכתב על ידי רבי נחמן הצעיר, עוד לפני שהיה בארץ ישראל, ולכן כל מה שכתב לפני ארץ ישראל פחות משמעותי ויש להשליכו לפח. אמנם חלק ב של ספר המידות נכתב לאחר מכן, אך עדיין חשוב להבחין בין שתי התקופות. לאחר שחזר מארץ ישראל,
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
... השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים ... כלומר, אותו אירוע או מצב יכול להתפרש בצורה שונה לחלוטין על ידי אנשים שונים, ולכל אחד תהיה תגובה רגשית ורצונית שונה לגמרי בהתאם לפירוש שהוא מעניק. איך האדם מחליט מה לפרש ...
מניעות, החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן ח"א קטו (ברסלב)
מניעות, החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן ח"א קטו (ברסלב)
... החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן חא קטו (ברסלב) מדוע האדם נתקל במניעות כשמנסה להתקרב לאחדות? כאשר אדם שחי כל חייו בצורה גשמית מחליט פתאום שהוא רוצה להתקרב ... לדוגמה, אם לאדם יש פחד או חרדה, הוא צריך לנסות להבין מדוע הדבר הזה קורה, מה השכל שמאחוריו, וכך למעשה יגלה את הנוכחות האלוהית בתוך המצב הקשה. לדוגמה, רבי נחמן מסביר שבמקום להירתע מהמניעה, צריך האדם להתקרב אליה ולהבין אותה, כי שם מסתתר אלוהים. האם אפשר לראות את אלוהים דווקא בתוך הקושי? אליעד מסביר שלפעמים אנשים מחפשים את אלוהים במקומות כמו בית כנסת או בטקסים דתיים, אך רבי נחמן מציע רעיון עמוק יותר - אלוהים נמצא דווקא במקום שבו אתה חושב שהוא לא נמצא. הוא נותן דוגמה מאברהם אבינו, שהיה כביכול אתאיסט כי הוא שבר את הפסלים של עבודת האלילים. דווקא ההתנגדות לאלילים וההבנה שאלו רק פסלים, הביאה אותו להתקרב לאלוהים האמיתי. רבי נחמן אומר שאם יש לאדם שאלות קשות וספקות לגבי קיומו של אלוהים, דווקא שם נמצא אלוהים - בתוך אותן השאלות והספקות. מהו החלל הפנוי וכיצד ניתן להיכנס אליו? לפי אליעד כהן, רבי נחמן מדבר על המושג החלל הפנוי כמקום שבו האדם נתקל בשאלות הכי קשות על אלוהים ועל המציאות - שאלות שאין עליהן תשובה הגיונית. זהו מקום של ספקות ופרדוקסים, כמו השאלה מי ברא את אלוהים? או איך יכול להיות שהאינסוף צמצם את עצמו?. דווקא השאלות האלה, שאין להן פתרון ברור בשכל האנושי, הן המקום שבו האדם יכול באמת למצוא את אלוהים. הכניסה לחלל הפנוי היא בעצם הניסיון של האדם לחקור את מה שמופלא ונסתר ממנו. לפי רבי נחמן, האדם לא צריך לעצור מול השאלות הקשות אלא דווקא להמשיך לחקור ולדרוש תשובות, כי במקום הזה מסתתר אלוהים. מדוע אי ... לו שהוא לא חושב. הסיבה שהאדם לא יכול לחשוב על כלום היא שאלוהים הוא בלתי מוגדר. היכולת של האדם לתפוס את אלוהים היא מוגבלת כי הוא תמיד חושב על משהו מוגדר. רבי נחמן מתאר זאת כביצה שמי שנכנס לתוכה טובע, כי אי אפשר לחשוב על דבר ועל היפוכו בו זמנית. בעצם, חוסר היכולת לחשוב על ... המוכנות להיכנס אל תוך המניעות, אל הקושי ואל הבלתי ידוע, היא הדרך האמיתית לגלות את האחדות ואת האלוהות. איך האדם יכול להתגבר על אלוהים? אליעד כהן מסביר שרבי נחמן אומר שאם האדם רוצה באמת להבין את אלוהים, הוא חייב לרצות זאת יותר מכל דבר אחר בעולם. אפילו אם אלוהים לא רוצה ... שרק רצון אינסופי, שמכוון כולו למטרה אחת בלבד - להבין את האמת ואת אלוהים - יכול להביא את האדם לראיית האמת השלמה. מהו החלל הפנוי? איך מתמודדים עם מניעות בדרך הרוחנית? כיצד למצוא את אלוהים בתוך הקושי? האם אפשר לחשוב על כלום? מה פירוש להיכנס אל הערפל? מהי משמעות השאלות הפרדוקסליות? ...
