אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
איך אפשר לשכנע אדם לשנות את דעתו באופן מוחלט?

אליעד כהן מסביר את המנגנונים הבסיסיים של שכנוע ואיך ניתן להשפיע על אדם לשנות את דעתו או התנהגותו. על פי אליעד, כל מחשבה או פעולה של האדם נוצרת משילוב של שני מנגנונים - סיבתי ואקראי. מצד אחד, קיימת סיבה הגיונית וברורה שבגללה האדם חושב או מתנהג כפי שהוא מתנהג. מצד שני, תמיד קיים מרכיב אקראי לחלוטין שמביא את האדם לחשוב ולפעול בצורה מסוימת, גם ללא סיבה ברורה.

לדוגמה, אדם יכול להגיד שהוא רוצה להתאבד. אם ננסה לשכנע אותו לא לעשות זאת, קיימים שני נתיבים שונים לשכנוע שלו. הראשון הוא נתיב סיבתי, והשני הוא נתיב אקראי.

איך פועל השכנוע הסיבתי ומהי חשיבותו?

בשכנוע הסיבתי אנחנו מתמקדים בהיגיון של האדם ומנסים להוכיח או להפריך את הטענות שהוא מציג. למשל, אם האדם אומר שהוא רוצה להתאבד בגלל סיבות מסוימות, כמו כישלון או חוסר משמעות בחיים, ניתן לנסות להפריך את ההיגיון שמאחורי אותן סיבות. למשל, ניתן לומר לו שיש דברים טובים שהוא אינו שם לב אליהם, או שהסיבות שלו הן חלקיות ולא נכונות במלואן. במקרה זה, השכנוע נעשה על ידי טיעונים נגדיים והסברים לוגיים.

עם זאת, אליעד כהן מדגיש שאם האדם אינו מגיב לנתיב השכנוע הסיבתי, קיימת אפשרות שנייה, שהיא נתיב אקראי.

האם ניתן לשכנע אדם באמצעות שכנוע אקראי בלבד?

אליעד מסביר שהנתיב השני של השכנוע, השכנוע האקראי, אינו מצריך היגיון או נימוק ברור. כאן המטרה היא לחזור שוב ושוב על אותו המסר בדיוק, ללא שינוי, גם אם אין טיעון הגיוני או הוכחה מאחוריו. הוא טוען שהשפעה זו מבוססת על מרכיב אקראי שקיים בכל אדם - לפעמים אדם ישתכנע פשוט בגלל שהמסר חוזר על עצמו פעמים רבות, גם אם הוא אינו מבוסס כלל מבחינה לוגית.

לדוגמה, במקרה של האדם הרוצה להתאבד, אפשר פשוט לחזור שוב ושוב על המשפט "החיים טובים", מבלי לנסות אפילו להוכיח זאת. למרות שאין לנו דרך להוכיח שהחיים טובים יותר מרעים, ההיגיון כאן הוא שאם חוזרים על המסר מספיק פעמים, ייתכן שהמרכיב האקראי במוחו של האדם יגרום לו להשתכנע שהחיים אכן טובים.

מהי המשמעות של לחזור על אותו מסר בשכנוע אקראי?

אליעד מציין שבדרך כלל אנשים מאמינים שאין טעם לחזור על אותו דבר שוב ושוב, כי כביכול זו פעולה חסרת היגיון. אנשים רגילים לחשוב שאם אמרו משהו והוא לא השפיע, כנראה שהוא כבר לא ישפיע גם בפעמים הבאות. אבל אם מבינים שהשכנוע יכול להתבסס גם על רכיב אקראי ולא רק על סיבות הגיוניות, יש היגיון רב לחזור שוב ושוב על אותו המסר בדיוק, ללא כל שינוי.

אליעד מביא משפט מפורסם שאומר: "רק טיפש עושה את אותו הדבר ומצפה לתוצאה שונה". לפי דעתו, מי שהמציא משפט זה הוא הטיפש, משום שהוא מניח שכל הפעולות הן סיבתיות בלבד, ולא מביא בחשבון שישנן פעולות שמצליחות דווקא בגלל המרכיב האקראי. מכיוון שקיימת האפשרות האקראית, בהחלט ייתכן שדווקא חזרה עקבית על אותו המסר בדיוק תוביל בסופו של דבר לתוצאה אחרת.

איך מתמודדים עם אדם שמתעקש על מחשבתו המקורית?

אליעד כהן מסביר שכאשר אנחנו מתמודדים עם אדם שמחזיק בדעה שלילית מאוד על החיים (לדוגמה, רצון להתאבד), יש לנו יתרון עליו. היתרון הוא שאנחנו מסוגלים לראות את המציאות בצורה מורכבת יותר...
