... איך למסור מידע לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע
שלילי או לחשוף חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה
השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת החיסרון באופן מוגזם ואבסורדי, לבין הקטנת ... או בספקנות, ובכך הנושא הופך לפחות טעון ופחות בעייתי. איך אפשר להקטין את הפגיעה כאשר מוסרים מידע
שלילי? אם חייבים להעביר מסר
שלילי בצורה ישירה, הדרך היעילה ביותר היא להגיד אותו בכמה שפחות מילים ובאופן הכי קצר שאפשר, ומיד לאחר מכן להסיט את השיחה לנושא ... קצרה יותר ומעבירה תחושה שהמצב בשליטה ועומד להסתדר בקרוב, בעוד שהתשובה השנייה מדגישה פעמיים את
השלילי, ומעמיקה את תחושת האכזבה אצל השומע. מדוע חשוב להאריך בתשובות חיוביות? מצד שני, כאשר התשובה חיובית, כדאי לפרט כמה שיותר, ... משפיע על תפיסת המסר? אליעד כהן מסביר כי כל מילה מייצרת חוויה רגשית אצל השומע. כשמעבירים מידע
שלילי, כל שנייה נוספת וכל מילה נוספת עלולות להגביר את הרושם
השלילי. לכן, ככל שהמידע בעייתי או לא רצוי, כדאי להעביר אותו במהירות האפשרית, אפילו בשנייה אחת אם אפשר, במקום בחמש שניות או יותר. ... לכל מילה שאומרים בזמן אמת, היא קריטית כדי לשלוט בשיחה. אם לא שמים לב, ניתן בטעות לחזק מידע
שלילי או להחליש מידע חיובי, מה שיפגע בסופו של דבר בתוצאות הרצויות מהשיחה. אליעד ממליץ לספור אפילו אותיות ומילים כאשר מדובר במידע ... חיובי. שכנוע ומכירות ניהול שיחות ותקשורת בין אישית דרכים להתמודדות עם ביקורת איך להעביר מסר
שלילי? איך להתחמק מתשובות לא רצויות? איך לשכנע לקוחות? איך להתמודד עם שאלות קשות בשיחה? למה לפעמים חייבים לתת מידע שלא נעים ... החיסרון, אך גם לא משקרים ואי אפשר להתחמק מהתשובה לחלוטין. מה ניתן לעשות כאשר חייבים לספק מידע
שלילי? אפשר לפעול בשתי דרכים עיקריות. מצד אחד, אפשר להעצים את החיסרון ולהציג אותו בצורה מוגזמת, כך שהלקוח ירגיש שהתשובה נאמרת ... ניתנת באופן מוגזם כמו בטח שבגדתי בך עם חמישה בלונדיניות עכשיו הייתי שם. הדובר מעצים את התשובה
השלילית לכדי אבסורד ויוצר רושם של הגזמה, מה שעשוי לגרום לצד השני להתייחס לזה בספק או בהומור במקום בזעזוע מוחלט. איך לצמצם את ... מומלץ להסיט את השיחה למידע חיובי וחשוב יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל: הכנת את הדוחות? והתשובה היא
שלילית, יש הבדל בין לא, לא הכנתי את הדוחות כי לא הספקתי... לבין עוד לא, אבל אני בדיוק מסיים אותם. בדוגמה הראשונה חוזרים פעמיים על לא הכנתי, ובכך מחזקים את האלמנט
השלילי. בדוגמה השנייה אומרים עוד לא (מרמז שזה בדרך) ומיד ממשיכים לחלק החיובי (אני בדיוק מסיים). למה חשוב להתייחס גם למילים ... הלקוח. כיצד לספור מילים ולהתייחס לפרקי זמן? כל מילה מייצרת אצל השומע חוויה. ככל שמדובר במשהו
שלילי, רצוי לומר אותו בכמה שפחות מילים ובכמה שפחות זמן. אם יש אפשרות להעביר מידע
שלילי בשנייה אחת במקום בחמש שניות, עדיף לבחור באפשרות הקצרה. לעומת זאת, אם מדובר במידע חיובי, כדאי לפרט ולהרחיב, להוסיף הסברים, ... להוסיף משפטים או לחזור על מילים מבלי לשים לב לכך. אם לא עוקבים אחר מה שנאמר, עלולים לחזק מידע
שלילי או להקהות מידע חיובי באופן לא רצוי. כאשר מודעים לכל מילה, אפשר לשלוט טוב יותר בהשפעה של הדברים על הצד השני ולהתאים את המסר ...