אהבה, הכרויות, זוגיות, דייטים, שידוכים, למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן ח"א קיב (ברסלב)
אהבה, הכרויות, זוגיות, דייטים, שידוכים, למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן ח"א קיב (ברסלב)
... הכרויות, זוגיות, דייטים, שידוכים, למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן חא קיב (ברסלב) מדוע אינך מגיע אל האושר שאתה מחפש? אנשים רבים מחפשים אושר במשך כל חייהם, אבל אינם מצליחים להגיע אל התחושה הזאת בשלמות. הסיבה העיקרית לכך היא שהם מחפשים את האושר בחיצוניות, ולא מבינים שהאושר האמיתי אינו תלוי בשום גורם חיצוני. אליעד כהן מסביר שאם האדם חושב שמשהו חיצוני כמו כסף, זוגיות, הצלחה או אפילו רוחניות יביא לו אושר מוחלט וקבוע, הוא טועה, מכיוון שכל אלו הם דברים זמניים ומשתנים. האם משהו חיצוני יכול לגרום לך אושר אמיתי? אליעד כהן מדגים שאם האדם מאושר בגלל סיבה מסוימת - למשל הצלחה בעבודה או אהבה חדשה - האושר הזה תמיד יהיה זמני. הסיבה היא שהאדם נשען על משהו שמשתנה, וכשהמציאות משתנה, האושר נפסק. לדוגמה, אדם שמתלהב מרכב חדש יהיה מאושר רק לתקופה קצרה. בהתחלה הוא מתרגש מהרכב, אבל עם הזמן ההתלהבות פוחתת עד שהיא נעלמת לחלוטין. לכן, אסור לתלות את האושר בשום דבר זמני. למה אתה תמיד רוצה יותר ממה שיש לך? אליעד כהן מסביר שהרצון האנושי פועל כך שהאדם תמיד ירצה יותר ממה שיש לו. הוא נותן דוגמה ... בלבד, וכשהוא משיג אותה, הוא רוצה שהזוגיות תהיה יותר טובה, ואחר כך הוא רוצה זוגיות טובה עוד יותר. הצורך המתמיד ביותר ממה שיש לא מאפשר לאדם להיות מאושר לחלוטין ממה שכבר השיג. מה גורם לך להרגיש חסר מנוחה וחוסר שביעות רצון תמידי? תחושת חוסר השביעות רצון של האדם נוצרת מהפער שבין הרצוי ... שרצה, ובכל זאת להרגיש שהוא לא במקום הנכון או לא עושה את הדבר הנכון. תחושה זו של חסר מתמיד היא מה שגורם לחוסר מנוחה פנימי, וזה מה שגורם לאדם לחפש אושר חיצוני נוסף כל הזמן. כיצד להיות מאושר ללא תלות בשום דבר חיצוני? הדרך להגיע לאושר אמיתי, לפי אליעד כהן, היא לגלות שהאושר האמיתי נמצא מעבר לכל סיבה חיצונית. האדם צריך להבין שהאושר המוחלט הוא מצב שבו הוא אינו תלוי בדבר. אליעד נותן דוגמה לכך שאדם מאושר לחלוטין לא צריך סיבה מיוחדת לשמוח. האושר צריך להגיע ממקום פנימי שבו לאדם טוב עם המציאות בדיוק כפי שהיא, ללא שום תנאים. מצב זה אפשרי רק כאשר האדם מקבל בשלמות את המציאות כפי שהיא, ... מתחושת החוסר. האם לקבל את המציאות משמעותו לא לרצות לשנות אותה? קבלת המציאות אינה אומרת שהאדם מפסיק לרצות לשפר או לשנות את חייו. אליעד כהן מסביר שקבלה אמיתית של המציאות היא מצב שבו האדם שלם עם מה שיש ועם מה שאין, וזה מאפשר לו לפעול לשינוי מבלי להרגיש שחייו תלויים בשינוי הזה. דוגמה לכך היא אדם שעובד בעבודה שאינו אוהב. אם הוא מקבל את המציאות, הוא יוכל להחליט לעזוב את העבודה מתוך בחירה חופשית וללא לחץ פנימי או פחד. כך הוא משיג אושר ושלווה אמיתיים. מהו אושר מוחלט ואיך מגיעים אליו? אושר מוחלט לפי אליעד כהן הוא מצב שבו האדם מרגיש טוב באופן מוחלט בכל מצב וללא תלות בשום דבר. זה מצב שבו אין פער בין הרצון של האדם לבין ... לחקור את האמונות שלו, ולראות איך הן יוצרות את תחושת החסר שהוא מרגיש. ככל שהאדם יבין יותר טוב את עצמו ואת הרצונות שלו, כך הוא יתקרב למצב של אושר מוחלט. אליעד מציע לתרגל התבוננות פנימית, לשאול שאלות עמוקות כמו מי אני?, מה אני באמת רוצה? ולמה אני רוצה דווקא את מה שאני רוצה?. ההתבוננות הזו תוביל את האדם להבין שאושר מוחלט הוא בעצם מצב פנימי שלא תלוי בשום גורם חיצוני, אלא רק בהבנה העמוקה של המציאות ושל האדם את עצמו. איך להגיע לאושר מוחלט? למה אני לא מרגיש מאושר? מהו סוד ה