איך לגרום למישהו לחשוב משהו הוכחות לטפל בהתאבדות אותו הדבר איך אפשר לשכנע להתמודד עקשנות אובדנות יתרונות מניעת התאבדות מוח אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד איך המוח משתכנע איך לגרום לה לא להתאבד איך לגרום לו לא להתאבד איך לגרום למישהו לא להתאבד איך לגרום למישהו לחשוב איך לגרום למישהו לחשוב משהו איך לגרום למישהי לחשוב איך לשכנע מישהו לא להתאבד אקראי אקראיות המוח המוח משתכנע התאבדויות התאבדות טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לא להתאבד לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לא להתאבד לגרום לה לחשוב לגרום לו לא להתאבד לגרום לו לחשוב לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו באופן אקראי לגרום למישהו לא להתאבד לגרום למישהו לחשוב לגרום למישהו לחשוב משהו לגרום למישהו לרצות לחיות לגרום למישהי לחשוב להתאבד לחיות לחשוב לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לרצות לחיות לשכנע לשכנע מישהו לשכנע מישהו באופן אקראי לשכנע מישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לחשוב לשכנע מישהו לחשוב משהו לשכנע מישהו לרצות לחיות מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מוח מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות סיבתיות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד שכנוע שכנוע אקראי שכנוע סיבתי
רגשות אשמה בעקבות התאבדות, יכולתי למנוע את ההתאבדות, איך מתמודדים עם התאבדות? התמודדות עם התאבדות במשפחה, התאבד בגללי, אני אשם שהוא מת, מאיים בהתאבדות, סחיטה רגשית, ניחום אבלים, לנחם אבלים
רגשות אשמה בעקבות התאבדות, יכולתי למנוע את ההתאבדות, איך מתמודדים עם התאבדות? התמודדות עם התאבדות במשפחה, התאבד בגללי, אני אשם שהוא מת, מאיים בהתאבדות, סחיטה רגשית, ניחום אבלים, לנחם אבלים
... אשמה בעקבות התאבדות , יכולתי למנוע את ההתאבדות, איך מתמודדים עם התאבדות? התמודדות עם התאבדות במשפחה, התאבד בגללי, אני אשם שהוא מת, מאיים בהתאבדות, סחיטה רגשית, ניחום אבלים, לנחם אבלים איך מתמודדים עם רגשות אשמה בעקבות התאבדות של אדם קרוב? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם רגשות אשמה בעקבות התאבדות של אדם קרוב, ומדגיש שיש שתי בעיות עיקריות שיכולות להיווצר אצל אדם לאחר שמישהו קרוב אליו מתאבד: האדם מרגיש אשמה שהוא הגורם להתאבדות של הקרוב לו. הוא חווה הזדהות עמוקה עם הכאב והסבל שהיו לקרוב לפני שהתאבד, דבר שמעצים את הסבל שלו עצמו. אליעד מסביר שהדבר הראשון שצריך לברר הוא שאלת האשמה: האם אתה באמת אשם בהתאבדות? התשובה לכך, על פי אליעד, מורכבת. הוא מסביר שיש שני צדדים לסיפור: מדוע אתה תמיד יכול להיות אשם בהתאבדות של אדם אחר? אליעד מציג גישה לפיה בכל מקרה אפשר למצוא סיבה להאשים את עצמך. לדוגמה, אם מישהו מתאבד ואתה היית יכול לחייך אליו פעם נוספת, לדבר איתו, או לתת לו משהו קטן שהיה משפר את מצב רוחו, ייתכן שזה היה משנה את התוצאה. לדוגמה, אפילו חיוך אחד או מילה טובה ברגע הנכון יכולים היו תיאורטית למנוע התאבדות, ולכן תמיד אפשר למצוא אשמה כלשהי באדם שנותר חי. מדוע אתה אף פעם לא באמת אשם בהתאבדות של מישהו אחר? מצד שני, אליעד מציג גם את הפרספקטיבה ההפוכה: האדם שהתאבד בחר את הבחירה הזו מתוך רצונו החופשי. אליעד מדגיש שיש נקודת מבט פילוסופית האומרת שלכל אדם יש בחירה חופשית מלאה. ... והכל נקבע מראש על ידי הגנטיקה או המציאות עצמה, ובמקרה זה אתה בוודאי לא אשם. כך שגם אם דחפת מישהו להתאבד (אפילו פיזית ממש, במקרים קיצוניים), אפשר לטעון שזה לא באחריותך, כי אותו אדם יכול היה לבחור אחרת. מדוע קשה לשחרר לחלוטין את רגשות האשמה לאחר התאבדות? אליעד מסביר שאנשים רבים המנסים להתמודד עם אשמה נוטים לומר לעצמם שוב ושוב: זה לא בגללי, אני לא אשם. אבל ... תמיד ישאלו את עצמם אם בכל זאת היה משהו קטן שהיו יכולים לעשות אחרת. למשל, אם מישהו אומר שהוא הולך להתאבד אם לא תיתן לו משהו, ואתה לא נותן, ואתה מתייחס לאיום שלו כאל סחיטה רגשית, ואז הוא מתאבד, אתה תמיד תחשוב שאולי היית יכול למנוע את זה אם היית נענה לבקשתו. האם התאבדות היא בהכרח דבר רע? נקודה נוספת שאליעד מציג היא הטלת ספק בעצם ההנחה שהתאבדות היא בהכרח דבר רע. הרגש האשם מגיע בעיקר מההנחה הבסיסית הזו: שהמוות הוא רע וההתאבדות היא שלילית. אליעד מעודד לשאול את השאלה: האם אתה באמת יודע בוודאות שזה רע למות? האם אתה יודע בוודאות שמוות הוא רע? הוא מסביר שמוות, כמו כל דבר אחר, הוא רק רע בעיניך כי אתה מניח אוטומטית שעדיף לחיות מאשר למות, אבל זאת לא בהכרח אמת מוחלטת, אלא נקודת מבט סובייקטיבית בלבד. הוא ממשיך להסביר זאת כך: אם אתה חושב שההתאבדות היא דבר רע, כנראה זה משום שאתה עצמך לא רוצה למות ואתה פוחד מהמוות. אם אתה היית שלם לגמרי עם הרעיון של ... היה מת מתישהו בכל מקרה, או משום שאולי יחזור בגילגול נוסף. מה עושים עם תחושת ההזדהות עם סבל האדם שהתאבד? אליעד מתייחס גם לבעיה של ההזדהות הרגשית עם הדיכאון של האדם שהתאבד. הוא מסביר שהסבל שלך אינו רק מתוך האשמה, אלא גם מתוך הזדהות עם הכאב והדיכאון שהוביל להתאבדות. אליעד מסביר שכדי להקל על סבל זה, צריך להסתכל אחרת על מושג הדיכאון. דיכאון הוא רק תחושה מסוימת. אם אתה יכול להבין שגם להיות בדיכאון זה לא בהכרח רע, לא תרגיש כל כך רע מהדיכאון של אותו אדם שהתאבד. לדוגמה, אם אדם אומר לך שהוא בדיכאון, תשאל אותו אם הוא רוצה לצאת מזה. אם הוא עונה כן, אז רע לו מזה. אבל אם הוא ...