מעשה ממלך ענו, סיפורי מעשיות - לראות את אלוהים, השקרים של המדינה, איך לגלות שקרים ושקרנים (ברסלב)
מעשה ממלך ענו, סיפורי מעשיות - לראות את אלוהים, השקרים של המדינה, איך לגלות שקרים ושקרנים (ברסלב)
... ממלך ענו, סיפורי מעשיות - לראות את אלוהים, השקרים של המדינה, איך לגלות שקרים ושקרנים (ברסלב) מדוע האדם מרגיש שהוא לא מצליח לשלוט במחשבותיו? אליעד כהן מסביר שאנשים רבים מרגישים שהם לא מצליחים לשלוט במחשבות שלהם. האדם אומר לעצמו שהוא רוצה לחשוב בצורה מסוימת, אבל ...
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
... הפנוי, תורת הצמצום , בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן חא סד (ברסלב) מה המשמעות של בחירה חופשית אמיתית? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הבחירה החופשית, ומציג את השאלה האם האדם באמת יכול ... חיצוניות ופנימיות שאינן תלויות בו. לדבריו, בחירה חופשית אמיתית פירושה יכולת לבחור כל אפשרות שהיא, בלי שתהיה שום סיבה קודמת שתחייב את הבחירה הזאת. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו מישהו בוחר לשבת ...
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
... אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום , בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב) מהו אור אין סוף, ואיך אפשר להבין אותו? אליעד כהן מסביר כי אור אין סוף ... עליו במונחים של חלקים, אלא רק בשלמות או בכלל לא. איך אפשר ליהנות מאור אין סוף אם הוא בלתי ניתן להבנה? אליעד מציג את רבי נחמן שאומר שיש תלמיד חכם, שהוא צדיק אמיתי, המסוגל לחלק את האור האינסופי לחלקים ... שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, היא שמביאה את האדם לחוויית אחדות, ושם נמצאת הנאת האינסוף האמיתית. איך כל זה קשור לתורת הצמצום ולבריאת העולם? תורת הצמצום מתארת את התהליך שבו אלוהים (האור האינסופי) צמצם את עצמו כדי ... הסופית הזו, הוא מגיע למצב שבו הוא מבין בשלמות מדוע העולם נברא, ומהי הסיבה הראשונה של כל המציאות. מהו מעשה מרכבה לפי רבי נחמן ואליעד כהן? אליעד מבקר את הרמבם על הגדרתו למעשה מרכבה וטוען כי ההבנה ... אלא כיכולת להחיות את השפלות והאין שקיימים בכל אדם. האדם הוא כלום מוחלט, ואותו כלום הוא האור האינסופי, והחייאת המתים פירושה היכולת של האדם להחיות בתוכו את ההבנה של האחדות המוחלטת מתוך המציאות הנפרדת שהוא חי בה. בסיום הדברים, אליעד מדגיש כי המטרה של כל הלימוד והעבודה הפנימית היא להגיע לחוויית האחדות האמיתית, שבה האדם חי בשמחה ... שבו אין הבדל בין יש ואין, טוב ורע, רצון וחוסר רצון - אלא הכל הוא ביטוי אחד של אור האינסוף. מהו אור אין סוף? מהי תורת הצמצום? מה המשמעות של תלמיד חכם נוקם ונוטר? מהו מעשה מרכבה לפי ברסלב? מהי תחיית המתים האמיתית? מי הוא המשיח לפי רבי נחמן?