לא רוצה לחיות, רוצה למות, רצון להתאבד, איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו?
לא רוצה לחיות, רוצה למות, רצון להתאבד, איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו?
... רוצה לחיות, רוצה למות, רצון להתאבד, איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו? למה אנשים מתאבדים ואיך אפשר למנוע התאבדות? אליעד כהן מסביר על הסיבות האמיתיות שמובילות אנשים להתאבד, תוך הבחנה בין שני סוגים של חוסר רצון לחיות. הוא טוען שאנשים שרוצים למות לא ... שהם אוהבים משהו בחיים יותר מדי, וכאשר הם לא משיגים אותו, הם מרגישים שאין סיבה לחיות. לדוגמה, אדם שטיפס על סולם במטרה לקפוץ ולהתאבד, עושה זאת לא בגלל שהוא באמת ... ספציפי בחיים, וכאשר הוא לא מצליח להשיג את הדבר הזה, הוא מתוסכל ומגיע למצב של רצון להתאבד. לדוגמה, אם מישהו איבד את כל כספו ויש לו חובות, הוא מתאבד לא בגלל שכסף זה דבר רע, אלא בגלל ... למעשה אוהב כסף בצורה קיצונית ולכן כאשר הוא מאבד את הכסף, הוא מאבד גם את הסיבה לחיות. האם באמת אפשר לא לרצות לחיות וגם לא לרצות למות? אליעד מסביר שיש סוג נוסף של אנשים שנמצאים במצב ביניים שבו הם לא רוצים לחיות אך גם לא רוצים למות. הוא מדגים ... אומר שהאדם הזה ימות באופן טבעי, משום שהוא פשוט לא יאכל ולא ישתה. אדם זה לא מתאבד באופן אקטיבי, אלא באופן פאסיבי, ... שום דבר ולכן מת בסופו של דבר מעצמו. למה אנשים מרגישים רע עד כדי כך שהם רוצים להתאבד? אליעד כהן מסביר שאנשים שמתאבדים, עושים זאת כי הם מרגישים שאין להם שום ברירה אחרת. אדם שהתאבד הוא אדם שחשב ששום אופציה אחרת לא ... הן רק שתיים: או שהוא יהיה איתה או שהוא חייב למות. מה הדרך הנכונה לעזור לאדם שרוצה להתאבד? אליעד כהן מסביר שהדרך לעזור לאדם שחושב להתאבד, היא קודם כל להבין מה הדבר ... זו דרך טובה להתמודד עם רצון למות? אליעד טוען שהרבה אנשים מנסים להתמודד עם רצון להתאבד על ידי מחשבה חיובית (אולי ... שבאמת מיואש, כי הוא לא באמת מסוגל להאמין בכך. הדרך היעילה יותר היא לא לנסות לשכנע את האדם לחשוב שזה טוב, אלא להביא ... חיובי זו משימה קשה מאוד לאדם מיואש, כי הוא בטוח שהמצב רע מאוד. לכן, במקום לשכנע אותו שהמצב טוב, עדיף להביא אותו ...