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב) מהי שמחה אמיתית לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מתחיל את סיפורו מעשה בשבעה קבצנים באמירה חשובה: אספר לכם איך היו שמחים. הוא מתייחס לתלמידיו ששמחו בעקבות הוראתו מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. אך רבי נחמן מציין כי השמחה שלהם עדיין אינה שלמה. למה? כי השמחה שלהם נבעה מתוך מרה שחורה. כלומר, זו הייתה שמחה יחסית - הם היו שמחים רק משום שמצאו נקודות טובות בתוך עולם שמכיל גם סבל וכאב. רבי נחמן מסביר את ההבדל בין שמחה אמיתית לשמחה יחסית. שמחה חיצונית היא כמו אדם שמחייך, מספר בדיחות או שר שירים, אך בפנים הוא עדיין עצוב. שמחה כזו נקראת שמחת הכסילים, והיא איננה עמוקה באמת. אמנם רבי נחמן מייעץ להשתמש לפעמים בשטויות ובהומור כדי להעלות את מצב הרוח באופן זמני, אך השמחה החיצונית הזאת היא רק שלב זמני בדרך לשמחה האמיתית. השמחה האמיתית, לפי רבי נחמן, היא השמחה בדבקות באלוהים. זוהי שמחה שנובעת מההבנה העמוקה שהכל אחד ושהמציאות כולה מחוברת בשורשה לבורא. השמחה האמיתית אינה תלויה בנסיבות חיצוניות, אלא נובעת מהקשר ... שהוא מבין שגם הדברים הרעים הם חלק מהאחדות המוחלטת של המציאות. רבי נחמן משתמש בפסוק ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה כדי ללמדנו שצריך לקחת אפילו את הצער והכאב ולהפוך אותם לשמחה. לא רק לחפש בהם צד טוב שיתרחש בעתיד, אלא לשמוח בהם עצמם, ... מה משמעות הסיפור על המלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו? המשל של רבי נחמן על המלך ובנו הוא עמוק ביותר. המלך מייצג את האלוהים, והבן מייצג את הבריאה, את כל מה שנראה כנפרד מאלוהים. בדרך כלל, מלך מוסר את המלוכה רק לאחר מותו. כאן, המלך מחליט ... גם הבן (הבריאה) הוא מלך. זוהי אחדות מוחלטת בין הבורא לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת המלוכה (הירידה מהמלוכה)? רבי נחמן מתאר שהמלך חוזה בכוכבים ורואה שהבן ירד מהמלוכה - כלומר, האדם ישכח את מקורו האלוהי בעקבות חוקי הטבע, הזמן והמקום. חוקי הפיזיקה והמציאות הנתפסת הם שמרחיקים את האדם ... כשהאדם עצוב, הוא מתכחש לשלמות המציאות ולכך שהוא עצמו הבורא. רבי נחמן מסביר כי כשאדם עצוב, אלוהים דווקא שמח - לא מתוך רוע, אלא כי זהו הביטוי לכך שהאדם אינו ראוי להיות מלך. אך כשהאדם חוזר לשמחה הפנימית, כאשר הוא מזהה את עצמו שוב כחלק מהאחדות, אז השמחה היא יתרה מאד. איך האדם חוזר להיות מלך לפי רבי נחמן? הדרך לחזור אל המלוכה היא באמצעות שימוש נכון בשכל. רבי נחמן מעודד את האדם להעמיק, לשאול שאלות קשות, אפילו להתמודד עם הפרדוקסים והקושיות העמוקות ביותר (החלל הפנוי). אך בשימוש נכון, בשכל העמוק באמת, האדם מגיע להבנה שהכל אחד, ... אחת. זו נקראת ההתכללות במחויב המציאות. החכמה האמיתית, לפי רבי נחמן, אינה ההבחנה בין טוב לרע, אלא ההבנה שאין הבדל ביניהם. דווקא הפרדוקסים, הסתירות והקושיות שמרחיקות את האדם בתחילה, יכולות