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
... החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות למה אנשים מתאבדים ואיך למנוע התאבדות? אליעד כהן מסביר כי הסיבה הבסיסית שאנשים רוצים להתאבד היא הרצון שלהם לשנות את המציאות. אדם מרגיש רע כשהוא רוצה משהו מסוים, והמציאות ... הוא גדול מאוד, האדם עלול להרגיש ייאוש וחוסר אונים, עד כדי כך שהוא מחליט שהדרך היחידה להפסיק לסבול היא לשנות את המציאות בצורה הקיצונית ביותר - להתאבד. אליעד נותן דוגמה של אדם שרוצה בת זוג שעזבה אותו, וכשהוא מרגיש שהוא אינו יכול ... אותה, הוא נכנס למצוקה גדולה. אם האדם היה יכול לקבל את המציאות כפי שהיא או לשנות את רצונו ולא לרצות את מה שאין לו, הוא לא היה סובל ולא היה מגיע למחשבות אובדניות. אליעד מדגיש כי כדי למנוע התאבדות, יש לחנך אנשים ובמיוחד ילדים לשלוט ברצונם ולא רק במציאות. כאשר מחנכים ילד רק ... גם עם מצבים שבהם המציאות אינה תואמת לרצונו, הוא ידע לקבל את המציאות או לשנות את רצונו בהתאם למה שקורה. כך הוא לא יחוש חסר אונים, והסיכוי שיגיע לרצון להתאבד קטן משמעותית. האם אפשר לשלוט במציאות או רק ברצון? אליעד כהן מסביר שיש שתי דרכים ... לבין מה שקורה בפועל. אם אדם מבין שהכל תלוי ברצונו, הוא מפסיק להיות קורבן של המציאות, ומתחיל לקחת אחריות מלאה על חייו ועל תחושותיו. למה אנשים מתאבדים? איך להפסיק לפחד מהמוות? האם אפשר לשלוט ברצון? מה קורה אחרי המוות? האם יש טוב ורע מוחלטים? איך למנוע התאבדות של ילדים? האם ניתן לשלוט בחוויית המציאות? השכל של ההתאבדות, רצון לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, שינוי הרצון מול שינוי המציאות, 2 שיטות להרגיש טוב, 2 שיטות לא להרגיש רע, איך לחנך ילד לאהוב את החיים? איך לחנך ילד שלא ירצה להתאבד? למה ילד רוצה להתאבד? למה ילד רוצה למות? למה אנשים רוצים להתאבד? למה ילד מפחד למות? מהו הפחד מהלא נודע? למה אנשים מפחדים מהלא נודע? מה קורה במוות ...
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
... טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות איך להתמודד עם הפחד שצוחקים עלי בגלל מחלת נפש? אחת הסוגיות המורכבות שאליעד כהן הציג עוסקת בפחד ... בכך. איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד או לקחת סמים? אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה לטיפול באנשים שנמצאים במשבר או במצוקה, כמו רצון להתאבד, דיכאון או שימוש בסמים, היא לא להתנגד לרצונם אלא להבין את הפרספקטיבה שלהם במלואה. הוא מפרט זאת באמצעות דוגמאות: אדם שרוצה להתאבד : אליעד מציין שלא צריך לנסות לשכנע את האדם שההתאבדות היא רעיון רע. במקום זאת, יש להסביר לו שהוא לא חייב להתאבד כדי להרגיש טוב, ושישנן דרכים נוספות להגיע לאותה הרגשה שהוא מחפש. ילד שלא רוצה להכין שיעורים: במקום ... נפש? איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד? איך לעזור לילד שלא רוצה לעשות שיעורים? מי נחשב חולה נפש? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליי? האם משוגע ... נפש? איך לעזור למישהו שרוצה להתאבד? איך לעזור למישהו לא להתאבד? איך למנוע התאבדות? השכל של מניעת ההתאבדות, איך לחנך ילדים? איך לעזור לילד לעשות שיעורי בית? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך לחנך מתוך הכלה? 2 ...
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות
התאבדויות, למה אנשים לא מתאבדים? איך למנוע התאבדות? למה אנשים רוצים לחיות? למה אנשים רוצים להתאבד? שיקולים של מי שרוצה להתאבד, למה לא הגיוני להתאבד? סיבות למה אנשים מתאבדים, מניעת התאבדות, טיפול ברצון להתאבדות למה רוב האנשים שחושבים להתאבד לא מתאבדים בסוף? רוב האנשים שחושבים על התאבדות לא מבצעים אותה בפועל, והסיבה לכך היא שהרצון האמיתי שלהם אינו למות, אלא להפסיק את הכאב שהם חווים. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם חושב על התאבדות, זה נובע מכך שהוא נמצא במצוקה רגשית עמוקה, מתוך תחושה שאין פתרון אחר לבעיותיו. הוא נותן דוגמאות לאנשים שרוצים כסף או הצלחה ולא מצליחים להשיג אותם, ולכן חווים סבל כה גדול, שהם מתחילים לחשוב שהתאבדות היא הפתרון היחיד לכאבם. אבל במציאות, האדם לא באמת רוצה למות, אלא הוא רוצה פתרון למצוקה שלו. לדוגמה, אדם שרוצה כסף רב ולא מצליח להשיג אותו, או אדם שנכשל שוב ושוב בתחומי חיים שונים, כמו קריירה או זוגיות, יכול להאמין שהתאבדות תסיים את סבלו. אבל כאשר מתעמקים ברצונות של אותו אדם, מבינים שהסיבה שהוא רוצה כסף או הצלחה מלכתחילה, היא כדי להגן על עצמו מפני המוות. כלומר, באופן עמוק ונסתר, הוא לא רוצה למות, אלא להגן על עצמו, ולכן ההתאבדות אינה באמת מה שהוא רוצה. מהם הגורמים לרצון להתאבד? אליעד כהן מדגיש שהגורם המרכזי לרצון להתאבד הוא כאב רגשי חמור כתוצאה מחוסר הגשמה של רצונות משמעותיים לאדם. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שמערכת היחסים שלו הסתיימה. האדם הזה מרגיש שהוא לא יכול להתמודד עם הבדידות, עם האובדן, ועם התחושה שהעתיד חסר תקווה, ולכן חושב על התאבדות. כאן המטרה של האדם אינה באמת למות, אלא לעצור את הכאב. למשל, אדם שנעזב על ידי בת הזוג שלו יכול להאמין שהוא לא יוכל לחיות לבד, מפני שהבדידות בלתי נסבלת עבורו. אך אם נחקור את הרגשתו לעומק, נגלה שהסיבה שהוא לא רוצה להיות לבד היא שהוא מפחד למות, והוא מאמין שבדידות שווה למוות. הרצון האמיתי שלו הוא להימנע מהסבל והכאב שנגרם לו, ולכן המוות נראה לו כפתרון, למרות שמה שבאמת מניע אותו הוא רצון פנימי עמוק לחיות ולא למות. למה התאבדות אינה הגיונית? אליעד מסביר שהתאבדות, למרות שנראית כאפשרות הגיונית לאדם הסובל, למעשה אינה הגיונית. הסיבה לכך היא שמלכתחילה, האדם בחר ברצונותיו כדי להימנע מהמוות ולשרוד. האדם רוצה את הדברים החומריים או הרגשיים, כמו הצלחה, כסף, אהבה, חברים, בדיוק כי הם גורמים לו תחושת ביטחון ומגנים עליו מהמוות. לכן, כאשר הוא חושב להתאבד, הוא בעצם מתעלם מהסיבה הבסיסית לכך שהוא רוצה לחיות. האדם נמצא במעגל סגור שבו הוא רוצה לחיות, לכן הוא רוצה דברים שיגנו עליו, אך כאשר אותם דברים אינם מתממשים, הוא חושב על התאבדות כפתרון. אם האדם יבין שהמניע האמיתי שלו הוא רצון לחיות, אז הוא יכול להבין ש
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים למה ילדים מתאבדים ואיך הורים קשורים לכך? אחת התופעות המדאיגות ביותר בקרב ילדים ובני נוער היא תופעת ההתאבדות. אליעד כהן מסביר בהרצאתו בפירוט את הסיבות להתאבדות ילדים, כיצד למנוע זאת, ומה תפקיד ההורים במניעת או בהעצמת התופעה. האם הרצון למות אצל ילדים הוא מולד? אליעד כהן מדגיש באופן ברור שהרצון להתאבד או הרצון למות אינו רצון מולד. הוא מסביר שילדים נולדים ללא פחד ממוות, וללא ... לו (למשל, להתקרב אליו עם גפרור דולק), התינוק יירתע מכאב פיזי, כיוון שהרתיעה מכאב היא תכונה מולדת. אולם, הרצון למות או הנטייה להתאבד אינן מולדות. מה הקשר בין חרם בבית הספר להתאבדות ילדים? אחת הסיבות המרכזיות להתאבדות ילדים, כפי שמציין אליעד כהן, היא חרם חברתי בבית הספר, בריונות, שיימינג או השפלות מצד בני גילם. הוא מסביר שכאשר ילד עובר השפלה, נידוי או צחוק, הוא עלול להגיע למצב שהוא אינו רוצה לחיות יותר. השאלה החשובה שאליעד מעלה היא: מדוע הילד חושב שזו סיבה מספיק חמורה כדי להתאבד? הוא מסביר שילד חושב שחרם הוא סוף העולם בגלל הדרך שבה חונך בבית. ההורים לימדו ... הילד למד מהוריו שהחיים חייבים להיות בדיוק לפי רצונו, ולכן, כשמשהו אינו מתנהל לפי התסריט האידיאלי הזה, הוא חושב שאין טעם להמשיך לחיות. מדוע ההורים אחראים במידה רבה להתאבדות ילדיהם? אליעד כהן מחדד נקודה שנויה במחלוקת אך חשובה מאוד: ההורים הם אחראים חלקית, ולעיתים משמעותית, להתאבדות ילדיהם. הוא מדגיש כי כוונתו אינה להאשים את ההורים באופן מלא, אבל בהחלט ... פחד וחרדה ממצבים חברתיים שליליים. ההורים, דרך חינוך שאומר לילד שהוא חייב תמיד להיות אהוב או להצליח, למעשה מעצימים את הסיכון להתאבדות במקרה שהילד יתמודד עם מציאות קשה, כמו חרם או דחייה חברתית. הוא מציג דוגמה ... תלוי בהרגשה הזאת ולפחד מאיבוד אותה הרגשה. כשהוא נתקל במציאות קשה, כמו חרם חברתי או השפלה, הוא חש שאיבד הכל, עד כדי כך שירצה להתאבד . האם הילדים שמבצעים חרם אשמים במוות? אליעד כהן מבהיר שגם הילדים שעושים את ... אף אחד לא מתכוון להמית את הילד בכוונה תחילה, אך השילוב של חינוך שגוי בבית עם סביבה חברתית שלילית גורם לתוצאה הקשה הזו. איך אפשר למנוע התאבדות של ילדים? כדי למנוע התאבדות אצל ילדים, אליעד כהן מציע פתרון מעמיק ופרקטי מאוד להורים: ההורים צריכים ... עם קושי. להבין ולקבל את המציאות כפי שהיא, מבלי לחשוב שכל קושי הוא סוף העולם. אליעד מסיים את ההרצאה במסר להורים: כדי שהילדים לא יתאבדו וכדי שיהיו בריאים נפשית, יש לשנות את החינוך בבית ולהעניק לילד השקפה רחבה וגמישה על החיים. למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? התאבדות ילדים בגלל חרם איך לזהות מחשבות אובדניות אצל ילדים? מה לעשות כשהילד אומר שהוא רוצה למות? סיבות ל
רטוריקה, איך לשנות עמדות? איך לטפל בהתנגדות? איך המוח משתכנע? למה אתה חושב כך? להטיל ספק, הטלת ספק, לבקש נימוק, לחפש סיבה, סיבה מחזקת, סיבה מחלישה, איך לשכנע אנשים?