בסופו של דבר להוביל אותו להבנה העמוקה ביותר ... ועמוקה, שאינה תלויה בשום גורם חיצוני. מהי שמחה אמיתית לפי רבי נחמן? איך להגיע לשמחה שלא תלויה בדבר? האם יש הבדל בין טוב לרע במציאות? מהי משמעות הסיפור של שבעת הקבצנים? איך חוזרים להיות מלך לפי תורת ברסלב? האם אפשר להיות בשמחה בזמן קושי? מהו החלל הפנוי בתורת רבי נחמן? אמשיך להרחיב את ההסברים ולפרט כל רעיון בצורה מעמיקה יותר, תוך פירוק כל מושג ותת - מושג לגורמים, כך שהטקסט ישמור על אורכו המקורי. הקדמה - חשיבות השמחה האמיתית רבי נחמן פותח את הסיפור במשפט: אספר לכם איך היו שמחים. הוא אומר זאת כתגובה לכך שהתלמידים שלו היו שמחים מאוד. שמחה זו מגיעה בעקבות הוראתו הידועה של רבי נחמן כי מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. כלומר, על האדם להיות תמיד במצב של שמחה, ללא תלות במצבו החיצוני או בנסיבות חייו. אך רבי נחמן ראה כי שמחתם של תלמידיו אינה שלמה, ולכן הוא אומר להם: מה אתם יודעים לשמוח מתוך מרה שחורה? אני אספר לכם איך היו שמחים. משמעות דבריו היא כי השמחה שלהם, אף על פי ... משהו טוב בתוך עולם של סבל - הוא שמח. אך זו אינה שמחה מושלמת. רבי נחמן בא ללמד אותם מהי שמחה אמיתית, שמחה שאינה תלויה בחיפוש נקודות טובות בתוך מציאות של סבל, אלא שמחה שנובעת ממקום עמוק יותר, מקום של דבקות מוחלטת בבורא, מקום שבו אין ... שתמיד צוחקים ושמחים חיצונית. אך זו איננה השמחה שעליה מדבר רבי נחמן. שמחה זו, החיוך והבדיחות, היא רק שמחת הכסילים - שמחה חיצונית שאין לה שורש פנימי. אמנם, רבי נחמן אומר שאפשר להשתמש במילא דשטותא, כלומר, בשטויות קטנות ובדיחות כדי לשמח את עצמך באופן זמני. אך זו רק דרך להגיע לשמחה אמיתית, ולא המטרה עצמה. אם האדם משתמש בשטויות כדי ... הבנה שהכל אחד, ומתוך דבקות בבורא עצמו. מהי שמחה בהשם יתברך? רבי נחמן אומר במקום אחר: ראוי לכם לשמוח בהשם יתברך. כלומר, השמחה האמיתית היא השמחה הנובעת מהקשר עם הבורא. אך מה קורה כאשר אדם אינו מצליח להיות שמח בקשר עם הבורא? רבי נחמן מציע כמה שלבים: אם אינך יכול לשמוח בהשם - תשמח בכך שיש לך רבי כזה, רבי שמכוון אותך לאמת. אם אינך מצליח לשמוח בכך - תשמח בדברים אחרים. אך השמחה הגבוהה ביותר היא שמחה ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
... בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב) איך להשיג תחושה טובה ללא סיבה חיצונית? אליעד כהן מסביר שאנשים בדרך כלל מרגישים טוב או רע בגלל סיבות חיצוניות. אם ... להרגיש טוב באופן קבוע ויציב. תחושה כזו שווה יותר מכל דבר חיצוני שהאדם יכול להשיג. מהו המסר המרכזי בשיטה של אליעד כהן? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שהאדם יכול להיות מאושר באופן בלתי תלוי לחלוטין במה שקורה במציאות החיצונית. כל הרגשות, החיוביים והשליליים, הם תוצאה של הפרש בין מה שהאדם רוצה לבין מה שקורה בפועל. על ידי חקירת הרצונות וההנחות שבבסיסם, האדם יכול להשתחרר מהתלות בדברים חיצוניים ולהרגיש טוב בכל מצב. אליעד מדגיש שהאושר האמיתי אינו תלוי בשום דבר חיצוני, אלא בהבנה של מנגנון הרצון והרגש וביכולת של האדם לשלוט בו. איך להרגיש טוב ללא סיבה חיצונית? מהי שיטת שאלת שאלות אינסופית? כיצד לשלוט ברגשות? מה גורם לתחושה טובה או רעה? איך להיות מאושר ללא תנאים? איך להתגבר על התנגדות פנימית? איך להבין מה באמת רוצים בחיים? ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
... בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב) מה מסמל הקבצן העיוור בסיפור של רבי נחמן? בסיפור מעשה בשבעה קבצנים, של רבי נחמן מברסלב, הקבצן הראשון שמתואר הוא הקבצן העיוור. לכאורה נראה שהוא בעל חסרונות רבים: הוא גם קבצן, שהוא אדם שפל ובזוי, וגם עיוור, שאינו רואה את המציאות. אולם ההסבר העמוק ... שיש שני סוגי שכל: שכל שתלוי בזמן (ככל שאדם מתבגר, הוא יודע יותר), ושכל שהוא מעל הזמן - שכל שמגיע לאדם בפחות מרגע. שכל שמעל הזמן פירושו שכל שתמיד היה ידוע לאדם, אבל רק עכשיו הוא נזכר בו. זה שכל שמגיע ללא מאמץ, וללא זמן, כי הוא מחוץ למגבלות של העבר, ההווה והעתיד. רבי נחמן מכנה זאת מתנת חינם, משום שהאדם מקבל את התובנה הזו ללא קשר להשתדלות שלו. למה הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד? הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד, מפני שהוא ... דווקא מצב זה הוא מצב האמת המוחלטת, מפני שבו האדם נמצא באחדות שלמה עם כל המציאות. מהי האנלוגיה של הספינות והמגדל בסיפור? בסיפור של רבי נחמן מתוארת קבוצת אנשים שנסעה בספינות, והספינות נשברו על ידי רוח סערה. האנשים ניצלו והגיעו למגדל שיש בו כל סוגי התענוגים. אליעד כהן מסביר שהספינות הן האנלוגיה לגוף ולתודעה של האדם. ... בתוך ספינות - הגוף או התודעה שלהם, והרוח ששוברת את הספינות מסמלת את רגע המוות או שבר כלשהו בתודעה. האנשים שמגיעים למגדל זוכים לשכר רוחני, אך הקבצן העיוור מוזמן על ידי הנשר הגדול להצטרף אליו, כי הוא חווה חיים טובים באמת, בעוד שהשאר חוזרים לאוצרות המזויפים שלהם - התענוגים הזמניים. מדוע הקבצן העיוור זכה להישאר עם ... הגדרה של זמן), ומצד שני הוא צעיר לגמרי (עדיין לא התחיל לחיות), כי הוא נמצא לפני הגדרת הקיום. מה משמעות המושגים נפש, רוח ונשמה לפי רבי נחמן? לפי הסיפור, רבי נחמן מסביר שישנן שלוש רמות תודעה (נפש, רוח ונשמה). אולם הקבצן העיוור מתואר כמי שנמצא מעבר לרמות אלה. הוא לא מזדהה עם אף רמת תודעה מצומצמת, אלא רק עם מה שקיים מעל הכל, עם האינסוף. הרמות נפש - רוח - נשמה עדיין נחשבות לצמצומים של התודעה. רבי נחמן לא מתייחס לרמות תודעה מעבר לשלוש אלו (חיה ויחידה), אלא ישר אל מה שמעל כולן - זוכר ולא כלום. מה מסמל הקבצן העיוור? מה זה שכל מעל הזמן? מהי משמעות חתונה בסיפורי רבי נחמן? מה זה אני זוכר ולא כלום? מה ההבדל בין נפש, רוח ונשמה? למה הכוונה חיים נצחיים לפי רבי נחמן? מהי משמעות שבעת הקבצנים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 14:08:13 - wesi1