רטוריקה, איך לשנות עמדות? איך לטפל בהתנגדות? איך המוח משתכנע? למה אתה חושב כך? להטיל ספק, הטלת ספק, לבקש נימוק, לחפש סיבה, סיבה מחזקת, סיבה מחלישה, איך לשכנע אנשים?
... איך לשנות עמדות? איך לטפל בהתנגדות? איך המוח משתכנע? למה אתה חושב כך? להטיל ספק, הטלת ספק, לבקש נימוק, לחפש סיבה, סיבה מחזקת, סיבה מחלישה, איך לשכנע אנשים? מה המשמעות של השאלה למה? כיצד היא משפיעה על דעות ומעמדות? האם יש משמעות לשאלה למה כאשר מישהו מביע דעה? לרוב, כאשר ... כמו כי הצבע שלו מוצא חן בעיני. ברגע ששואלים אדם מדוע הוא טוען טענה מסוימת, הדבר עלול להחליש את עמדתו אם הוא לא יכול להציג נימוק משכנע או אם הנימוק עצמו מתערער. לדוגמה, אם שואלים מישהו למה אתה חושב שזה יקר?, הוא עשוי להתחיל לחשוב על הסיבות שהביאו אותו ... להטיל ספק במעמדו של הצד השני בצורה ישירה. כל שיחה היא הזדמנות ליישם את הכלים הללו ולהתאים את השאלות בהתאם לסיטואציה. מהן דרכים לשכנע אנשים? כיצד ניתן לשנות עמדות של אחרים? איך להתמודד עם התנגדות בשיחה? מהו תהליך השכנוע המנטלי? כיצד להטיל ספק בצורה אפקטיבית? האם יש משמעות לשאלה למה כאשר מישהו מביע דעה? כאשר מישהו מביע דעה כמו אני לא רוצה ... הצבע שלו מוצא חן בעיני או כי הצורה שלו נראית לי אסתטית. כאשר דעה זקוקה לנימוקים, הדבר יכול להחליש אותה, שכן אם הנימוק יתערער או לא ישכנע, גם הדעה עצמה תתערער. לכן, כשאדם אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים ואנחנו שואלים למה אתה אומר את זה?, אנחנו עלולים לגרום לו להרגיש שפחות בטוח בדבריו - זאת משום שהוא צריך להסביר אותם ולהוכיח אותם לנו או לעצמו. בדיוק כמו בדוגמה עכשיו 19:00 - עצם ... להחליש את הצד שלו. בסופו של דבר, כל מקרה לגופו. אם אנחנו מאמינים ששאלת למה תוביל את האדם להחליש בעצמו את טענתו (כי אין לו נימוקים משכנעים), נשתמש בשיטה זו. אם נראה שזה גורם לו רק להתחזק בדעתו, נעדיף גישה אחרת. חשוב לזכור שגם לגבי הדעות שלנו, אפשר ליישם את ... או שמדובר בהרגל מחשבתי שאפשר להטיל בו ספק. כיצד לזהות טענות חזקות מול טענות חלשות שאלת למה ככלי לניתוח חשיבה עצמית גישות שונות לשכנוע ולהשפעה שלום לכולם הפעם אני רוצה להתייחס לנושא הבא והוא לבקש מבן אדם אחר נימוק וסיבה לדעה שלו, האם בעצם זה מחליש את הדעה ... לכם דוגמה נגיד נשאל מישהו תגיד לי מה השעה עכשיו? הוא יסתכל בשעון אומר לנו עכשיו 19:00, למה אתה אומר שעכשיו 19:00? אוטומטית מרגע שהמוח של הבן אדם שומע את המילה למה זה כמו להגיד לו מה שאתה אומר זה לא בטוח נכון כי דבר שהוא בטוח נכון לא שואלים למה. ... במקרים כאלה לדוגמה יש הרבה פעמים שמישהו טוען טענה אל תשאל אותו למה הוא חושב ככה במקום לשאול אותו למה אתה חושב ככה בא תסביר לו תנסה לשכנע אותו יותר טוב למה הוא צריך לעשות אחרת אל תנסה להחליש את הדעה שלו, הרי כשמישהו טוען טענה ואנחנו רוצים לשנות את הדעה שלו ...
שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
... מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP איך משתמשים בתרתי משמע כדי לשכנע אנשים? אליעד כהן מסביר איך ניתן לבצע מניפולציה פסיכולוגית באמצעות שימוש ... זאת. מצד שני, המשפט אנשים בקבוצה הזאת גנבים פחות מחייב הכללה גורפת. כיצד המוח מפרש משפטים עם ריבוי משמעויות? אליעד כהן מסביר כיצד המוח מנתח משפטים עם ריבוי משמעויות. לדבריו, המוח לא מנתח רק את המשמעות המלאה של המשפט השלם, אלא גם כל חלק ממנו בנפרד. כל מילה במשפט נבחנת עצמאית וגם ביחס לשאר המשפט. לכן, כאשר המוח שומע משפט מסוים, הוא מפרש אותו בכמה רבדים במקביל, כולל פירושים סותרים או ... חשוב להיזהר בניסוח משפטים? הסיבה המרכזית להיזהר בניסוח משפטים היא משום שהמוח מסוגל לקלוט גם משמעויות הפוכות ממה שהתכוונו, וניתן לבצע מניפולציות על ... ההבנה כיצד להשתמש ולהיזהר ממילים עם תרתי משמע, מתוך מודעות לאופן שבו המוח האנושי מפרש מסרים. איך לשכנע אנשים? מה זה ריבוי משמעויות? איך המוח מפרש משפטים? מה זה מניפולציה פסיכולוגית? כיצד להימנע ממניפולציות? איך ... מתחילים את המשפט ואומרים כל האנשים בקבוצה הזאת והזאת הם גנבים אוטומטית המוח אומר לא נכון לא כולם גנבים ואז ממילא גם אם 70% אחוז מהקבוצה הזאת הם ... מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים אוקי אז במקרה כזה ברגע שאמרנו חלק אז כביכול המוח אומר רגע הוא אמר לי חלק זאת אומרת שהוא לא מנסה להכליל הוא מנסה לדייק אז ... אדם אומר את המילה חלק או ישנם אנשים וכו ברגע שבן אדם משדר שהוא מדייק אז המוח נוטה לתת יותר אמון במה שאמרו לו. אוקי עכשיו המניפולציה הולכת ככה בא נניח ... אנשים בקבוצה הזאת גנבים או בקבוצה שאומרים האנשים בקבוצה הזאת גנבים אז המוח יפרש, למה יפרש זה נושא אחר אבל המוח יפרש האנשים בקבוצה הזאת גנבים. זה יותר מכליל ולכן שימו לב לנושא הבא אם נאמר יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים אז המוח כשהוא שומע יש אנשים אוטומטית הוא מפרש ולא כל האנשים, אוקי גם כשהמוח שומע חלק מהאנשים הוא מפרש ולא כל האנשים אבל במוח עצמו המוח לא מפרש רק פעם אחת את המשפט המוח מפרש את כל המשפט בכל פעם מחדש אומרים את המילה חלק מהאנשים, בקבוצה, גנבים כל פעם המוח לוקח את המילה ומפרש את המשפט מחדש. זאת אומרת אם משפט לדוגמה מורכב מנגיד חמש מילים, אוקי אז המוח בעצם כשאמרנו לו את המילה הראשונה הוא זוכר ומפרש את המשך המשפט, מילה שניה הוא מפרש אותה בהמשך המשפט, מילה שלישית המשך המשפט אבל בעצם המוח יש בו המון רבדים וכשהמוח שומע משפט הוא מפרש אותו לאו דווקא בהתייחסות לכל המילים שלו. לדוגמה נגיד ... גם פירש שהוא רוצה ללכת לשם ולשם. אותו דבר לצורך העניין כאן אז שימו לב המוח שומע נגיד יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים בשום שלב במשפט גם כשהוא שמע יש ...
שיטות שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP
שיטות שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP
... שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP איך אפשר לגרום לילד או לאדם לאהוב משהו או לשנוא אותו? כדי לגרום לילד או לאדם לאהוב או לשנוא דבר כלשהו, צריך להבין קודם כל את מנגנון ... אבל מתפרנס מזה, עשוי להתחיל להרגיש שזה לא כל כך נורא, ואפילו יחווה סיפוק מכך, כי הוא מקשר בין הפעולה לבין התוצאה החיובית שהיא הכסף שהוא מרוויח. איך אפשר לשכנע ילד לא לעשות משהו שלילי? אליעד מסביר שכדי לגרום לילד להפסיק לעשות פעולה שלילית (למשל, אלימות או כל התנהגות לא רצויה אחרת), אפשר להשתמש בשיטת ההתניה השלילית: בכל פעם שהילד יפעל באלימות, הוא יקבל עונש בלתי נמנע. אם הילד ישוכנע שאין לו ברירה אלא לסבול מהעונש בכל פעם שהוא אלים, המוח שלו יתחיל לקשר את הפעולה הזאת לסבל, והוא יפסיק לרצות להיות אלים. חשוב מאוד שהעונש יהיה בלתי נמנע, כי אם הילד יחשוב שיש לו אפשרות להתחמק ממנו, השיטה לא תעבוד והוא ... פעולה רצויה. עם הזמן, החיה מתרגלת לקשר בין הפעולה לבין התגמול, ובסופו של דבר היא מבצעת את הפעולה גם בלי לחשוב על התגמול, מתוך הרגל בלבד. בדיוק כך אפשר לשכנע ילד לאהוב לבצע שיעורי בית או מטלות אחרות. אם הילד יקשר בין ביצוע שיעורי הבית לבין תגמול חיובי כלשהו, אחרי מספר רב של פעמים הוא יתחיל לבצע את הפעולה באופן אוטומטי ואף ... כאשר לאדם יש מחשבה טורדנית, לפעמים הדרך להתמודד איתה היא פשוט לא לתת לה מקום להתבטא בכלל. אם האדם מאפשר למחשבה כזו להתבטא אפילו מעט, זה עלול לחזק אותה ולגרום לה להישאר ואף להתחזק. לעומת זאת, אם הוא לא מאפשר לה שום ביטוי, הוא יכול לגרום למחשבה להיחלש ולהיעלם עם הזמן. כיצד לדעת מתי להשתמש בגישה חיובית או שלילית? אליעד מסביר שאין ... אבל אז הם עלולים לפספס את ההזדמנות להתאים את עצמם בצורה נכונה יותר למצב הקיים. אליעד גם מציין שכאשר אדם לא יודע באיזו שיטה להשתמש, כדאי לו להפעיל את המוח שלו, לשקול את המצב, ולהבין האם במצב הנוכחי עדיף להשתמש בשיטה חיובית או שלילית. חשוב להיות מודעים לכך שלכל פעולה או גישה יש השלכות, וצריך להיזהר לא ליצור התניות ... הוא לבקש תבונה שתאפשר לו לזהות את הפעולה הנכונה במצב נתון. איך ליצור התניה חיובית? איך להפסיק מחשבות טורדניות? איך לגרום לילד לאהוב שיעורי בית? איך לשכנע אנשים בשיטת NLP? איך להתמודד עם התנהגות שלילית אצל ילדים? ...
ניתוח טקסטים, דב חנין, טכניקות שכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח חושב? עובדות ופירושים, שיטות שכנוע, איך לשכנע אנשים? איך להפעיל אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לנתח טקסט?
ניתוח טקסטים, דב חנין, טכניקות שכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח חושב? עובדות ופירושים, שיטות שכנוע, איך לשכנע אנשים? איך להפעיל אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לנתח טקסט?
... טקסטים, דב חנין, טכניקות שכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח חושב? עובדות ופירושים, שיטות שכנוע, איך לשכנע אנשים? איך להפעיל אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לנתח טקסט? איך לנתח טקסט בצורה מעמיקה? ניתוח טקסטים בצורה מעמיקה הוא תהליך שבו ... הסביר שחשוב להבדיל ולהבין מתי המחבר מציג לנו עובדה נקייה ומתי הוא כבר מלביש עליה את הפרשנות האישית שלו, אשר משפיעה עלינו בתת - מודע. איך פועלות מניפולציות בטקסט כדי לשכנע? דוגמה נוספת שאליעד נתן היא השימוש בביטוי לא יכולתם לקרוא בעיתונים. הביטוי הזה מציג שתי מניפולציות במקביל: ראשית, הוא יוצר תחושה ... רחב יותר, מה שיכול לחזק אצלו את תחושת השייכות וההזדהות עם הכותב ועם המסר. איך משפיעות המילים קראו כאן ושתפו על הקורא? כשמופיעות המילים קראו כאן ושתפו, יש כאן מנגנון שכנוע נוסף. המילה קראו יוצרת תחושת חובה או דחיפות, כאילו זו פעולה חיונית ומחויבת, והקורא מרגיש שעליו לקרוא מיד. המילה כאן יוצרת ניגוד ... את הקורא לשתף מראש, עוד לפני שהחליט אם התוכן חשוב לו או לא. זה עשוי לעורר התנגדות מיידית אצל הקורא, שיחשוב למה אני חייב לשתף? ודווקא לא ישתף. הדקויות האלו הן כלי חשוב לשכנוע ולהשפעה על אנשים. כיצד משפיעה הפנייה בגוף רבים לעומת גוף יחיד? אליעד הסביר גם את ההבדל בין לומר לא יכולת בלשון יחיד לבין לא ... שייכות לקבוצה גדולה יותר, תחושה שיש רבים כמוהו, שאיתם הוא מזדהה ואיתם הוא חולק גורל משותף. לעומת זאת, לומר לא יכולת בלשון יחיד פונה ישירות ואישית לקורא הבודד, מה שיכול לגרום לו להרגיש שזה עניין אישי ספציפי שלו. שתי הגישות יכולות להשפיע על אדם בדרכים שונות, בהתאם לאפקט הרצוי שהכותב רוצה להשיג. איך משפיעים על אנשים לבחור באפשרות מסוימת? אליעד נתן דוגמה על שתי קופסאות, אחת לבנה ואחת שחורה. אם רוצים שמישהו יבחר בקופסה הלבנה, עליך לשכנע אותו שלבחור בקופסה הזו יעשה לו יותר טוב מרע ביחס לקופסה השנייה. השכנוע ייעשה על ידי הצגת הקופסה השנייה (השחורה) כאפשרות גרועה, או על ידי הצגת הבחירה בקופסה הלבנה כחובה או כמשהו נחשק יותר. חשוב לדעת שהמוח תמיד יבחר במה שהוא מאמין שיעשה לו טוב יותר, ולכן כדי להשפיע על אנשים, צריך לגרום להם לראות את הבחירה שאתה רוצה כטובה יותר עבורם. מה הקשר בין בחירת מילים לשכנוע אנשים? בחירת המילים בטקסט היא קריטית לשכנוע הקורא. למשל, השימוש בביטוי ארבעת הנרצחים במקום ארבעה אנשים שמתו מייצר משמעות רגשית שונה. גם שימוש בביטויים כמו מסתירים מכם, לא יכולתם לקרוא או קראו ושתפו משפיעים על המוח בצורה משמעותית וגורמים לקורא לרצות להמשיך לקרוא, להרגיש מעורב ולרצות לשתף את המידע הלאה. איך לנתח טקסט בצורה נכונה? מה ההבדל בין עובדות ופירושים? איך לשכנע אנשים בעזרת מילים? מהי מניפולציה בשפה? איך להפעיל אנשים באמצעות מילים? איך טקסט משפיע על הקורא? מה ההבדל בין קראו ושתפו ל - שתפו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, הכוונה אישית, מאמן אישי רוחני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 18:38:39 - wesi1